2017-01-11, 22:09
Medlem
Jag ringde på hos min granne för att be honom stänga av sin TV. Jag hörde ända ut i trapphuset att han stängde av TV:n, men han öppnade inte dörren! Jag stod och väntade ett bra tag innan jag gick in till mig igen.

Nu vet jag i alla fall att han är respektlös och feg, och att jag kan bli sur på honom med gott samvete nästa gång.
Citera
2017-01-14, 00:53
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecapitaine
var tyvärr nog ingen inflyttningsfest, den här personen har spelat hög musik flera dagar i veckan sedan december. På vardagarna är det inte ovanligt att personen spelar musik när kommer man kommer hem ( ca 17:30) fram till kl 22:00. Ett annat problem är att personen kan sätta på hög musik i typ 10 min, stänga av i ca 30 min och sätta på igen i 10 min och fortsätta så i flera timmar, så man vet ju aldrig när de kommer sluta.
Nu spelar grannen hög musik igen. Ringde störningsjouren kl 23:30, inget har hänt, sprlar lika hög musik fortfarande!
Citera
2017-01-14, 02:30
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Nu spelar grannen hög musik igen. Ringde störningsjouren kl 23:30, inget har hänt, sprlar lika hög musik fortfarande!

Då går du upp och säger åt idioten! Sitt inte där och bete dig som en kärring, gör något åt det istället!
Citera
2017-01-14, 17:45
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Då går du upp och säger åt idioten! Sitt inte där och bete dig som en kärring, gör något åt det istället!
Stått och knackat på dörren, men ingen som öppnar, blir ganska svårt och föra en dialog då.
I vilket fall så är det bedrövligt av securitas ( bolaget som störningsjouren anlitar) att inte åtgärda det.
Citera
2017-01-14, 17:47
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Stått och knackat på dörren, men ingen som öppnar, blir ganska svårt och föra en dialog då.
I vilket fall så är det bedrövligt av securitas ( bolaget som störningsjouren anlitar) att inte åtgärda det.
Ca 2:30 blev det tyst iaf.
Citera
2017-01-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ca 2:30 blev det tyst iaf.

Vad sa Securitas?
Citera
2017-01-14, 19:41
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Vad sa Securitas?
Ingen aning, de ringer inte upp.
Hörde med störningsjouren om vad som hände med ärendet( är sos-alarm man kopplas till kvällstid) och de sa att de inte får lämna ut några uppgifter om några ärenden.
På måndag kommer jag kontakta bostadsbolaget och kräva att de åtgärdar det här omgående, annars flyttar jag.
Tänkte även höra med de andra grannarna hur de upplever den här situationen
Citera
2017-01-15, 10:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ingen aning, de ringer inte upp.
Hörde med störningsjouren om vad som hände med ärendet( är sos-alarm man kopplas till kvällstid) och de sa att de inte får lämna ut några uppgifter om några ärenden.
På måndag kommer jag kontakta bostadsbolaget och kräva att de åtgärdar det här omgående, annars flyttar jag.
Tänkte även höra med de andra grannarna hur de upplever den här situationen

Börja med att snacka med grannarna, är det flera som stört sig på det uppträdandet är de en större styrka när du kontaktar bostadsbolaget.
Visst, det blir att gadda ihop sig men då inser bostadsbolaget problemets omfattning.
Citera
2017-01-21, 16:29
Medlem
vdgs avatar
Jävligt jobbig granne.

Hej!

Har precis flyttat in till en nybyggd lägenhet, en av mina grannar (som också är nyinflyttad) spelar hög musik varje dag, såpass att basen dunkar genom väggen. Jag är extremt ljudkänslig och stör mig något enormt på det. Vill hämnas men vet att det är fel.

Har TVn på högsta volym, samt så har jag hörlurar på och spelar men hör basen ändå.

Kan acceptera att han vill ha hög jävla skitmusik då och då, men varje dag i flera timmar? Jag jobbar natt och kan knappt få sova på dagen.

Jag vill inte säga till honom direkt, då jag kan uppfattas såpass otrevlig att han bara vill fortsätta.

Vad i helvete ska jag göra? Medans jag skriver detta så håller han även på.
Citera
2017-01-21, 16:35
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vdg
Hej!

Har precis flyttat in till en nybyggd lägenhet, en av mina grannar (som också är nyinflyttad) spelar hög musik varje dag, såpass att basen dunkar genom väggen. Jag är extremt ljudkänslig och stör mig något enormt på det. Vill hämnas men vet att det är fel.

Har TVn på högsta volym, samt så har jag hörlurar på och spelar men hör basen ändå.

Kan acceptera att han vill ha hög jävla skitmusik då och då, men varje dag i flera timmar? Jag jobbar natt och kan knappt få sova på dagen.

Jag vill inte säga till honom direkt, då jag kan uppfattas såpass otrevlig att han bara vill fortsätta.

Vad i helvete ska jag göra? Medans jag skriver detta så håller han även på.
Kontakta bovärden/styrelsen, eller gå dit och skäll ut han.
Citera
2017-01-21, 16:42
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Kontakta bovärden/styrelsen, eller gå dit och skäll ut han.

Gå inte och skäll. Gå och be honom sänka på ett respektfullt sätt istället, det tror jag tas emot 100 ggr bättre än om du går dit och beter dig som en surkärring.
Citera
2017-01-21, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Gå inte och skäll. Gå och be honom sänka på ett respektfullt sätt istället, det tror jag tas emot 100 ggr bättre än om du går dit och beter dig som en surkärring.
Sanning.

Naturligtvis talar du med grannen. Hur gammal är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in