Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Förlåt det blev fel igen., 790 000 kronor skall det vara och det är regionstyrelsens protokoll, inte byggnadsnämnden. Jag slog inte upp det utan skrev utifrån minnesbilden.
Ok! Jag vill berömma din insats i tråden för övrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
CapsLock99
...Om Region Gotland hissat driftkostnader vid försäljningen, samt som jag tolkar det ev lagt in renoveringar dessförinnan (för att påvisa de höga driftkostnaderna) samt gjort avdrag för ytterliggare kostnader vid erhållandet av köpeskillingen, kan det funnits någon inom Region Gotland som drivit detta på ett för ägarna - skattebetalarna negativt sätt och har denne samröre med Nujens eller är det endast en utomordentligt dålig affär?
När beslutet fattades i regionstyrelsen var sjuklövern-ledamoten Johan Thomasson frånvarande på grund av jäv. Denne Thomasson är delägare i mäklarfirman Era som sköter/skötte Region Gotlands samtliga fastighetsförsäljningar och hade således hand om även detta ärende.
Hans firma har skött andra försäljningar för Region Gotland så illa att hela processen fick göras om:
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6628727
Han sitter alltså både i Regionstyrelsen och är delägare i detta företag som Regionstyrelsen anlitar.