2016-08-22, 14:27
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
Hej! Angående cykel när man är student i Lund, var skaffar man en?

Är det bäst att köpa via blocket eller är det okej priser på de cykelaffärerna i närheten av Centralstationen, så det kan vara värt att köpa begagnat i butik?
Själv köpte jag en från Mangobikes, deras singlespeed är billig och man får välja färg på alla delar och vilket styre man vill ha. https://www.mangobikes.com/bikes/original-single-speed/

Annars är det kanske blocket som gäller, brukar vara rätt dyrt att köpa i butik.
Citera
2016-08-22, 21:25
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Stjäla är inget alternativ för mig. Jag får dock se till att skaffa mig ett ordentligt lås när jag väl skaffat en cykel
Det är nog det bästa, ja
Tänk på uttrycket som man brukar säga i Lund. "Låset måste kosta mer än cykeln, annars kommer cykeln att stjälas".
Citera
2016-08-22, 21:42
Medlem
Citat:
Hej! Angående cykel när man är student i Lund, var skaffar man en?

Är det bäst att köpa via blocket eller är det okej priser på de cykelaffärerna i närheten av Centralstationen, så det kan vara värt att köpa begagnat i butik?

Bäst och billigast är att köpa via Lunds kommuns cykelauktioner. Brukar äga rum ett par gånger per termin.
http://www.lund.se/cykelauktion
Citera
2016-08-22, 23:48
Medlem
RobertusCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Är det någon här som vet när man får reda på ifall man har kommit in på sin reservplats på lund? Eller har vissa reserver kommit in nu och resterande får komma in när folk hoppar av kursen? (om dom nu gör det)

Jag fick ett mail på en reservplats jag hade, valde dock att tacka nej till den men ah.. Du får iaf antingen ett mail eller så ringer dem dig skulle jag tro.

*edit*

Om man blir antagen genom en reservplats kanske jag ska säga.
Citera
2016-08-26, 10:18
Medlem
Vad är det för program/utbildningar som ges ut i byggnaden mittemot Gerdahallen (byggnaden med en fontän)? Stod en hel klass med bara snygga tjejer utanför (antagligen nykomlingar - nollor) och väntade på att bli insläppta.
Citera
2016-08-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Vad är det för program/utbildningar som ges ut i byggnaden mittemot Gerdahallen (byggnaden med en fontän)? Stod en hel klass med bara snygga tjejer utanför (antagligen nykomlingar - nollor) och väntade på att bli insläppta.

Huset tillhör geologerna, om jag minns rätt. Sedan är det väl rätt vanligt att man lånar föreläsningssalar av andra institutioner.
Citera
2016-09-07, 14:10
Medlem
Vart finns det andrahandsbokhandel (inte bara kurslitteratur) i Lund? Erikshjälpen finns såklart men finns det andra butiker där begagnade böcker säljs (menar inte andrahandsbokhandeln som till störst delen har kurslitteratur)?
Citera
2016-09-07, 16:55
Avslutad
Citat:
Vart finns det andrahandsbokhandel (inte bara kurslitteratur) i Lund? Erikshjälpen finns såklart men finns det andra butiker där begagnade böcker säljs (menar inte andrahandsbokhandeln som till störst delen har kurslitteratur)?
Stora Gråbrödersgatan. Antikvariat är ordet du söker.
Citera
2017-03-05, 18:10
Medlem
Skulle ni säga att de mest lättkränkta vänsteranhängarna hänger på SOL eller LUX?
Citera
2017-03-05, 18:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Skulle ni säga att de mest lättkränkta vänsteranhängarna hänger på SOL eller LUX?
SOL
Citera
2017-03-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
SOL
Kom förövrigt på att även Eden/Socialhögskolan bör också ha sin del av lättkränkta fjantar.
Citera
2017-03-05, 18:17
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Kom förövrigt på att även Eden/Socialhögskolan bör också ha sin del av lättkränkta fjantar.

Man måste inte umgås med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in