Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-09-01, 21:36
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du tycker inte om Ungern och en dal andra länder för att de går mot fascism. Jag skulle vilja hävda att vi har haft vänsterfascism i Sverige i över hundra år. Media är helt i vänsterfascismens händer. Kritik mot media skapar en skitstorm av gigantiska proportior t o m mot en moderat nysvensk persisk moderat riksdagsledamot. Domstolarna är oerhört partiska och har hemliga nätverk (läs mer om det på Ledarsidorna).

Jag röstar efter övertygelsen att Sverige behöver gå spikrakt åt höger. AfS är landets enda högerparti. MED hade också kunnat räknas dit om de inte varit en falsk opposition som när de inte ber om ursäkt för att de blivit anklagade för att vara högerextrema, så bekämpar de AfS så gott de kan för att ställa in sig inför etablissemanget.

Det handar dessutom om kompetens. Titta på de där två som SD skickade till EU och de två som vände ryggen mot AfS. Ingen högermänniska kan stödja sådana plebejer.

Resten av högern kommer så småningom att ta upp återvandring om AfS kommer in. Motståndet mot EU och NATO kommer det aldrig att bli något av. Bara att nonchalera.
Det kanske var onödigt att använda ordet fascism, det sker iaf en oroväckande utveckling inom rätts- och mediepolitiken i de där länderna. Jag kan hålla med om att Sverige idag har en vänstervridning i sin samhällsdiskurs som undertrycker andra uppfattningar och rent allmänt försvårar en öppen samhällsdebatt. Jag tycker dock inte att rätt sätt att hantera de här intellektuella jävla amöborna som Bah Kuhnke mfl genom att följa Ungern och Polen utan snarare att sträva efter ett samhälle där yttrandefriheten fungerar i praktiken.

Du får gärna leta reda på det där på ledarsidorna, jag googlade lite och hittade inget som stämmer in på din beskrivning.

Jag ser det så att Sverige är helt unikt misskött framförallt på migrationsområdet och genom den allt mer absurda nanny-state mentalitet som genomsyrar samhället där fullt friska människor får subventioner till elcyklar och muslimer ges pengar så att de kan utöva sin dysfunktionella ideologi och leta efter rasistiska strukturer. Precis som du och (AfS) säger Sverige behöver en rak höger. Jag litar dock inte på AfS-människorna utan. (USA är oxå helt unikt men där behövs nog snarare en rak vänster vilket kan kännas lite märkligt)

Mitt intryck är att vi vill ungefär samma sak men har olika smak när det gäller olika partier. Det du skriver om MED känner jag inte igen alls. Sadé sa att han kunde tänka sig att samarbeta med AfS när han och Kasselstrand blev intervjuade i SVT. Han har även sagt om och om igen att det handlar om sakfrågor vid eventuella samarbeten och att det som sjuklövern håller på med är en sandlåda. Det där om kontrollerad opposition säger mig ingenting. Det kvittar hursomhelst eftersom det nu står rätt klart att de inte kommer få 4 procent iaf. Mitt intryck efter en lokal träff är att de kan behöva 4 år till på sig för att få ihop mer vettiga människor.

Vi får hoppas att återvandring blir något som kommer i flera länder i europa då kan säkert fårskocken i sverige haka på det. Dock är jag tveksam till det på det sätt som AfS har beskrivit det.
Citera
18-09-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Hur gick det med polisanmälningen på batikhäxan? Åker hon på en böter?
Polisen du sade till verkade ju inte bry sig det minsta.

Jodå, de tog upp en anmälan och skulle kolla på filmen. Hon ska åka dit, jag lovar dig. Hon kommer inte ha några pengar till chips eller bullar den närmsta tiden. Inget att dämpa sin sorg över att ingen vill titta på hennes träsktrollutseende.
Citera
18-09-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Han har anmält.
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1035929807941455872

Jag ställer samma fråga till dig som jag ställde till Libben: På vilket sätt blir Sverige bättre av att SD får 0,000016 procentenheter mer i valet?

På vilket sätt blir Sverige bättre av att AfS får 0,000016 procentenheter mer i valet? Med din logik så borde man ju inte rösta alls, det gör ju ingen skillnad.
Citera
18-09-01, 22:06
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Hur gick det med polisanmälningen på batikhäxan? Åker hon på en böter?
Polisen du sade till verkade ju inte bry sig det minsta.

Av vad jag sett så är hon redan identifierad och finns det en polisanmälan så blir det svårt att bortse från denna. Praxis skulle jag säga är 40-50 dagsböter plus 5,000.- i kränkningsersättning till Jeff. Rättegången tar inte mer än 30 minuter eftersom allt är standard och teknisk bevisning finns. Om man nu inte kan dra det till något slags politiskt brott, eller att det rent allmänt befinns grövre med tanke på att det är en riksdagsledamot som är brottsoffer. Kan bli svårt för M*deleine att framöver få jobb inom skola, förskola mm med tanke på detta...

Edit: Plus 800.- till brottsofferfonden förstås.
Kan nog bli den dyraste spottloska hon avlossat
Senast redigerad av Baertling 18-09-01 kl. 22:09.
Citera
18-09-01, 22:08
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Jodå, de tog upp en anmälan och skulle kolla på filmen. Hon ska åka dit, jag lovar dig. Hon kommer inte ha några pengar till chips eller bullar den närmsta tiden. Inget att dämpa sin sorg över att ingen vill titta på hennes träsktrollutseende.

Operation Strike Back is in action. Kör hårt.
Citera
18-09-01, 22:09
Bannlyst
AFS uppmärksammas av RT. Global reach. Bra nyheter.
Citera
18-09-01, 22:14
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
På vilket sätt blir Sverige bättre av att AfS får 0,000016 procentenheter mer i valet? Med din logik så borde man ju inte rösta alls, det gör ju ingen skillnad.
Jag ger dig samma svar som jag gav sweintoo:
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Enda vettiga anledningen till att rösta, som jag ser det, är för ens eget välbefinnande. Sen är det upp till en själv om man får mer välbefinnande av att rösta på ett parti som man håller med eller på ett parti som man inte håller med. Jag får mest välbefinnande av att rösta på ett parti som jag håller med, därför röstar jag på AfS. Skulle faktiskt inte rösta på SD under några som helst omständigheter eftersom att det inte skulle ge mig något annat än obehag att rösta på ett parti som jag knappt håller med om någonting.
Citera
18-09-01, 22:15
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Så du kan bekräfta att det faktiskt är..
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Kan GM vara Ma*eleine Sun*qvist(*=d) på facebook?
Delar vi på skadeståndet eller?
Citera
18-09-01, 22:16
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
AFS uppmärksammas av RT. Global reach. Bra nyheter.

Du menar klippet som kom igår?
Swedish right-wing parliamentary candidate attacked by 'immigrant' during campaign meeting
https://www.youtube.com/watch?v=kWPKVEuuqwg

eller har det kommit fler?
Citera
18-09-01, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Du menar klippet som kom igår?
Swedish right-wing parliamentary candidate attacked by 'immigrant' during campaign meeting
https://www.youtube.com/watch?v=kWPKVEuuqwg

eller har det kommit fler?
Denna såg jag, spola fram till runt 1:50. Kasselstrand blir intervjuad också.
https://youtu.be/8UnmUju6IwQ
Citera
18-09-01, 22:28
Medlem
StillaHavets avatar
Utvecklingen är sensationell. När AfS passerade KD och sedan L kändes 30-miljonerscentern ouppnåelig i antal gilla på Facebook innan valet. Nu passerar man centern troligen redan inom ett par dagar....

Något håller på att hända i Sverige och det går fort. AfS har mer än 50 000 gilla på Facebook, Centerpartiet 53 000. AfS ligger troligen mellan 3 och 4%.

Alla som vill Sverige väl måste nu stödrösta på AfS så att inte dessa knappt 4% kastas i sjön.
Citera
18-09-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
För att sammanfatta så ni slipper leta: Erik Berglund ville få igång applåderna och stämning på kickoffen i mars när man lanserade partiet offentligt. Han skrek därför Exaaakt! och klappade händerna högljutt för att få igång stämningen. Erik Berglund fortsatte sedan att göra samma sak på Stureplan i Stockholm i maj och i Almedalen. Någonstans på vägen börjar folk plocka upp detta och härma detta. Det är ingen specifik person som står för det nu utan det är olika personer som plockar upp det här. Nu har det ju sen länge AfS-memstatus, och används flitigt i chatten på livesändningen, man hänvisar till exakthögern och uppenbarligen används det också som skylt i Halmstad.

Det som inte framstår i historien är att Erik gillar att använda ordet exakt rätt mycket när de spelar in den kokta grodan, så det finns säkert både trogna lyssnare av podden som kände igen det, plus att det föll sig naturligt att använda det ordet eftersom han använder det mycket redan från start i sina konversationer.

En utomordentlig beskrivning. Specifik som generell. Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in