Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
De tar ju upp det. Jag har hört många sverigedemokrater ta upp det. De vill ju ändra lagstiftningen om hets mot folkgrupp så att även etniska svenskar omfattas. Jag har kontaktat partiet nyligen och frågat om detta, och det är den linjen de följer fortfarande.

Jag frågade om du inte tycker det är problematiskt att Jimmie Åkesson i en TV-intervju faktiskt sa att få nu levande är att betrakta som etniska svenskar?

Detta kombinerat med den totala avsaknaden av opinionsbildning till försvar för "svennehoran" och svensketniska barn, tycker jag blir direkt stötande när man samtidigt är så tydliga med att synliggöra specifikt antisemitism.

Judar har ju redan det lagskydd du menar SD unnar svenskar - räcker inte det? Är det inte "rasfixerat" av SD att så ensidigt påtala en sorts etnisk utsatthet?
Citera
2018-08-08, 14:21
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Nu glider du undan. Gillar du återvandring eller inte? Vad några skriver här eller vad någon tankesmedja tycker verkar betyda allt för dig.

Partiet drar till sig rasfixerade individer som hakar upp sig på skit man hakade upp sig på för hundra år sedan. Det är förlegat. Kanske inte för er, men för vanligt folk. Håller ni på så här så kommer ni skrämma bort vanligt folk. Nej, jag gillar inte återvandring och önskar att vi slapp ta till sådana åtgärder. Men det är nödvändigt, och det vet Sverigedemokraterna också. Vi kommer hamna vid en punkt någon gång inom en inte alltför avlägsen framtid då detta kommer att börja debatteras i riksdagen, med eller utan AfS. Det är oundvikligt.
Citera
2018-08-08, 14:24
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag frågade om du inte tycker det är problematiskt att Jimmie Åkesson i en TV-intervju faktiskt sa att få nu levande är att betrakta som etniska svenskar?

Detta kombinerat med den totala avsaknaden av opinionsbildning till försvar för "svennehoran" och svensketniska barn, tycker jag blir direkt stötande när man samtidigt är så tydliga med att synliggöra specifikt antisemitism.

Judar har ju redan det lagskydd du menar SD unnar svenskar - räcker inte det? Är det inte "rasfixerat" av SD att så ensidigt påtala en sorts etnisk utsatthet?

Du inbillar dig en massa saker. Om det Åkesson säger stämmer, så förstår jag inte varför man ska börja slänga skit på honom. Det är väl inte hans fel?

Sverigedemokraterna vill omstifta lagen om hets mot folkgrupp till att inkludera även etniska svenskar, och de har bedyrat detta gång på gång genom åren.

Ni hakar upp er på lösryckta citat.
Citera
2018-08-08, 14:27
Medlem
Citat:
Du inbillar dig en massa saker. Om det Åkesson säger stämmer, så förstår jag inte varför man ska börja slänga skit på honom. Det är väl inte hans fel?

Sverigedemokraterna vill omstifta lagen om hets mot folkgrupp till att inkludera även etniska svenskar, och de har bedyrat detta gång på gång genom åren.

Ni hakar upp er på lösryckta citat.

Har nu någon länk till nån motion man har lagt angående detta i riksdagen?
Citera
2018-08-08, 14:27
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Partiet drar till sig rasfixerade individer som hakar upp sig på skit man hakade upp sig på för hundra år sedan. Det är förlegat. Kanske inte för er, men för vanligt folk. Håller ni på så här så kommer ni skrämma bort vanligt folk. Nej, jag gillar inte återvandring och önskar att vi slapp ta till sådana åtgärder. Men det är nödvändigt, och det vet Sverigedemokraterna också. Vi kommer hamna vid en punkt någon gång inom en inte alltför avlägsen framtid då detta kommer att börja debatteras i riksdagen, med eller utan AfS. Det är oundvikligt.

Bra. Hoppas du får rätt. Det finns troligen varken fler eller färre rasfixerade som stödjer AfS än något annat parti. Jag bara undrade varför du bryr dig mer om de som sympatiserar än vad företrädarna säger och den politik som drivs? Eller du kanske tycker det är rasistiskt att säga att Sverige är svenskarnas land och att det är därför AfS går bort för dig? Tydliggör gärna om det är AfS politik du är emot eller vad några sympatisörer tycker.
Citera
2018-08-08, 14:29
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Har nu någon länk till nån motion man har lagt angående detta i riksdagen?

Nej, det har jag inte, men jag kontaktade nyligen partiet angående specifikt denna fråga.
Citera
2018-08-08, 14:30
Medlem
Citat:
Nej, det har jag inte, men jag kontaktade nyligen partiet angående specifikt denna fråga.

Kan du kopiera svaret? Ta bort allt från mejlet som skulle kunna röja din identitet så borde det vara lugnt.
Citera
2018-08-08, 14:32
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Bra. Hoppas du får rätt. Det finns troligen varken fler eller färre rasfixerade som stödjer AfS än något annat parti. Jag bara undrade varför du bryr dig mer om de som sympatiserar än vad företrädarna säger och den politik som drivs? Eller du kanske tycker det är rasistiskt att säga att Sverige är svenskarnas land och att det är därför AfS går bort för dig? Tydliggör gärna om det är AfS politik du är emot eller vad några sympatisörer tycker.

Jag tycker också att Sverige ska tillhöra svenska folket, men det känns som att det kommer spåra ur med er. Jag tycker det är obehagligt. Partiet drar till sig individer med väldigt radikala åsikter.

Politiken är okej, men partiet lanserades för ett par månader sedan. De har ingen organisation på plats. Det kommer ta många, många år för det här partiet att etablera sig och vinna väljarnas förtroende. Mitt är redan på väg ut genom dörren. Jag litar inte på partiledningen heller. De har blivit uteslutna av en anledning.
Citera
2018-08-08, 14:33
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Skrattar för mig själv åt alla efterblivna SD:are som säger att man inte ska "kasta bort sin röst". Det är fantastiskt vilka förståndshandikappade stackare som dras till det partiet, men så för de ju också en förståndshandikappad politik, så. Då tar vi det igen:

Om du röstar på V så får SD, V och alla andra partier exakt lika många mandat i riksdagen som de hade fått om du hade röstat på något annat eller inte röstat alls.
Om du röstar på SD så får SD och alla andra partier exakt lika många mandat i riksdagen som de hade fått om du hade röstat på något annat eller inte röstat alls.
Om du röstar på AfS så får SD, AfS och alla andra partier exakt lika många mandat i riksdagen som de hade fått om du hade röstat på något annat eller inte röstat alls.

O.s.v. Aldrig har ett endaste mandat avgjorts av en ensam röst, i.e. din röst är lika "bortkastad" oavsett vad du än röstar på.

Sen är Sverige helt kört även om SD skulle få 100% av rösterna. Utan återvandring blir muslimerna och negrerna i majoritet förr eller senare, de föder nämligen mycket mer barn än oss vita.
Citera
2018-08-08, 14:33
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Kan du kopiera svaret? Ta bort allt från mejlet som skulle kunna röja din identitet så borde det vara lugnt.

Nej, jag kan inte det. Jag skickade ett meddelande på Facebook och svaret har försvunnit i flödet för längesedan. Men de svarar ju på frågor, så skicka frågan själv.
Citera
2018-08-08, 14:34
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag tycker också att Sverige ska tillhöra svenska folket, men det känns som att det kommer spåra ur med er. Jag tycker det är obehagligt. Partiet drar till sig individer med väldigt radikala åsikter.

Politiken är okej, men partiet lanserades för ett par månader sedan. De har ingen organisation på plats. Det kommer ta många, många år för det här partiet att etablera sig och vinna väljarnas förtroende. Mitt är redan på väg ut genom dörren. Jag litar inte på partiledningen heller. De har blivit uteslutna av en anledning.

Två rätt. Du vill ha återvandring och går med på att Sverige är svenskarnas land. Ska inte klaga, du är redan AfS men har inte insett det ännu. Bra!
Citera
2018-08-08, 14:35
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Sen är Sverige helt kört även om SD skulle få 100% av rösterna. Utan återvandring blir muslimerna och negrerna i majoritet förr eller senare, de föder nämligen mycket mer barn än oss vita.

Tror du inte att SD känner till detta, efter att ha jobbat med dessa frågor i flera decennier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in