"Knarkrondellen" har ju av Google Maps tagits bort som platsnamn i Malmö. Sydsvenska Bilbrandsbladet skrev då om hur knarklangare och förskolebarn blandades med varandra. Men är inte det bara bra att olika samhällsklasser umgås tillsammans? Har inte ALLA politiker och ALLA journalister i Sverige, så länge jag har levt, hela tiden sagt att det inte bara är ett eftersträvansvärt egensyfte, utan också den enda lösningen på alla samhällsproblem? Så Malmö kommun kanske borde avsätta ett par miljoner om året av Danderydbornas skattepengar till att anställa en knarkrondellssamordnare parallellt med skateboardsamordnaren? Allt för få dagisbarn umgås med utländska anonyma knarkförsäljare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bixles
Är malmöpolisen verkligen sådana rädda och tama kräk? Det är väl bara att åka och hämta skiten?
De kan ju inte göra nånting ändå. Plocka upp dem och köra dem till socialen bara ökar deras kriminalitet eftersom de verkligen själva upplever att Sverige inte har något som helst rättsväsende. Bättre att Polisen håller sig undan så att åtminstone sämre informerade kriminella kan inbilla sig själva att svensk polis har någonting att göra med snutarna i Hollywood filmer. Synas korten så ser man att snuten har noll och intet att komma med.
Citat:
Jag betalar för i helvete skatt för att polisen ska ta hand om kriminella. Det är en del av samhällskontraktet som gör att jag själv väljer att följa lagen.
Skatt betyder att staten med våld stjäl dina pengar. Det har ingenting att göra med ett ömsesidigt frivilligt överenskommet pris på en oreglerad kapitalistisk marknad, där du i gengäld har rätt till det du betalat för. Och det finns inget samhällskontrakt, det där är ett nyspråksord som regimen bara hittat på, och det är otroligt hur många idioter det finns som gått på det! Finns ingen domstol du kan gå till för att beivra något "samhällskontrakt"! Har du förresten någon signerad kopia av det jag kan få läsa, så att vi får klart för oss hur villkoren lyder? Det närmaste man kan komma är ju valen, och nyligen röstade samtliga svenskar för mer av samma, inte någon enda är missnöjd eller vill ha någon form av förändring.