Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 01:14
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Hittills har ingen från myndighetssverige visat intresse för att ärendet ska utredas. Att en pensionär skriver ett för allmänheten "hemligt" brev lär knappast ändra på den saken.

Och ditt hat mot pensionärer, vad beror det på? Skärp dig för fan, om du ska vara med i ett diskussionsforum.

Vi snackar om ett ett gäng invandrare som rätt tydligen åsidosatt det vi kallar för välkomnande. Att man ska sköta sig, betala in skatt och arbetsgivaravgigter varje månad, osv. Och om det är okänt.....jo, SKV.

Är dom korrumperade?

Ja, självklart. Öppet mål för SKV och EBM.
Citera
2018-08-10, 02:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Nujen Media AB 2015 2016

Lön deklarerad av Özz 479 Tkr 424 Tkr
Arbetsgivaravgift enligt SKV 150 Tkr 158 Tkr

1. Ingen lön till annan person än Özz själv har betalts ut av
Nujen Media AB. Hantverkare kan således inte ha avlönats
genom timlön från Nujen Media AB.

ROT-avdrag 2015 2016

Özz 0 kr 0 kr
Debbie 2 993 kr 5 875 kr
Rickard 1 739 kr 3 750 kr

Källa: Allmänhetens Terminal, Skatteverket

Maximalt ROT-avdrag/person 50 000 50 000

2. Mycket blygsamma ROT-avdrag har gjort motsvarande
ombyggnadsarbeten på 17 000 kr för 2015 och 18 000 för
2016.

3. Betalningen till Akilov är alltså svart betalning vilket SKV
måste ta tag i och åtgärda med därtill påförande av skattetillägg.
Vem av Debbie, Rickard eller Özz som skall anses vara den som
undanhållit skatt och arbetsgivaravgifter får bli en fråga för SKV:s
handläggare.

4. Den sammanlagda renovering som skett på de tre byggnaderna
har uppskattats till minst 4 Mkr. SKV måste se till att utreda på vilket
sätt dessa betalningar skett och av vem. Låt oss anta att materialet utgör 2 Mkr.

2 Mkr utgör då arbete där ROT-avdrag inte yrkats av någon och inte
heller har Nujen Media betalt lön till hantverkarna. Det är omöjligt att se att betalningarna som skett är annat än svarta pengar i miljonklassen.

SKV skulle kunna sända en s.k. "Förfrågan" till Nujen Media, Özz och Debbie som följer.

Enligt uppgifter i fastighetsregistret äger ni genom bolag och privat tre fastigheter på Gotland. Dessa fastigheter synes på senare tid genomgått omfattande renoveringar. Var vänlig inkom med redogörelse kring vilka renoveringar som gjorts och vid vilka tidpunkter. Redogör för vilka leverantörer som anlitats. Var vänlig insänd kopior på samtliga leverantörsfakturor. Det har framkommit i målet rörande Akilov (terroristattentatet i Stockholm) att betalningar skett från Debbie Nujens & Rickard Damms gemensamma konto till nämnde Akilov. Redogör för grunderna för den betalningen. På vilket sätt har ni säkerställt att F-skatt, arbetsgivaravgift och moms inbetalats av de leverantör ni anlitat.

Svar emotses inom två veckor från mottagandet av denna förfrågan

Tack så mycket för den presentationen.

ROT:at tusenlappar således. De kunde ROT:at 150.000 per år om Dammråttan skrivits in som delägare, dvs 300.000 över två år. Det motsvarar en miljon i arbetskostnad. Solklart med andra ord att mer eller mindre all renovering skett svart.

När jag låtit renovera har alltid arbetskostnaden varit den större biten. Oavsett vad, över motsvarande två miljoner i svarta betalningar är väl ovillkorligt fängelsestraff på, eller?

Undrar om byggfirmorna är glada på Nujens nu. Är det byggfirmor som inte är AB kan det bli en del personliga konkurser.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta hade skett för alla oss andra. Att inget hänt med Nujens är verkligen ett tecken på en långtgående rättsröta som måste utredas fullständigt.

Om inte Nujens utreds och döms så känns det som att folk kommer gå bananas när det här sprids i de bredare folklagren, för det kommer det göra. Folk har fått sin privatekonomi och liv förstörda av SKV för betydligt lägre belopp än så här och Nujens har dessutom miljoninkomster på skattebetalarnas bekostnad.

Citat:
Kul att du fortfarande hyser förtroende för att rättsvårdande myndigheter kommer vilja utreda saken. Jag misstänker att det därifrån kommer fortsätta vara tyst som i graven.

När det här sprids så kommer folk inte acceptera att det är tyst som graven. Varför skulle nästa person som SKV klämmer åt för skattefusk acceptera det när man släpper ett sådant här fall?
Citera
2018-08-10, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Och ditt hat mot pensionärer, vad beror det på? Skärp dig för fan, om du ska vara med i ett diskussionsforum.

Vi snackar om ett ett gäng invandrare som rätt tydligen åsidosatt det vi kallar för välkomnande. Att man ska sköta sig, betala in skatt och arbetsgivaravgigter varje månad, osv. Och om det är okänt.....jo, SKV.

Är dom korrumperade?

Ja, självklart. Öppet mål för SKV och EBM.

Vadå mitt hat mot pensionärer???
Citera
2018-08-10, 05:53
Medlem
Citat:
Min bäste Externalist:

Anonyma är vi allihopa, även du. Flascbackarna är nog lite smartare än vad du tror. Framförallt i denna tråd.

Och du läser dåligt. Min fråga: vad har du gjort själv?

Mer än att döma ut andras idéer. Nu börjar du bromsa tråden. Är du en av #dom# ?

Svara!
I bästa fall kan jag bidra till att tråden inte utvecklas till en dålig variant av I väntan på Godot.

---------------
- Han sa ju att: ”Min samlade information om Nujen-Akilovärendet är nu klar och omfattar 15 sidor text. Den innefattar all känd information om hur våra rättsvårdande myndigheter hittills har handlagt ärendet och hur Advokatsamfundet har valt att agera. Den innefattar även mina egna synpunkter på den rättsliga handläggningen av ärendet.”

- Visserligen fick vi inte ta del av hans utomordentligt gedigna arbete men man måste väl visa förståelse för att han som insider sätter större tilltro till myndigheter, som förvisso hittills framstått som helt handlingsförlamade, än att vanligt folk skulle kunna begripa och åstadkomma något: ”Istället för att lägga ut texten anonymt på nätet har jag valt att under eget namn skicka den privat till den nya justitiekanslern Mari Heidenborg. Min bedömning är att hon som justitieråd har möjlighet att dra i fler trådar än denna.”

- Säkert har brevet bara inte kommit fram ännu men när det gör det då kommer det att hända grejer!
-----------------
Fortsätt gräv!
Senast redigerad av Externalist 2018-08-10 kl. 06:34.
Citera
2018-08-10, 09:21
Medlem
Citat:
Och du menar att sossar och andra människor inlåsta på anstalten ifråga sitter och försvarar Nujens? På Fenix på Kumla?
Nä, jag tänkte mer att det var klan-aktiverat.
Det ligger väl närmast till, tror det är betydligt fler kurder än svenska sossar i svenska fängelser.

Men visst, min uppfattning är att Nacka är mildast drabbat av mångkulturen samtidigt som det är dit sossar boendes här på Södermalm "kan" flytta när dom vill bo i villa.
Tror Thomas Bodström flyttade dit. Känner inte närmare till honom men jag vet att han föraktas i kvinnoled eftersom han är kvinno-förrädare.
Som justitieminister var han väl medveten om att det företrädesvis är män med invandrarbakgrund som våldtar kvinnor.
Det valde han att ytterligare mörka.

Jenny Strömstedt flyttade dit och började driva en rörelse mot porr i skolorna vilket är en effektiv manöver när man vill mata fram fler svenska offer åt invandrarmän.
Vet inte om hon är just sosse, men hon hyllar regimen, går dess ärenden.

Bodström och Strömstedt arbetar båda, på det sätt dom kan, aktivt för att fler svenska flickor och kvinnor ska våldtas.
Självklart står dom på kurders sida i detta också.

Tillägg:
Bodström och Strömstedt är de två som jag känner till på rak arm utan att ha haft något som helst intresse av politik.
Säkerligen är strömmen av quislingar och kvinno-förrädare från Södermalm till Nacka större än så.
Senast redigerad av eva88 2018-08-10 kl. 09:45.
Citera
2018-08-10, 10:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Kul att du sätter ditt hopp till en anonym skribent som påstår sig ha skrivit ett brev med hemligt innehåll. Vad mig anbelangar kan han lika väl avrapporterat till sina uppdragsgivare: "sådärja, nu har jag tutat i flashbackarna att jag personligen kommer se till att rättvisa skipas".
Jag tolkade detta brev främst som ett sätt att försöka få Advokatsamfundet granskat av den kommande JK. Knappast så att alla här i tråden nu släpper taget & lutar sig tillbaka. Tvärtom.
Citera
2018-08-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tack så mycket för den presentationen.

ROT:at tusenlappar således. De kunde ROT:at 150.000 per år om Dammråttan skrivits in som delägare, dvs 300.000 över två år. Det motsvarar en miljon i arbetskostnad. Solklart med andra ord att mer eller mindre all renovering skett svart.

När jag låtit renovera har alltid arbetskostnaden varit den större biten. Oavsett vad, över motsvarande två miljoner i svarta betalningar är väl ovillkorligt fängelsestraff på, eller?

Undrar om byggfirmorna är glada på Nujens nu. Är det byggfirmor som inte är AB kan det bli en del personliga.

När det här sprids så kommer folk inte acceptera att det är tyst som graven. Varför skulle nästa person som SKV klämmer åt för skattefusk acceptera det när man släpper ett sådant här fall?

Grovt skattebrott inträder om mer en tio prisbasbelopp undanhållits (cirka 500 tkr) vilket garanterat är fallet i detta ärende. Straffskalan är då fängelse i spannet 6 månader - 6 år.

Det är nog så att EBM snararare än SKV eller möjligen båda tillsammans som har att reda ut detta. Dock har de väl ett par års väntetid i högarna så det kan dra ut på tiden även om ärendet borde prioriteras med tanke på kopplingen kring ev. terroristfinansiering.

Tiden får utvisa vad som händer.
Citera
2018-08-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tolkade detta brev främst som ett sätt att försöka få Advokatsamfundet granskat av den kommande JK. Knappast så att alla här i tråden nu släpper taget & lutar sig tillbaka. Tvärtom.

Enligt FUP har polisen haft kännedom om Nujens betalningar till Akilov sedan i vart fall juni 2017. Det har nu gått ca 14 månader utan minsta tecken på att någon myndighet funnit detta värt att utreda.
Vi kan nog lugnt utgå från att det inom alla berörda myndigheter pågår samtal bakom lyckta dörrar om hur ärendet ska hanteras. Ytterligare en dialog undanhållen från allmänhetens insyn jurister emellan är knappast det som kan föra ärendet framåt.

Om nu ’medianox’ verkligen gjort det han påstår så förstår jag inte vitsen med att undanhålla detta dokument från en bredare publik:
”Min samlade information om Nujen-Akilovärendet är nu klar och omfattar 15 sidor text. Den innefattar all känd information om hur våra rättsvårdande myndigheter hittills har handlagt ärendet och hur Advokatsamfundet har valt att agera.”
En sammanställning av ”all känd information” borde väl tilltala samtliga?

Vad gäller granskning av advokatsamfundets hantering så vidhåller jag min inställning att det knappast är troligt att något staligt organ törs ifrågasätta det hela av rädsla för att advokaterna då hotar med att läcka information som kategoriserats som ”statshemligheter”.
Senast redigerad av Externalist 2018-08-10 kl. 11:15.
Citera
2018-08-10, 11:21
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Vadå mitt hat mot pensionärer???

Ursäkta, hat var fel ord. Men du uttrycker dig väldigt nedlåtande om den pensionerade juristen som gav tråden en välbehövlig injektion. Och personligen så tvivlar jag inte alls på hans uppsåt med den översända handlingen till kommande JK.

Time will tell. Före valet osv osv..... lär inget brisera.

Ursäkta OT.
Citera
2018-08-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursäkta, hat var fel ord. Men du uttrycker dig väldigt nedlåtande om den pensionerade juristen som gav tråden en välbehövlig injektion. Och personligen så tvivlar jag inte alls på hans uppsåt med den översända handlingen till kommande JK.

Time will tell. Före valet osv osv..... lär inget brisera.

Ursäkta OT.
Det var alls inte min avsikt att vara nedlåtande mot pensionärer. Min tanke var att det redan bland aktivt yrkesfolk inom rättsapparaten borde finnas sådana med rättspatos som internt höjt rösten och ifrågasatt varför inget görs. Att då en pensionär skriver ett privat brev till en blivande JK tror jag inte ändrar på myndigheternas agerande.

Vi får som sagt se vad som händer, möjligtvis kan ett maktskifte ändra på sakernas tillstånd, eller så fortsätter myndigheterna på den inslagna vägen och agerar som en stat i staten trots påstötningar från våra folkvalda politiker.
Senast redigerad av Externalist 2018-08-10 kl. 11:34.
Citera
2018-08-10, 11:39
Medlem
Min sammanställning av Nujen-Akilovärendet kommer tids nog att publiceras på nätet. Det är ju ingen brådska, preskriptionstiden för de aktuella ekonomiska brotten är minst fem år. Under tiden får alla inblandade möjlighet att göra bort sig ytterligare. Ett skäl till att jag vill vara anonym är just de hot som jag, men kanske framför allt min familj, skulle kunna utsättas för av den stora grupp kurder som sympatiserar med Nujen-familjen.
Citera
2018-08-10, 11:45
Medlem
Conny63s avatar
skattesmitning, svartarbete och misstänkt terroristfinansiering o hot ...en annan skulle ha skakat galler nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in