2017-10-27, 18:25
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådar sammanfogade. Generella diskussioner om hur nollningen ser ut på LU kan tas i den här samlingstråden.

/Mod.
Citera
2017-11-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
SOL

Undvik LU SOL för där pluggar de med lägst intelligens, de klarar inget annat än det som erbjuds på LU SOL. Sedan har vi alla självlärda "lärare" som kränker manliga elever. Sker speciellt på ryska, franska och italienska. Man får inte sina jobb på lärarmeriter itan något annat och då får man alla dessa underliga avskummen som får härja helt öppet och trakassera män, speciellt utländska män. På en kurs var skiljde det man gick igenom med det som skulle ha gåtts igenom på lektionen och ofta blev man uthängd. Många av dem vet inte hur de ska bete sig som "lärare".
Citera
2017-12-04, 22:00
Medlem
Hur pass beroende är man av facebook för att hänga med på alla sociala evenemang som händer? Har klarat mig bra utan det länge och känner inte så mycket för att behöva börja använda det.
Senast redigerad av gehervelt 2017-12-04 kl. 22:15.
Citera
2018-07-18, 00:11
Medlem
Hej! Jag kommer plugga i lund nu till hösten och ville ha lite input från FB på de olika nationerna som finns i lund innan jag skriver in mig i en. Skulle gärna vilja ha input från nuvarande studenter i Lund, då anekdoter från typ 2010 inte verkar lika relevanta.

- Hur lång tid behöver man vara i bostadskön för att få en lägenhet i din nation?
- Kan man byta nationer?
- Hur är stämningen på din nation? Vilka typer är med i den?
- Brukar det vara många som deltar i evenemang (även under tentaperioderna)?

Uppskattar annan info om nationerna som jag kanske inte har frågat om.
Mvh, en orolig student
Citera
2018-08-09, 21:13
Medlem
Nollning på nationer i Lund?

Ska läsa en 30 hp kurs i Lund nu till hösten och undrar lite över nollningen på nationer? Kommer inte ha en för kursen så undrar lite om man kan träffa nytt folk via nationen istället? Eller hur gör man i Lund när man bara läser en kurs? Kommer förresten inte bo i Lund utan Landskrona, så korridor är uteslutet! Hoppas på svar!
Citera
2018-08-09, 22:01
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådstart infogad.

Frågor om nollning på LU kan tas i den här tråden också.

/Mod.
Citera
2018-08-14, 22:58
Medlem
Vilken nation/sektion har bäst ölutbud?
Senast redigerad av Karandent 2018-08-14 kl. 23:01.
Citera
2018-08-14, 23:11
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karandent
Vilken nation/sektion har bäst ölutbud?
Smålands nation.
Citera
2018-08-14, 23:13
Medlem
Bluelyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linamellannamn
Ska läsa en 30 hp kurs i Lund nu till hösten och undrar lite över nollningen på nationer? Kommer inte ha en för kursen så undrar lite om man kan träffa nytt folk via nationen istället? Eller hur gör man i Lund när man bara läser en kurs? Kommer förresten inte bo i Lund utan Landskrona, så korridor är uteslutet! Hoppas på svar!

Det finns nollning på samtliga nationer. Du träffar härligt folk och får dessutom chans att engagera dig. Rekommenderas varmt.

Kolla upp det så fort som möjligt då marknadsföringen för nationernas nollning är minst sagt medioker.
Citera
2018-08-16, 13:40
Medlem
Okej tack! Men vilken nation har bäst nollning tycker ni? För att träffa folk då
Citera
2019-02-19, 20:14
Medlem
Flytta till Lund

Hej!

Jag har efter 2 år på GU bestämt mig för att flytta ner till lund efter sommaren och fortsätta mina studier där. Jag skall läsa ihop en bachelor i media och kommunikation.

1.Jag vet att det inte är den bästa av utbildningar, men det är de jag vill jobba med.
2.Är 21 (fyller 22 i aprll), är det för gammal för att flytta ner och bli student? Ger mig ångest att jag känner att jag börjar för sent med att flytta ner till studentstad, många har redan bott där 1-2 år i min ålder. Är det bara struntprat eller är majoriteten av de som bor där mycket yngre?
3.Är det nollning om man läser enskilda kurser på LU, eller är det nationernas nollning som gäller isåfall?
Senast redigerad av JultomtenUtanX 2019-02-19 kl. 20:20.
Citera
2019-02-19, 20:27
Medlem
Nej!! Du är inte alls för gammal för att flytta till en studentstad. Många Börje studera mycket senare än vad du gjort.

Angående nollningen så sker dessa med full styrka inom program. Ibland har vissa institutioner en nollning för samtliga som läser tex kurser inom filosofi och statsvetenskap tex. Annars har även nationerna nollning och då gäller du att du hittar en nation som du gillar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in