2018-08-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Jag ska flytta som jag nämnt tidigare men det tar också tid. Jag har fullt upp med tusen saker och jag orkar inte med ännu en flytt.

Ok.

Har du provat att prata med dem, alternativt ringa störningsjouren?
Citera
2018-08-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Nej, det är inte så bara. Om man sköter sitt boende enligt kontraktet så ska man inte behöva flytta för att grannarna beter sig som apor. Och TS gnäller inte, han/hon avreagerar sig, tycker jag mer att det låter som.
Ja, det med hunden hände precis. Och ylandet går liksom in i märgen på mig. Jag IMPLODERAR!
Citera
2018-08-07, 22:45
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
100000 räcker inte. Mellan 3-4 miljoner får du punga ut för en etta på 40 m2

Nja alltså jag skulle ge det som en gåva till den som fixade ett sånt boende till mig menade jag.

Sen så skulle jag kunna tänka mig att bo i Jokkmock bara jag fick det tyst. Bor just nu i en mellanstor ort i Småland.
Citera
2018-08-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Ok.

Har du provat att prata med dem, alternativt ringa störningsjouren?
Lite svårt att lokalisera var alla ljud kommer ifrån men konfronterade en granne i helgen dom satt ute på sin balkong. Han har upprepade ggr betett sig så och andra grannar har sagt till. Nu var det ingen som sa till så då fick jag masa mig ut på balkongen och säga till.
Citera
2018-08-07, 22:47
Medlem
Citat:
Nej, det går inte. Har sol gassande in i lägenheten hela dagen. Ja jag har persiennerna neddragna och öppna fönster och dörrar. Konstant. Men har ändå haft en rumstemperatur runt 25-30 grader hela sommaren. Så måste ha öppet...

Jag orkar inte med såna formella klagomål. Men kanske får ta till det om det inte blir bättre. Förra helgen sa jag till på skarpen. Morgonen efter när jag var på väg till jobbet så mötte jag grannen i trappuppgången. Då tittade jag riktigt hatiskt på honom och jag såg att han skämdes. Tror inte han kommer våga göra om det för då JÄVLAR!

Är dina grannar normalt funtade så slutar dom störa, vid tillsägelse, annars kan dom faktiskt dra åt helvete. Att klaga formellt är det du gör om dom inte lyssnar när du säger till dom. Blir du störd efter 22 så säger du till DIREKT, inte klockan 02 och lyssnar dom inte så måste du klaga formellt.

Jag lägger mig 23.30 så det är då jag går och klagar om folk röjer, man behöver ju inte vara regelryttare i onödan, men i princip har ingen rätt att störa din sömn efter 22.
Citera
2018-08-07, 22:48
Medlem
Citat:
Lite svårt att lokalisera var alla ljud kommer ifrån men konfronterade en granne i helgen dom satt ute på sin balkong. Han har upprepade ggr betett sig så och andra grannar har sagt till. Nu var det ingen som sa till så då fick jag masa mig ut på balkongen och säga till.

Då har jag inga mer råd.
Lycka till.
Citera
2018-08-07, 22:49
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Intressant att ni tycker det hjälper att stänga fönstrena. Jag har estat stängda fönster+ Öronproppar+ white noise generator på datorn+ gurglande luftutsug och ÄNDÅ hör jag mina grannar.
Citera
2018-08-07, 22:52
Bannlyst
Från lägenhet till hus till lägenhet. Mycket arvode blir det.

En kul tråd. Många spridda skurar men en del riktigt roliga inlägg. Kul!
Citera
2018-08-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Intressant att ni tycker det hjälper att stänga fönstrena. Jag har estat stängda fönster+ Öronproppar+ white noise generator på datorn+ gurglande luftutsug och ÄNDÅ hör jag mina grannar.

Då låter dom för mycket.

Jag stänger fönstret och maxar öronproppar, alla som gör ljöd som hörs över detta när jag ska sova riskerar att få påringning av en skitsur, skäggig norrman.
Citera
2018-08-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja det är fascinerande hur många "original" som sitter i numera svindyra bostadsrättsföreningar. Det kanske är ärvda lägenheter eller folk som bott länge och köpte för en spottstyver eller billigt vid ombildning. En kompis med sambo flyttade precis från en lägenhet i 4 miljonersklassen centralt, bland annat pga alkade och psykiska problem-grannar som alltid förde liv i huset och på innergården. Ställde ut möbler i trapphuset, klagade fastän de själva störde mest. Hus blev det istället, surt att pendla men men...
Sitter själv i hus och pendlar.
Ja, jag förstår att folk tröttnar. Det är definitivt åldersgräns på att stå ut med hemmafest VARJE helg. Det funkar inte bra ihop med mitt liv där jag ofta har som mest att göra på helgerna, men får ofta ytterst lite sömn.
Citera
2018-08-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Den värsta typen av granne är precis en som du. En jävla gnällspik som klagar på allt.
Nej då. Jag har bara såna grannar som gnäller på allt. De uppfostrar varenda nyinflyttad på 4 veckor. Det är alltid tyst och lugnt oavsett tid på dygnet, rent och snyggt i tvättstugan, ordning och reda i sophanteringen samt kliniskt rent på gården.
Det finns inget bättre än att vara granne med ett gäng gnällspikar.
Citera
2018-08-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machofreak
Du låter som en krigsskadad priviligierad blondin. Stämmer det?
Kan du definiera ”krigsskadad priviligerad blondin”

Vad spelar det för roll hur jag är? Tror vemsomhelst hade reagerat på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in