Citat:
Ursprungligen postat av
Zebbe12
Ska börja studera en magister i Lund och tänkte höra vad man bör tänka på när man börjar studera i en ny stad för att hitta vänner osv. Ni som studerar där, vad är era bästa tips och finns det nollning för dessa program också?
Citat:
Ursprungligen postat av
EnkeltNamn
Lite i samma sits, hör gärna på era förslag!
Jag vet att LTH har nollningar för masterstudenter. Jag har visserligen sprungit på organiserade grupper av andra masterstudenter på klubbarna vid nollningsperioder, men vet inte hur jag ska tolka det. Kontakta er kår, de vet.
Om er kår inte har ett välkomstevenemang, kan ni gå med i en nation eller en förening och delta i deras nollning. Ett tips är att gå på Hälsningsgillet i AF-borgen, mingla med de olika föreningarna och se vad som är intressant.
Vänner kommer naturligt så tillvida du inte är extremt inkompatibel med personen (en del humanistflummare och dylika för min del). Har vänner från skolan, föreningarna jag är med i, korren, grannkorren, kompisar från fester på parran... du kommer hitta vänner överallt! Mitt bästa tips är att engagera dig i något du är intresserad av. Finns hur mycket som helst i Lund!