Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Då tar vi det igen, för FJÄRDE gången.

Sverigedemokraterna vill ändra i lagstiftningen om hets mot folkgrupp så att även folkgruppen svenskar inkluderas. Detta betyder att Åkesson erkänner det svenska folkets existens.

Men han erkänner inte att svenskheten är något etniskt utan att det enbart är något kulturellt.
Citera
2018-08-08, 14:04
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Att Sverige sakta sjunker av tyngden från massinvandringen. Det bekymrar mig mer än ord.

Menar du att inte jag också är rädd för detta? Vi bor väl i samma verklighet?

Vilket märkligt inlägg.
Citera
2018-08-08, 14:06
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Men han erkänner inte att svenskheten är något etniskt utan att det enbart är något kulturellt.

Jo, det gör han ju visst.

Man tillämpar lagstiftningen på de etniska svenskar som blir drabbade av hatbrott.
Citera
2018-08-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Du ser det inte som problematiskt att SD:s partiledare på en direkt fråga svarade att "inte många nu levande" är att betrakta som etniska svenskar? Att man aldrig tar upp fall med hat mot svenskar i sin opinionsbildning?

Grejen här är ju faktiskt inte att AfS har "judar på loftet" - utan att SD har en helt annan nivå på försvarsviljan och engagemanget för att värja mot antisemitism och stå upp för det som du själv upplever som otäck nationalism i Israel, än man visar för svensk etniskt trygghet och full folkrätt till Sverige.

Det är alltså helt legitimt att kritisera SD-ledningen för dubbla måttstockar och bristande lojalitet. Felet är ju inte att judar bevakar sitt egenintresse, utan att svenskar inte gör det.

Citat:
Ska vi det en femte gång också? En sjätte, sjunde och åttonde gång också?

Många här inne verkar ha svårt att processa fakta.

Varför svarar du inte på frågan?
Citera
2018-08-08, 14:10
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Jag vill inte att Sverige ska bli som Israel heller, för övrigt. Jag tycker det är en rätt otäck stat.
Varför skulle Sverige bli likt Israel för att vi kräver vissa rättigheter? Israel är ett land med fullblodspsykopater. Det är inte Sverige.
Citera
2018-08-08, 14:10
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Jag vill inte att Sverige ska bli som Israel heller, för övrigt. Jag tycker det är en rätt otäck stat.

Varför är Israel en otäck nation?

Motivering, tack.
Citera
2018-08-08, 14:11
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Varför svarar du inte på frågan?

De tar ju upp det. Jag har hört många sverigedemokrater ta upp det. De vill ju ändra lagstiftningen om hets mot folkgrupp så att även etniska svenskar omfattas. Jag har kontaktat partiet nyligen och frågat om detta, och det är den linjen de följer fortfarande.
Citera
2018-08-08, 14:13
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Varför är Israel en otäck nation?

Motivering, tack.

Det är för rasfixerat. Precis som ni här inne är. Ni är rasfixerade.

Ni skrämmer bort normalt folk.
Citera
2018-08-08, 14:13
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Menar du att inte jag också är rädd för detta? Vi bor väl i samma verklighet?

Vilket märkligt inlägg.

Du säger att AfS går bort för att några som stödjer dem har sagt något du inte gillar men AfS återvandring är det enda som kan rädda Sverige. Då betyder ord mer än verkligheten för dig.
Citera
2018-08-08, 14:15
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Du säger att AfS går bort för att några som stödjer dem har sagt något du inte gillar men AfS återvandring är det enda som kan rädda Sverige. Då betyder ord mer än verkligheten för dig.

Jag köper inte tugget om att Sverigedemokraterna har blivit ett globalistparti som nu är en del av åttaklövern och allt det där tramset. Ni verkar jaga upp er totalt över lösryckta citat.
Citera
2018-08-08, 14:18
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag köper inte tugget om att Sverigedemokraterna har blivit ett globalistparti som nu är en del av åttaklövern och allt det där tramset. Ni verkar jaga upp er totalt över lösryckta citat.

Nu glider du undan. Gillar du återvandring eller inte? Vad några skriver här eller vad någon tankesmedja tycker verkar betyda allt för dig.
Citera
2018-08-08, 14:18
Medlem
Bara att hoppas att det kommer att gå så bra som möjligt för AfS så att de kommer in i riksdagen. Inte så lätt tyvärr med en spärr på 4%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in