2019-08-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Gängkriminell med automatvapen greps av polis i Limhamn

Polisinsatsen under onsdagskvällen på Järnvägsgatan i Limhamn visade sig handla om ett gäng i en bil med automatvapen. Bilen stoppades av en polispatrull för rutinkontroll. I bilen fann polisen bland annat ett automatvapen. Minst en av de fyra som greps i bilen är enligt polisen gängkriminell och har figurerat i ”sluta skjuta projektet”Pppress

Måste vara något missförstånd. Vapnen beslagtas, och muslimerna släpps. Efter att mediaintresset klingat av så skrivs ärendet av. Polisen i Malmö har viktigare saker att göra som att rulla tummarna, knulla på sina egna och titta på svt. Undrar varför dansk polis skickat folk till malmö som kräver att få reda på allt som händer i ärendet med det sprängda skattehuset i köpenhamn. Om det är ren slump att dansk polis inte litar på malmös inavlade poliser och det avskyvärda bottemskrap som kalar sig för poliser.
Citera
2019-08-20, 09:47
Medlem
Har en vän som bor vid möllevångstorget och har varje natt jag varit där sett utlänningar som står och säljer knark öppet. En jävla gång har jag sett en polisbil köra förbi och det var på morgonen när langarna hade gått hem för att sova och det inte var en käft ute.

Är malmöpolisen verkligen sådana rädda och tama kräk? Det är väl bara att åka och hämta skiten? Jag betalar för i helvete skatt för att polisen ska ta hand om kriminella. Det är en del av samhällskontraktet som gör att jag själv väljer att följa lagen. Att man riktar in sig mot knark”ledarna” är bara skitsnack för även om man gjort det hade inte langarna på gatan slutat vara kriminella. De hade bara hittat på annat skit. De är kriminella och ska låsas in.

Om fängelserna blir överfyllda är det politikernas problem. Om politikerna inte hade åtgärdat överfyllda fängelser och byggt nya eller skickat hem kriminella utlänningar så hade väljarna avsatt dem. Det ska inte polisen tänka på. De ska ta alla kriminella.
Senast redigerad av Bixles 2019-08-20 kl. 09:59.
Citera
2019-08-20, 11:38
Medlem
Fris avatar
"Knarkrondellen" har ju av Google Maps tagits bort som platsnamn i Malmö. Sydsvenska Bilbrandsbladet skrev då om hur knarklangare och förskolebarn blandades med varandra. Men är inte det bara bra att olika samhällsklasser umgås tillsammans? Har inte ALLA politiker och ALLA journalister i Sverige, så länge jag har levt, hela tiden sagt att det inte bara är ett eftersträvansvärt egensyfte, utan också den enda lösningen på alla samhällsproblem? Så Malmö kommun kanske borde avsätta ett par miljoner om året av Danderydbornas skattepengar till att anställa en knarkrondellssamordnare parallellt med skateboardsamordnaren? Allt för få dagisbarn umgås med utländska anonyma knarkförsäljare.
Citat:
Ursprungligen postat av Bixles
Är malmöpolisen verkligen sådana rädda och tama kräk? Det är väl bara att åka och hämta skiten?
De kan ju inte göra nånting ändå. Plocka upp dem och köra dem till socialen bara ökar deras kriminalitet eftersom de verkligen själva upplever att Sverige inte har något som helst rättsväsende. Bättre att Polisen håller sig undan så att åtminstone sämre informerade kriminella kan inbilla sig själva att svensk polis har någonting att göra med snutarna i Hollywood filmer. Synas korten så ser man att snuten har noll och intet att komma med.

Citat:
Jag betalar för i helvete skatt för att polisen ska ta hand om kriminella. Det är en del av samhällskontraktet som gör att jag själv väljer att följa lagen.
Skatt betyder att staten med våld stjäl dina pengar. Det har ingenting att göra med ett ömsesidigt frivilligt överenskommet pris på en oreglerad kapitalistisk marknad, där du i gengäld har rätt till det du betalat för. Och det finns inget samhällskontrakt, det där är ett nyspråksord som regimen bara hittat på, och det är otroligt hur många idioter det finns som gått på det! Finns ingen domstol du kan gå till för att beivra något "samhällskontrakt"! Har du förresten någon signerad kopia av det jag kan få läsa, så att vi får klart för oss hur villkoren lyder? Det närmaste man kan komma är ju valen, och nyligen röstade samtliga svenskar för mer av samma, inte någon enda är missnöjd eller vill ha någon form av förändring.
Citera
2019-08-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bixles
Har en vän som bor vid möllevångstorget och har varje natt jag varit där sett utlänningar som står och säljer knark öppet. En jävla gång har jag sett en polisbil köra förbi och det var på morgonen när langarna hade gått hem för att sova och det inte var en käft ute.

Är malmöpolisen verkligen sådana rädda och tama kräk? Det är väl bara att åka och hämta skiten? Jag betalar för i helvete skatt för att polisen ska ta hand om kriminella. Det är en del av samhällskontraktet som gör att jag själv väljer att följa lagen. Att man riktar in sig mot knark”ledarna” är bara skitsnack för även om man gjort det hade inte langarna på gatan slutat vara kriminella. De hade bara hittat på annat skit. De är kriminella och ska låsas in.

Om fängelserna blir överfyllda är det politikernas problem. Om politikerna inte hade åtgärdat överfyllda fängelser och byggt nya eller skickat hem kriminella utlänningar så hade väljarna avsatt dem. Det ska inte polisen tänka på. De ska ta alla kriminella.

Ja, slöheten och arbetsskyggheten känner inga gränser inom Malmö Polisen. Det är väldigt utstuderat hur och var de ska röra sig i staden för att ha en så lugn dag/skift som möjligt.

Problem i städer i USA löstes med noll tolerans, möts i Malmö med dialog och bidrag, de kriminella skrattar åt polisen.

Sen är tyvärr svenskt rättssystem urvattnat och blir aldrig kritiskt granskat i det självgoda Sverige. Brotten har fått skyhöga beviskrav och blir det en fällande dom så är straffen oftast patetiska. Detta ska dock inte vara en ursäkt för polisen, men jag vet att det ofta är så snacket går.
Citera
2019-08-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Ja, slöheten och arbetsskyggheten känner inga gränser inom Malmö Polisen. Det är väldigt utstuderat hur och var de ska röra sig i staden för att ha en så lugn dag/skift som möjligt.

Problem i städer i USA löstes med noll tolerans, möts i Malmö med dialog och bidrag, de kriminella skrattar åt polisen.

Sen är tyvärr svenskt rättssystem urvattnat och blir aldrig kritiskt granskat i det självgoda Sverige. Brotten har fått skyhöga beviskrav och blir det en fällande dom så är straffen oftast patetiska. Detta ska dock inte vara en ursäkt för polisen, men jag vet att det ofta är så snacket går.

Har du bekanta inom malmöpolisen som berättat det här? Det betyder ju isfl att man kan göra vad fan man vill i malmö. Det är ju nästan den värsta sortens tjänstefel en polis kan göra. Det enda som kunde vara värre är väl om polisen också börjar begå brott...

Det lustiga är att andra delar av Skåne knappt har en aning om det här. Där förväntar man sig alltid att polisen är på plats, och det är de oftast. Svensk DDR-media har dolt detta bra tom för andra skånskar. Sen skyr de flesta skånskar numera malmö som pesten så ingen åker dit längre. Antar att stadens isolering bidrar till att folk inte vet om hur illa det är...
Citera
2019-08-23, 18:11
Medlem
kostnaden för socialbidrag i Malmö ökat med 33 miljoner kronor jämfört med samma tid i fjol.
Citera
2019-08-26, 17:02
Medlem
Ördögs avatar
31-årig småbarnsmamma ihjälskjuten på öppen gata. Ungens farsa " känd kriminell".

(FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019
Senast redigerad av Ördög 2019-08-26 kl. 17:04.
Citera
2019-08-26, 18:04
Medlem
rex144s avatar
Snart kommer tredje man drabbas
Citera
2019-08-29, 12:33
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"Kvinnan som skötte lägenhetsbordellen på Industrigatan slipper utvisning. Det står klart sedan hovrätten har prövat fallet om de fyra kvinnorna från Venezuela."

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-28/drev-bordell-slipper-utvisning
Citera
2019-08-30, 13:22
Medlem
spoilers avatar
"Huvudskyddsombudet slår larm om ordningsvakternas arbetsmiljö i Folkets park i Malmö. Enligt en begäran om hjälp till Arbetsmiljöverket innebär stök och våldsamheter en ”omedelbar fara för liv och hälsa”.

Världens äldsta folkpark är ett populärt besöksmål, inte minst bland barnfamiljer. Men parken plågas sedan många år tillbaka även av omfattande drogförsäljning, personrån och människor som bär vapen. I synnerhet kvällstid.

I sin begäran om hjälp nämner huvudskyddsombudet på Avarn Security flera incidenter där ordningsvakterna hamnat i underläge mot exempelvis knivbeväpnade personer. Detta samtidigt som förstärkning från polis och andra vaktkollegor tagit alldeles för lång tid."

http://www.lokaltidningen.se/2019-08-30/-Slår-larm-Ordningsvakter-utsatta-för-livsfara-i-Folkets-park-5656812.html
Citera
2019-08-31, 06:12
Medlem
Skolpojke rånad på jacka på väg till skolan

Fredag Det var vid 08.46 som polisen fick in ett larm om ett rån på Pildammsvägen i Malmö. Där ska en minderårig pojke ha blivit rånad.
Enligt polisen handlar det om två gärningspersoner som ska ha stoppat pojken, tvingat till sig hans jacka och skor – och därefter flytt från platsen. Enligt uppgift ska de ha försvunnit mot Pildammsparken.
Citera
2019-08-31, 06:51
Medlem
Malmö är förlorat nu gäller det att inte förlora också Göteborg o Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in