2018-08-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag måste seriöst bila dit en dag själv för att se hur illa det är. Jag frågade en Malmö tjej om situationen i Malmö för 5 år sedan och hon svarade att det inte är så illa men va fan, det senaste jag läst och hört nu ändrar ju ens uppfattning direkt.

Personligen tror jag Malmö är den populäraste destinationen för invandrare, t.om mer så än Göteborg och Stockholm.

De bra områdena är egentligen lika bra nu och kommer väl fortsätta vara det.
Det är som i Rio. De rika,främst vita, lever skyddat och tycker allt är bra, medan de svarta skjuter ihjäl varandra.

Slipper man bara bekosta deras bidrag så får de gärna kaosa bäst de vill. Men vi får nog kasta klasskampsteorin i soptunnan. Den fungerar inte på muslimer, negrer och andra som varken kan organisera sig, utbilda sig eller förbättra sina liv.

Ja, jag läste något reportage där några afghaner i typ Alingsås sa att de hade som mål flytta till Malmö för där finns många muslimer.
Citera
2018-08-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
50 år och du bor fortfarande i mammas källare. Svenskar som bor i Seved och inte tillhör knarklangningen är tuktade, dom får utstå spott och spä, men du skulle vara undantaget. Bevisa som sagt ta och skaffa en videokamera som inte syns finns billigt med bra videokvalité fäst på ex jackan, eller köp glasögon med videokamera i som inte syns, är billigt. Gå ut på Seved och promenera dag som kväll, par gånger när gängen är där. Men du kommer som sagt med löjliga undanförklaringar och patetiska anklagelser om att jag är soyboy.
Wow du är häpnadsväckande enfaldig, för det första min mor har varit död i 35 år, för det andra har jag inte sett till gänget på minst ett halvår, för det tredje så verkar du som sojapojke inte förstå att det
finns folk som står upp för sig själv och för det fjärde vad fan vet du om Svenskarna som bor på Seved?
Har du någonsin varit här?
Citera
2018-08-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Wow du är häpnadsväckande enfaldig, för det första min mor har varit död i 35 år, för det andra har jag inte sett till gänget på minst ett halvår, för det tredje så verkar du som sojapojke inte förstå att det
finns folk som står upp för sig själv och för det fjärde vad fan vet du om Svenskarna som bor på Seved?
Har du någonsin varit här?
Som förväntat, undanflykter och patetiska anklagelser. Du påstår att du bor på Seved där svenskar som inte tillhör gängen får utstå spott och spä, det är ingen hemlighet. Så ut och gå nära gängen på Seved, filma och lägg upp. Forumet är fullt med skitsnackare som dig som spelar tuffa men skiter på sig bara dom skulle få syn på dessa gäng på Seved osv.
Citera
2018-08-09, 10:37
Medlem
Citat:
Som förväntat, undanflykter och patetiska anklagelser. Du påstår att du bor på Seved där svenskar som inte tillhör gängen får utstå spott och spä, det är ingen hemlighet. Så ut och gå nära gängen på Seved, filma och lägg upp. Forumet är fullt med skitsnackare som dig som spelar tuffa men skiter på sig bara dom skulle få syn på dessa gäng på Seved osv.
Hur vet du allt detta? vilka anklagelser? Låt mig gissa du är en millenial eller hur? Då förstå jag, du har blivit gullad med hela ditt liv, de har sagt till dig att du är speciell, batikhäxor och feminister har indoktrinerat dig på dagis och i skolan och fått dig att tro att alla är vinnare. Slutligen detta gäng har
inte synts till på minst ett halvår är det så svårt att förstå? Så du tror inte jag bor på Seved nåväl Mitt hemnummer är 040-6321542 gå in på hitta.se
Senast redigerad av svartekaptenen 2018-08-09 kl. 10:39.
Citera
2018-08-09, 10:59
Medlem
az-Zarqawis avatar
Jag tycker folk är chill i Malmö. Inte de man läser om, men dem man träffar.
Citera
2018-08-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Hur vet du allt detta? vilka anklagelser? Låt mig gissa du är en millenial eller hur? Då förstå jag, du har blivit gullad med hela ditt liv, de har sagt till dig att du är speciell, batikhäxor och feminister har indoktrinerat dig på dagis och i skolan och fått dig att tro att alla är vinnare. Slutligen detta gäng har
inte synts till på minst ett halvår är det så svårt att förstå? Så du tror inte jag bor på Seved nåväl Mitt hemnummer är 040-6321542 gå in på hitta.se
Dina patetiska anklagelser mot mig och spela Allan ballan. Om Seved och hur det är att vara svensk:
Citat:
Malmö är en förlorad stad
Skyddsombudet Tommy Ljunggren och huvudskyddsombudet Stefan Andreasson beskriver stadsdelen Seved som en av de värsta med ”omvänd rasism” och knarkförsäljning
http://www.transportarbetaren.se/malmo-ar-en-forlorad-stad/
Seved en av de värsta i Malmö och omvänd rasism som givetvis betyder spott och spä på svenskar. Ditt nummer betyder inte något. Ut med dig på Seved med videokamera promenera, var nära gängen, säg ifrån skarpt när du blir utfrågad av gängen vad du gör där.
Senast redigerad av Persetan 2018-08-09 kl. 11:14.
Citera
2018-08-09, 11:25
Medlem
Citat:
Dina patetiska anklagelser mot mig och spela Allan ballan. Om Seved och hur det är att vara svensk:
http://www.transportarbetaren.se/malmo-ar-en-forlorad-stad/
Seved en av de värsta i Malmö och omvänd rasism som givetvis betyder spott och spä på svenskar. Ditt nummer betyder inte något. Ut med dig på Seved med videokamera promenera, var nära gängen, säg ifrån skarpt när du blir utfrågad av gängen vad du gör där.
Den artikeln är 1 och ett halvt år gammal. Och för sista gången gänget har antingen flyttat eller så
sitter de inne, de är hursomhelst inte utanför Rasmusgatan 26 längre. Mycket av vad skyddsombuden
sade stämde även om det var överdrivet men det var då. För övrigt frågade de aldrig vad jag gjorde
där eftersom de visste att jag bodde där. Kom hit och titta själv.
Citera
2018-08-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Tar du den diskussionen med pappan på kvartssamtalet då?

Vad pratar du om?
Citera
2018-08-09, 12:56
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Vad pratar du om?
Om jag var lärare i Malmö och tog hand om barnen på det sätt du skrev, hur många dagar tror du det hade tagit förrän alla muslimska fäder till dessa barn står och bankar på min dörr där hemma?
Citera
2018-08-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Om jag var lärare i Malmö och tog hand om barnen på det sätt du skrev, hur många dagar tror du det hade tagit förrän alla muslimska fäder till dessa barn står och bankar på min dörr där hemma?

Behöver ju inte hamna på lärarna. Kanske borde skapa en värderingspolis, en timme gruppsamtal i veckan av poliser. Man kan se det som förebyggande av organiserad brottslighet, hedersbrott osv.

Sedan måste vi tyvärr inskränka i religionsfriheten. T.ex inför skolklädsel som i Storbritannien, stäng friskolor. Barnen skall integreras illa kvickt, det skall vara med på gymnastiken och badtimmar. Förbjud all form av religiös utstyrsel på skolor, på arbetsplatser, kanske på alla platser ägda av stat och kommun.

Utbilda imamer/präster osv på universitet i Sverige. Utöka inspektionen av alla former av kyrkor och moskéer. Sätt också en gräns på hur många nya kyrkor och moskéer som får byggas, det skall alltså finnas ett tak.

För övrigt är det dags att riva förorterna och öka levnadsstandarden för alla, det får fan kosta, bara dessa miljonprojektbyggen rivs ner. Skapa större parker och områden som avskiljer bostadsområden med varandra för att minska gängbildning.

Sedan måste politikerna erkänna att det finns en stor skillnad i värderingar mellan svenskar och invandrare idag. Och att vi svenskar faktiskt har de vettigaste värderingarna för att få ett samhälle att fungera här uppe. Sedan att det finns invandrare med goda värderingar (oftast kristna) är en sak, men det gäller inte den stora skaran.

Politiker måste börja arbeta med en realistiskt politik som ser saker som det är och inte är helt känslobaserat.

För övrigt så behöver befolkning som helhet läsa på Riksdagens hemsida för att följa regering och riksdagens arbete mer noggrant. Speciellt att titta på olika förslag som klubbats igenom. Det finns många bra saker som klubbats igenom av både sossar, miljömuppar, moderater och SD.

Och sedan skippa alla dessa lagar om kameraövervakning. Låt polisen få installera kameror i varenda hörn i detta land. Fan vad många brott, försvinnanden etc som skulle kunna lösas.
Senast redigerad av sampanl 2018-08-09 kl. 13:15.
Citera
2018-08-09, 15:18
Medlem
Newcastle76s avatar
Enligt Stjernfeldt Jammeh (S), kommunalråd, är Malmö Sverige bästa stad. Inga som helst problem.
Det roliga är alla sovande överklass-svenssons som har lallat med och pratat om hur bra det är med mångkultur och invandring och som nu tycker det är jobbigt när araberna kommer i sina BMWs till deras Västra Hamnen. https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/overklassomradet--som-de-rika-inte-fick-ha-for-sig-sjalva/

"Det är ju en vinst" sägs det med jämna mellanrum, inte bara ekonomiskt utan även kulturellt. "Det är trevlet på Vaarnhem" säger genusstudenterna med ring genom näsan i det som i folkmun kallas "lilla Palestina". Dagen efter skjuts folk till döds på samma torg. Stjernfeldt Jammeh svarar med att hon nu är "seriöst arg".
https://www.sydsvenskan.se/2018-06-19/stjernfeldt-jammeh-om-dubbelmordet-blir-seriost-arg
Citera
2018-08-09, 15:26
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Det lär inte avstanna förrän vi får en Svenskvänlig regim !

Då får vi hoppas att Centerpartiet inte kommer till tals (Vissa tror ju att Lööf blir statsminister)

https://www.centerpartiet.se/var-politik/vara-ideer/migration-och-integration

Centerpartiet strävar efter öppna gränser, fri rörlighet samt en generös och human flykting- och invandringspolitik. För ett parti som bygger sina värderingar på alla människors lika rätt och värde finns inget annat logiskt ställningstagande än att verka för en värld där människor kan röra sig fritt över gränserna. Den ömsesidiga fria rörligheten inom EU bör utvidgas så att den omfattar hela världen. Endast så skapar vi förutsättningar för en mer jämlik värld där människor möts, utbyter erfarenheter, gör affärer och skapar förståelse för varandra. En värld där det är lika naturligt att flytta mellan nationer som inom nationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in