2018-08-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Vad vet du om människor med ledbesvär som kan smyga?

När har jag krävt att grannar måste smyga?

Man kan gå på normalt sätt, eller slå i hälarna i golvet allt man orkar. Har svårt att tänka mig att en person med t.ex rygg eller höftvärk gör det sistnämnda.
Citera
2018-08-08, 09:04
Medlem
Alla som säger att man får skylla sig själv, om man bor i Stockholm, har aldrig bott i Stockholm.

Jag har bott i Stockholm i hela mitt liv och mina värsta grannupplevelser är folk som hade fest två gånger om året, samt en gammal alkis som härjade mitt i natten, men rätt fort gick och dog.

Ni som tror att det är standard / acceptabelt att folk festar varje helg har verkligen ingen aning om vad ni pratar om, och har antagligen fått er verklighetsuppfattning från reality-tv.
Senast redigerad av Chenille 2018-08-08 kl. 09:07.
Citera
2018-08-08, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Nej då. Jag har bara såna grannar som gnäller på allt. De uppfostrar varenda nyinflyttad på 4 veckor. Det är alltid tyst och lugnt oavsett tid på dygnet, rent och snyggt i tvättstugan, ordning och reda i sophanteringen samt kliniskt rent på gården.
Det finns inget bättre än att vara granne med ett gäng gnällspikar.

Undebart! Såna vill jag också ha!
Citera
2018-08-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Jag orkar inte klaga på ALLT! Jag väntar ofta alldeles för länge innan jag säger nåt.

Man vill liksom inte vara den där sura. Men när människor totalt saknar hyfs och känsla så måste man ju säga något.

Tror du skulle vara min favoritgranne!
Finns absolut ingen hyfs och normalt empatiskt tänkande längre! Alltför ofta handlar det om ”jagjagjag” i centrum och därför är det som det är, både i många förorter och inne i städerna! Undantag finns! Förr tog de flesta hänsyn till varandra är min känsla! Bristen på hänsyn är utspridd bland alla folkslag.

Festas på nätterna görs det tyvärr inte bara på helger utan veckans alla kvällar och nätter. Folk verkar inte ha några jobb att sköta och ändå har man råd att bo i bostadsrätter eller har kontakter som fixat hyreskontraktet...
Citera
2018-08-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Tycker det där är mysiga ljud möjligtvis med undantag för 3). Vad ja däremot blir självmordsbenägen av är fötter som stampar i golvet. Finns inget värre.

Då bor du i ett alldeles för lyhört hus? Kontakta hyresgästföreningen och anför det som skäl till att slippa hyreshöjning nästa år! Bor du i bostadsrätt är det förstås styrelsens uppgift att ta tag i det!
Citera
2018-08-08, 09:47
Medlem
Gurglarens avatar
Jag bodde relativt lugnt när jag bodde i lägenhet, klarade ändå inte av det. Hade man öppet stank det cigarettrök i hela lägenheten pga allt WT trash som röker, och stängde man blev det 30 grader. Idioter som hade fest och betedde sig som om de var 15 och dansade till schlagermusik när de är 30+. Så jävla skönt att bo i hus.
Citera
2018-08-08, 09:47
Medlem
Citat:
Jag jobbar i centrala Sthlm och jobbar ganska mycket. Därför skönt att slippa pendla. Men det kanske blir flytt snart eftersom jag är trött på dessa grannar. Behöver min sömn eftersom jag inte klarar av min vardag annars.

Du ska inte behöva flytta! Det är grannarna som ska uppfostras eller sparkas ut! Är där många 2:a handshyresgäster? Hyrs lägenheter ut utan tillstånd? Isf kan 1:a handshyresgästen/bostadsrättsägaren bli av med son bostad.
Citera
2018-08-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Synd att du valde Stockholm, har du möjlighet att flytta till en 100.000 stad kan du bo bra i villa eller radhus och köpa ny bil för samma pengar.
Jag måste bo isthlm och jag vill också bo här. Jag bodde som sagt i ett lugnt hus (i Sthlm) tidigare. Precis flyttat hit. Bara bott här några månader.
Senast redigerad av Bad.Ass.Bitch 2018-08-08 kl. 10:03.
Citera
2018-08-08, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Du ska inte behöva flytta! Det är grannarna som ska uppfostras eller sparkas ut! Är där många 2:a handshyresgäster? Hyrs lägenheter ut utan tillstånd? Isf kan 1:a handshyresgästen/bostadsrättsägaren bli av med son bostad.
Jag vet faktiskt inte. Jag är själv ganska ny och har rätt dålig koll på mina grannar.
Sen är problemen utspridda på en massa hus. Men ljuden ekar på innergården.
Citera
2018-08-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Alla som säger att man får skylla sig själv, om man bor i Stockholm, har aldrig bott i Stockholm.

Jag har bott i Stockholm i hela mitt liv och mina värsta grannupplevelser är folk som hade fest två gånger om året, samt en gammal alkis som härjade mitt i natten, men rätt fort gick och dog.

Ni som tror att det är standard / acceptabelt att folk festar varje helg har verkligen ingen aning om vad ni pratar om, och har antagligen fått er verklighetsuppfattning från reality-tv.
Ja precis! Bodde ju tidigare i ett hus med lugna grannar så detta var oturligt.

Stockholm är inte alls så vilt som folk tror. Bara vissa delar. Förmodligen råkar jag bo på en sån del.
Citera
2018-08-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realmuadib
Fysiskt våld & sill i brevlådan finns tillgängligt om störningsjouren inte vet hur man sköter sitt jobb.
Nja, inte riktigt min grej.
Citera
2018-08-08, 09:56
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte. Jag är själv ganska ny och har rätt dålig koll på mina grannar.
Sen är problemen utspridda på en massa hus. Men ljuden ekar på innergården.

Ja innergårdar är charmiga men besvärliga ljudmässigt!
Har ni inget trivselråd eller så där ni grannar kan lära känna varandra? Detta skulle kunna leda till att man inte gärna vill störa den man känner och har mött ansikte mot ansikte. Ordna en städad gårdsfest tidig em en söndag med uppgifter till var och en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in