2018-08-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Då har jag inga mer råd.
Lycka till.
Tack
Citera
2018-08-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
På punkt 5, så är det troligen nån snorunge som spelar nåt onlinespel. Språkbruket är vanligt bland dagens ungdom. Uttrycket "jävla hora" ingår i kulturberikningen.
Det skriks också med extrem ilska och aggressivitet i rösten. Ytterst obehagligt!
Citera
2018-08-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Den värsta typen av granne är precis en som du. En jävla gnällspik som klagar på allt.
Jag orkar inte klaga på ALLT! Jag väntar ofta alldeles för länge innan jag säger nåt.

Man vill liksom inte vara den där sura. Men när människor totalt saknar hyfs och känsla så måste man ju säga något.
Citera
2018-08-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Om man prioriterar sömn och lugn och ro är storstaden inget att rekommendera. Menar inget illa, men du kanske borde valt en mindre ort. Jag prioriterar sömn och lugn och ro väldigt högt så mitt nästa boende blir långt ute på landet.

Tycker fan det låter mer på landet. Sov över några nätter på värmdö, ett axplock:

1. Nån jävla helikopter kommer flygandes på låg höjd.
2. Djur som drar i buskarna.
3. Nån jävel som "bara ska fixa lite" med motorsågen klockan 23:00.
4. Sen ifall du inte har somnat tills klockan två, då är det bara att ge upp. För då börjar alla jävla djuren att yla.
Citera
2018-08-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Slutade läsa efter halva första punkten.
Du låter som min mor på dryga 60.
Har du problem med att bo i stan så får du inse att det kan vara lite oväsen en lördagskväll.
Har du funderat på att flytta till ett lugnare område eller kanske någon annanstans i Sverige?

Håller med, på fredag och lördag får man fan ta lite ljud fram tills klockan 02:00. Gör man inte det kan man flytta eller skaffa hörselskydd.
Citera
2018-08-07, 23:09
Medlem
Swe1227s avatar
Fan va nice det låter, att det ät lite liv i huset och man slipper tänka på grannarena. Här där jag bor är man alltid orolig att man spelar lite för högt eller duschar för sent.
Citera
2018-08-07, 23:11
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Tycker fan det låter mer på landet. Sov över några nätter på värmdö, ett axplock:

1. Nån jävla helikopter kommer flygandes på låg höjd.
2. Djur som drar i buskarna.
3. Nån jävel som "bara ska fixa lite" med motorsågen klockan 23:00.
4. Sen ifall du inte har somnat tills klockan två, då är det bara att ge upp. För då börjar alla jävla djuren att yla.

Tycker det där är mysiga ljud möjligtvis med undantag för 3). Vad ja däremot blir självmordsbenägen av är fötter som stampar i golvet. Finns inget värre.
Citera
2018-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Tycker det där är mysiga ljud möjligtvis med undantag för 3). Vad ja däremot blir självmordsbenägen av är fötter som stampar i golvet. Finns inget värre.

Du får skaffa lägenhet högst i huset då
Citera
2018-08-07, 23:12
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Det skriks också med extrem ilska och aggressivitet i rösten. Ytterst obehagligt!

Låter som en student som bodde under mig. Satt och skrek "hora" på nätterna, när han spelade nåt spel. De har headset och sitter och förolämpar varandra.
Han skötte inte studierna så han fick flytta hem till föräldrarna som tur var. Hoppas hans mamma örfilar honom när han förtjänar det.
Citera
2018-08-07, 23:13
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Du får skaffa lägenhet högst i huset då

Jag har försökt, men det är alltid bottenvåningarna som är lediga. Kan förstå varför Nä, bo ute på landet är livet.
Citera
2018-08-07, 23:14
Medlem
Citat:
Håller med, på fredag och lördag får man fan ta lite ljud fram tills klockan 02:00. Gör man inte det kan man flytta eller skaffa hörselskydd.
Nej, det står inget om några sådana undantag på helgerna? Varför? Jo därför att oavsett om det är helg eller inte så finns det människor som av olika anledningar behöver sova. Att ha hemmafester till 2-3 är inget man ska behöva stå ut med. Någon gång ibland men inte så ofta som set varit denna sommar. Jag och mina vänner träffas ute när vi ska ses. Vem fasen vill sitta i en lägenhet och Uggla? Vad är det för fel på folk?
Citera
2018-08-07, 23:16
Medlem
Citat:

Det är absolut inte vanligt att ändra accepterad ljudnivå baserat på veckodag. Stadgarna brukar specifiera tider då det ska vara tyst, och dom tiderna gäller alla dagar, inklusive fredag och lördag.

Folk som vill festa mitt i natten, varje helg, kan anordna skogsrejv eller hyra en lokal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in