Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Hot och tvång. Då och endast då kan kollektivets tandhälsa hållas förstklassig? Det är verkligen inte rätt väg att gå. Varför är andras tänders hälsa så viktig för dig? Du påverkas väl inte negativt av att någon har dåliga tänder?

Hur uppnår man god tandhälsa? Genom rätt kosthållning och frekvent tandvård (borstning, tandtråd mm) samt besök hos tandläkare vid behov.

Att förbjuda folk från att äta och dricka sockerrikt för att folk helt enkelt är för dumma för att fatta att konsumtionen av sånt ska vara liten är att ha en ganska taskig syn på sina medmänniskor, eller hur? Låt folk lära sig av sina misstag, för det är av misstagen vi lär oss, inte politiker som pekar med hela handen.

Med samma resonemang kan man säga "Varför är andras hälsa så viktig för dig? Du påverkas väl inte negativt av att någon har cancer?
Jag är ideologisk för att hela folket ska ha rätt till sjukvård inkl tandvård oberoende din ekonomiska status. Jag ser folket som en förlängd familj som tidigare påpekat och att enda sättet att skapa ett harmonisk och tryggt samhälle är att folket är medveten över att man tillhör ett kollektiv (Svenskarna) och har en gemensam identitet och att vi tillsammans man som kvinna, gammal som ung arbetar tillsammans för folkets och samhällets bästa.

Sade aldrig att förbud var det jag eftersträvade. Det bästa preventivmedlet mot socker och läsk är såklart att man upplyser om konsekvenserna som konsumtion av dessa produkterna kan leda till.
Citera
2018-08-07, 20:42
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Med samma resonemang kan man säga "Varför är andras hälsa så viktig för dig? Du påverkas väl inte negativt av att någon har cancer?
Jag är ideologisk för att hela folket ska ha rätt till sjukvård inkl tandvård oberoende din ekonomiska status. Jag ser folket som en förlängd familj som tidigare påpekat och att enda sättet att skapa ett harmonisk och tryggt samhälle är att folket är medveten över att man tillhör ett kollektiv (Svenskarna) och har en gemensam identitet och att vi tillsammans man som kvinna, gammal som ung arbetar tillsammans för folkets och samhällets bästa.

Sade aldrig att förbud var det jag eftersträvade. Det bästa preventivmedlet mot socker och läsk är såklart att man upplyser om konsekvenserna som konsumtion av dessa produkterna kan leda till.

Du är kollektivist. Jag är individualist. Vi är individer. Kollektiv är en (social) konstruktion.
Citera
2018-08-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du är kollektivist. Jag är individualist. Vi är individer. Kollektiv är en (social) konstruktion.
Jag anser att människan är ett socialt djur och att vi naturligt bildar olika kollektiv både i form av familjen men också i form av olika vänskapskretsar osv och att det är viktigt att ge människan en större strävan än enbart sig själv, att det är viktigt att sätta individen i ett sammanhang och en gemenskap.

Vi har helt klart olika uppfattningar över hur ett samhälle skall formas och det är helt okej
Citera
2018-08-07, 21:19
Medlem
-Mystics avatar
En riksdagskandidat skriver om det Tyska lidandet efter andra världskriget på Twitter, det hade varit helt otänkbart för en SD:are. Det är just därför jag tänker rösta på AfS!

"Intressant och sorglig dokumentär om ett av andra världskrigets största, men minst omtalade, brott: den etniska rensningen och tvångsförflyttningen av 12 miljoner tyskar efter krigsslutet."
Citera
2018-08-07, 21:22
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför ska jag, som har en ganska god tandhälsa genom att inte äta godis och socker, betala för människor som vräker i sig socker, läsk och godis och på så sätt få dåliga tänder och karies? Jag vill inte betala för deras dåliga matvanor.

Det är en klok princip att vården ska omfatta alla men då måste gruppen vara tydligt definierad - svenskar. Var nog ett sosse-valspråk, gör din plikt, kräv din rätt. Inte så dumt kanske? Genom andra metoder t.ex. utbildning, information, ev. skatter, kan man styra folk att bättre sköta sina tänder. Genetiska anlag påverkar tyvärr också t.ex. saliven.

Jag är helt övertygad att med AfS och sunt förnuft kommer behovet av vård sjuka på sikt. Det är ett långsiktigt arbete. Fetma är annars idag det nya stora problemet och det handlar om att vi äter skräpmat ofta för att vi är stressade och den är billigare. AfS vill öka individens frihet genom lägre skatter varav en stor del kommer från återvandringen.

Med AfS kommer stressen i skolor, vård, polis, osv sjuka drastiskt och alla får mer tid och pengar och då kommer dåliga vanor att minska.

Obs min egen tolkning av AfS partiprogram om man drar ut politiken något decennium. Sunt förnuft leder till många bra saker för svenskarna. Just nu är det en bristvara i Sverige.
Citera
2018-08-07, 21:50
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
En riksdagskandidat skriver om det Tyska lidandet efter andra världskriget på Twitter, det hade varit helt otänkbart för en SD:are. Det är just därför jag tänker rösta på AfS!

"Intressant och sorglig dokumentär om ett av andra världskrigets största, men minst omtalade, brott: den etniska rensningen och tvångsförflyttningen av 12 miljoner tyskar efter krigsslutet."
Vem är det som skriver det?
Citera
2018-08-07, 22:00
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Vem är det som skriver det?

https://twitter.com/PerSefastsson/status/1026904191871135744
Citera
2018-08-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBuff
AfS kanske största problem är kanske, som ni just antyder, kanske åldern på sina representanter.
Vem tog t.ex. Jimmie Åkesson på allvar 10år sen?
Fördelen för Herr Kassel vs Jimmie är väl isf att Gustav är lite mer auktoritär i sitt sätt att tala och föra sig.

De har ju rätt många medelålders kandidater, väl? Kasselstrand är visserligen med sina 31 år en ganska ung partiledare, men han lär ju knappast bli aktuell som statsminister än, på mycket länge.

Sedan tvivlar jag på att AfS kommer att få igenom sitt kriminalpolitiska program. Det är nog något, som de kommer att få kompromissa rätt mycket om, den dag de väl hamnar i regeringsställning. Det är helt enkelt inte realistiskt och rimligt, att skicka etniska svenska lagöverträdare till säg Novaja Zemlja, för avtjänande av fängelsestraff för rattfylleri eller stöld eller annat.
Citera
2018-08-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kasselstrand som talare tilltalar mig oerhört mycket mer än Åkesson. De är båda bra men tilltalar nog väldigt olika segment. Fega, försiktiga och simplare människor tilltalas nog mer av Åkesson.

Det är väl inte för inte, som han kallas Jimmie "Jag vet inte" Åkesson. Jag tycker inte han övertygar som retoriker eller debattör alls, vilket däremot Kasselstrand gör.
Citera
2018-08-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det är väl inte för inte, som han kallas Jimmie "Jag vet inte" Åkesson. Jag tycker inte han övertygar som retoriker eller debattör alls, vilket däremot Kasselstrand gör.

Åkesson var väldigt bra innan sjukskrivningen men nu är han mycket mer försiktig och defensiv. Även Mona Sahlin var faktiskt också ganska offensiv och framåt innan hon drabbades av toblerone-affären så det är väl inte helt lätt att komma tillbaka när man har blivit utbrändhet eller blivit knäckt.

Gustav påminner lite om Åkesson före sjukdomen även om det skiljer en del.
Citera
2018-08-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
De har ju rätt många medelålders kandidater, väl? Kasselstrand är visserligen med sina 31 år en ganska ung partiledare, men han lär ju knappast bli aktuell som statsminister än, på mycket länge.

Sedan tvivlar jag på att AfS kommer att få igenom sitt kriminalpolitiska program. Det är nog något, som de kommer att få kompromissa rätt mycket om, den dag de väl hamnar i regeringsställning. Det är helt enkelt inte realistiskt och rimligt, att skicka etniska svenska lagöverträdare till säg Novaja Zemlja, för avtjänande av fängelsestraff för rattfylleri eller stöld eller annat.
De flesta är väl i Kasselstrands ålder?
Jag menar även att en man/kvinna i femtioårsåldern eller över, förmodligen ger ett mer balanserad, moget och seriöst intryck.
Jag har t.ex. svårt att se Åkesson som statsminister, då han saknar pondusen som krävs i en sån roll.
Citera
2018-08-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Tror du har förväxlat dem med NMR. AfS är nationalkonservativa av den gamla bemärkelsen.

AfS är inte "nationalkonservativa", vad det nu innebär. I flera sociala och kulturella frågor så står AfS visserligen nära det som brukar kallas för "konservativt" men AfS är inte ett konservativt parti och är inte anhängare eller förespråkare av "konservativ ideologi" i sig.

AfS är revolutionärt snarare än konservativt. I övrigt är man pragmatiker och populister med nationalism som överideologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in