Citat:
Ursprungligen postat av
Externalist
En taxichaufför skulle alltså vara den som avslöjade NujenGate från början? Hur gick det till?
Liten tuva välter stort lass. Om det är i Sarajevo, eller i dagens Sverige.
Skamfundets kejsarinna och hennes skyddslingar avslöjas av en enkel medborgare som kör taxi. Och betalar skatt. Då han kommer inte undan, likt alla oss andra som snällt betalar skatt.
Det är ju inte häftigt längre att betala skatt i Monas Sahlins Nacka. Nu är det dubiösa fastghetsaffärer som är modet inom sosseriet, under täckmantal av att värna om pack. Bigamister med tre fruar ska ha rätt till tre våningar i Nacka, när Debbie visar kommunalt engagemang. Terrorister som Akilov ska äta sig mätta och bo, när en klan flippar hus och blir rika på att strunta i alla lagar och regler kring byggnation.
Regler som är till för att vanligt folk ska betala in skatter och andra plågor som finansierar all den skit dessa juridikens gangstrar sysslar med. I en konsensus om att olika rättsordningar gäller för Kreti och Pleti. Eller för dem och oss.
Jag svimmar av utmattning när jag listar all den godhet som asyladvokaten Debbie och hennes klann sysslar med.
Till Özz vill jag säga att detta är inte komiskt. När det behövs en droppe fascism och brunråttor för att upprätthålla demokratin, likhet inför lagen, och bli av med parasiter; är världen upp och ner.