Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 21:32
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Om platt skatt på 20-25% är den enda skatten, då slipper vanliga arbetare moms och arbetsgivaravgift, samt eventuellt andra skatter, vilket bör innebära en klart lägre skatt än nuvarande nivå.

Platt skatt på den nivån utan andra skatter förutsätter att välfärden monteras ned. Knappast något vanliga knegare tjänar på.
Citera
2018-06-02, 21:36
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Platt skatt på den nivån utan andra skatter förutsätter att välfärden monteras ned. Knappast något vanliga knegare tjänar på.

Så länge löner är höga tjänar alla på lägre skatter.
Citera
2018-06-02, 21:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Men som liberal sågar du ju alla varianter på demokrati som inte uppfyller dina liberala krav. Så varför inte ”liberal demokrati”? Eller jakobinsk demokrati för det är ju vad du menar egentligen.

Du missförstår mig. Jag ogillat termen "liberal demokrati" eftersom den ofta används av folk som vill begränsa demokratin, genom att låta domstolar fatta politiska beslut eller till och med avsätta folkvalda politiker, som nyligen skedde i Brasilien.

Neokonservativa krigshetsare brukar också orera om att de ska sprida "liberal demokrati" vilket ytterligare har smutsat ner termen.

Det är alltså missbruket av floskeln "liberal demokrati" som jag ogillar, inte liberalism eller demokrati.
Citera
2018-06-02, 21:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Så länge löner är höga tjänar alla på lägre skatter.

Hur menar du att AfS politik skulle leda till högre löner?
Citera
2018-06-02, 21:40
Medlem
StillaHavets avatar
Laguppställningen för AfS vs. SD är ganska intressant.

För AfS
1 Gustav Kasselstrand, MBA
2 William Hahne, militär, fallskärmsjägare
3 Jessica Ohlson, jur. kand.
4 Adam Berg, Civilingengör
5 Mikael Simm, Läkare
6 Monica Skogman, egen företagare
7 Per Sefastsson, Civilingengör
8 Markus Jonsson, fil. mag
9 Yvonne Lindholm, egen företagare
10 Martin Hagwall, IT-entreprenör

För SD
1 Jimmie Åkesson, ingen examen
2 Julia Kronlid, undersköterska
3 Carina Herrstedt, personlig assistent
4 Richard Jomshof, gymnasielärare
5 Paula Bieler, gymnasiet
6 Per Ramhorn, vårdare
7 Oscar Sjöstedt, fil. kand
8 Mattias Karlsson, gymnasiet
9 Mattias Bäckström, reaktoroperatör
10 Angelika Bengtsson, arbetsterapeut

Jag drar ingen slutsats av detta utan det är mer en intressant jämförelse. Möjligen kan det vara så att AfS lockar en delvis annan kategori än SD. Jag vet inte. Det är trots allt politiken som är det viktiga.

Det är kanske något förvånande att det är AfS som är emot NATO, EU, assimilation, integration och lönedumpning och SD som vacklar på samtliga dessa punkter. Kan det vara så att nummer 8 på SDs lista vill ha det så här för att lättare kunna styra och ställa?

Lite förvånad är jag också att SD flörtar med Moderaterna. Profilen på de tio i topp kanske lutar mer åt Socialdemokraterna men jag kan så klart ha fel. Åkesson var moderat i sin ungdom men övriga vet jag inte.
Citera
2018-06-02, 21:42
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Hur menar du att AfS politik skulle leda till högre löner?

Mindre konkurrens på byggena, på vägarna, i köken.
Citera
2018-06-02, 21:45
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Det var ju just det som var min poäng. Alla medborgare måste ha rösträtt, annars är det inte en demokrati.

AFS borde vid varje givet tillfälle berätta för Svenska folket en enkel skillnad mellan AFS och SD.

Tex. Helstopp på medborgarskap från dag 1. Eller 500.000 nya muslimska medborgare skiljer AFS från SD.
Citera
2018-06-02, 21:51
Medlem
Citat:
Det förvånar mig inte att du tycker det, men om AfS skulle profilera sig som ett nytt nasseparti kommer de att gå samma väg som SvP. Max 5000 röster och nedläggning efter valet.

Det ligger i deras eget intresse att markera distans till brunhögern. Gör de inte det är de rökta.

Du är enligt egen utsago socialliberal. Så varför du spammar tråden dag efter dag med en massa goda råd om hur AfS ska bete sig och vilka val de ska göra så att de inte går samma öde till mötes som SvP och Nationaldemokraterna? Det är ungefär lika logiskt som om jag skulle gå in i någon Centerpartiet-tråd och lägga fram olika tips och förslag som syftar till att de ska kunna röstmaximera. Varför skulle jag göra det? Jag vill enbart att det ska gå åt helvete för mina politiska fiender.

Nu är min förvåning ovan förvisso inte äkta. Att du är en handgnuggare är ganska uppenbart vid det här laget, och har ju redan påpekats av flera andra här i tråden. Du håller på som du gör av en anledning. "Fellow white people" brukar dina klanfränder på Twitter inleda med. Du är lite mer raffinerad, det får erkännas. Men inte mycket. Och målet är, som alltid, att sätta käppar i hjulet på alla typer av organisering på etnisk grund bland vita.
Senast redigerad av Amriswil 2018-06-02 kl. 21:54.
Citera
2018-06-02, 21:53
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Du missförstår mig. Jag ogillat termen "liberal demokrati" eftersom den ofta används av folk som vill begränsa demokratin, genom att låta domstolar fatta politiska beslut eller till och med avsätta folkvalda politiker, som nyligen skedde i Brasilien.

Neokonservativa krigshetsare brukar också orera om att de ska sprida "liberal demokrati" vilket ytterligare har smutsat ner termen.

Det är alltså missbruket av floskeln "liberal demokrati" som jag ogillar, inte liberalism eller demokrati.

Men när du säger ”demokratin” så får du det att låta som om det bara fanns en variant. Inte heller är det självklart att domstolar inte ska ha makt. Vad jag vänder mig emot är en definition av demokrati som inte begränsas av någon form av konstitution och maktdelning. För det kommer förr eller senare att urarta i pöbelvälde. I synnerhet när principen ”alla rösters lika värde” tillämpas.
Citera
2018-06-02, 22:03
Medlem
Jag såg precis att AfS med aktivister har haft flygbladsutdelning i Stockholm idag. Kul att se att de håller igång, förra helgen var det ju torgmöte i både Växjö, Stockholm och Uppsala och nu detta. Hög energi.
Citera
2018-06-02, 22:25
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Du menar den välfärd som främst invällare kalasar på numer? Fascinerande ändå hur den här såsseföreställningen kan vara så stark. Att arbetande människor skulle tjäna på ”Sovjet light”. Sovjet var ju förstås ”arbetarparadiset”. Fast bara i propagandan.
Citera
2018-06-02, 22:31
Medlem
Citat:
Hur mycket skatt tror du en företagare eller för den delen en framgångsrik artist betalar? Bolagsskatten är 20% så kapitalet stannar kvar i bolagen och förräntar sig. Lön betalas inte ut till ägaren utan det är utdelningar. Så för rika är det redan låg platt skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in