Citat:
Hot och tvång. Då och endast då kan kollektivets tandhälsa hållas förstklassig? Det är verkligen inte rätt väg att gå. Varför är andras tänders hälsa så viktig för dig? Du påverkas väl inte negativt av att någon har dåliga tänder?
Hur uppnår man god tandhälsa? Genom rätt kosthållning och frekvent tandvård (borstning, tandtråd mm) samt besök hos tandläkare vid behov.
Att förbjuda folk från att äta och dricka sockerrikt för att folk helt enkelt är för dumma för att fatta att konsumtionen av sånt ska vara liten är att ha en ganska taskig syn på sina medmänniskor, eller hur? Låt folk lära sig av sina misstag, för det är av misstagen vi lär oss, inte politiker som pekar med hela handen.
Hur uppnår man god tandhälsa? Genom rätt kosthållning och frekvent tandvård (borstning, tandtråd mm) samt besök hos tandläkare vid behov.
Att förbjuda folk från att äta och dricka sockerrikt för att folk helt enkelt är för dumma för att fatta att konsumtionen av sånt ska vara liten är att ha en ganska taskig syn på sina medmänniskor, eller hur? Låt folk lära sig av sina misstag, för det är av misstagen vi lär oss, inte politiker som pekar med hela handen.
Med samma resonemang kan man säga "Varför är andras hälsa så viktig för dig? Du påverkas väl inte negativt av att någon har cancer?
Jag är ideologisk för att hela folket ska ha rätt till sjukvård inkl tandvård oberoende din ekonomiska status. Jag ser folket som en förlängd familj som tidigare påpekat och att enda sättet att skapa ett harmonisk och tryggt samhälle är att folket är medveten över att man tillhör ett kollektiv (Svenskarna) och har en gemensam identitet och att vi tillsammans man som kvinna, gammal som ung arbetar tillsammans för folkets och samhällets bästa.
Sade aldrig att förbud var det jag eftersträvade. Det bästa preventivmedlet mot socker och läsk är såklart att man upplyser om konsekvenserna som konsumtion av dessa produkterna kan leda till.