Citat:
Ursprungligen postat av
riskybizzy
Jag har inte varit i Malmö på många år men för ca 10 år sedan var Möllevångstorget ett pittoreskt inslag i stadsbilden med fruktstånd och exotiska affärer med invandrare från alla hörn. Visst fanns det problem med missbruk etc. men på det hela taget var det en fungerande stadsdel. Möjligt att det har förändrats på senare år dock det kan jag inte uttala mig om.
Du menar ett område för dina barn att växa upp i?
För att bedöma om något område är bra eller anus, så ställer man den rimliga avgörande frågan: Kan jag tänka mig att mina barn skall bo, växa upp och gå i skolan i detta området? Om ja, då är det ett bra område. Om nej, dåligt område.
Ett bra område är inte per automatik ett bra område för att där är fruktstånd, billigt knark och billiga luder på krogarna och annat av mer spänningskaraktär som lite gatuvåld, våldtäkter på smågatorna runt om torget, vilket faktiskt karakteriserar Möllan.
Så inte en chans på långa vägar att Möllan är ett bra område. Har länge ansetts som Sveriges farligaste område och smutsigaste knarkområde för trashfolk och annat löst myskofolk.