2018-08-05, 21:21
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vet inte vem Alex Jöns är, jag ser inga såpor. Men Mussolini är nog något kortare än medellängd i Nord-Europa och kunde ställa till sattyg ändå.
Alex Jones, framförare av alternatividéer.
Citera
2018-08-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Var stod det om att de sköt så mycket och träffade lite överallt? Tråden är så snabb så svårt att hitta.

Finns bilder på totalt 7 tomhylsor på platsen. Om det är mycket eller lite får du själv avgöra. Läser lite här och där att det va 3 poliser som mötte honom. Själv tycker jag 2 skott var inte är så mycket.
Har inte sett några bra bilder på spridning eller träffbild.
Citera
2018-08-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Som någon skrev tidigare, 6 personer såg honom däribland polisen och ingen såg att det va ett leksaksvapen. Sen spelar det ingen roll om det är en downie eller inte som går runt med ett pistolliknande föremål. Fortfarande en farlig situation.

Som aftonbladet skrev idag så va inte polisen där pga Eric utan pga att en tidigare aggressiv och hotfull person. Eric kom emellan om man kan lita på uppgifterna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg8EqM/uppgifter-larmades-om-valdsman-som-dodshotat-kvinna--motte-eric-20

Ja, det verkar ju som om leksakspistolen var rätt verklighetstrogen till skillnad mot vad t ex pappan sagt tidigare.

Gällande artikeln du hänvisar till i AB är den från i fredags. Efter denna har det framkommit att den person som mordhotade sitt ex som bodde på adressen varit inlåst i häkte sen i måndags = den kriminelle kunde alltså rimligtvis inte ha mordhotat sitt ex där på torsdagsmorgonen.
Någon annan har alltså ringt in då hen sett Eric. MEN polisen kan ju när larmet i sina system ha sett att det fanns en person på adressen på Norrbackagatan som utsatts för mordhot tidigare, OCH därefter slagit på stora trumman och kom dit till adressen med förmodan om att det är en livsfarlig kriminell vi kommer att möta.

Extremt många olyckliga omständigheter för stackars Eric.
Citera
2018-08-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, det verkar ju som om leksakspistolen var rätt verklighetstrogen till skillnad mot vad t ex pappan sagt tidigare.

Gällande artikeln du hänvisar till i AB är den från i fredags. Efter denna har det framkommit att den person som mordhotade sitt ex som bodde på adressen varit inlåst i häkte sen i måndags = den kriminelle kunde alltså rimligtvis inte ha mordhotat sitt ex där på torsdagsmorgonen.
Någon annan har alltså ringt in då hen sett Eric. MEN polisen kan ju när larmet i sina system ha sett att det fanns en person på adressen på Norrbackagatan som utsatts för mordhot tidigare, OCH därefter slagit på stora trumman och kom dit till adressen med förmodan om att det är en livsfarlig kriminell vi kommer att möta.

Extremt många olyckliga omständigheter för stackars Eric.

Som sagt reserverad mig för om det stämde eller inte
Citera
2018-08-05, 21:27
Avslutad
Citat:
Var stod det om att de sköt så mycket och träffade lite överallt? Tråden är så snabb så svårt att hitta.

Det visades på TV nyheterna: Träd, cykel, vägg och fönsterruta.
Citera
2018-08-05, 21:28
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koek
Är det nån mer än jag som får känslan av att mamman till Eric verkar på nått sjukt sätt ”njuta” av uppståndelsen i media? Självklart är det en tragisk händelse men att gå ut i media som hon gjort är inte direkt ett sätt att sörja sin son. Snarare att skaffa medömkan till sitt eget fel.
Jag har definitivt samma känsla. Hon kommer få en till chock snart då det här lägger sig fort och vardagen blir lika grå som innan.
Senast redigerad av Zoom008 2018-08-05 kl. 22:12.
Citera
2018-08-05, 21:28
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nån har ju ändå larmat, man eller kvinna. Den av polisen antaget hotade (vittne och målsägande i annat mål) hade ju inte ringt.

Jag kan inte se någon tydlig uppgift om detta. Dvs har någon faktiskt ringt in och sagt att dom sett en beväpnad man? Eller sökte man i området pga av en pågående utredning?

Citat:
Polisen sökte efter en väldigt farlig och hotfull man som hotat en kvinna i området,

Citat:
En tidigare version av texten hänvisade till Dagens Nyheters uppgifter om att en kvinna boende i området själv larmat polisen. DN har tillfogat en rättelse och dragit tillbaka uppgifterna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg8EqM/uppgifter-larmades-om-valdsman-som-dodshotat-kvinna--motte-eric-20
Citera
2018-08-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Helt rätt! Ingen kunde tro att det var en rymning.

Nä självklart inte, men borde det inte ha ringt ett par varningsklockor när man möter en person med DS som vill leka kl. 04.00 en torsdagsmorgon. Men araben kunde ju inte svenska så bara det är ju ytterligare ett konstigt sammanträffande. Det var precis som om alla j-a omständigheter ville att Eric skulle bli skjuten, d v s att hans tid var kommen
Citera
2018-08-05, 21:31
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det visades på TV nyheterna: Träd, cykel, vägg och fönsterruta.
Sa de sju skott som den andra skrev?
Citera
2018-08-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labambas
Jag kan inte se någon tydlig uppgift om detta. Dvs har någon faktiskt ringt in och sagt att dom sett en beväpnad man? Eller sökte man i området pga av en pågående utredning?

Ja, en kvinna som blivit mordhotad av sitt kriminella ex bor på adressen. MEN denne kriminella satt bakom lås och bom sen i måndags = denna kunde inte ha mordhotat sitt ex där på torsdagsmorgonen.
Någon annan har alltså antar jag sett Eric med sin pistol och ringt in.
Citera
2018-08-05, 21:33
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Jag har heller inte några pistoler eller skjutvapen hemma.
Fast det var inte till dig jag skrev.
Citat:
Nej jag blandar inte ihop något. Jag ville bara pålysa att inte bara polisen har rätt till våld.
Jo det har du, kolla upp nödvärn resp envarsingripande sen läs vad du skrev.
Citat:
Jag har heller inte påstått att så var fallet. Jag har enbart sagt att TÄNK OM han nu riktade det pistolliknande föremålet mot poliserna så hade de all rätt att skjuta. Att rikta ett skjutvapen mot någon är att räkna som ett hot. Om han siktade mot poliserna så agerade polisen rätt. Nu va det så att det va ett leksaksvapen och Eric fick stå för sin handling. Helt onödigt och oförtjänt men så blev utgången. Nu verkar ju det rimligast att han riktade pistolen mot poliserna för vad skulle annars få dem att skjuta honom?
Det där kallas för omvänd implikation , är som att säga "eftersom jag har körkort äger jag en bil"
Citera
2018-08-05, 21:35
Medlem
Citat:
Sa de sju skott som den andra skrev?

i klippet runt 2:30 ser du hylsor på marken:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lAmm4/eric-20-med-downs-syndrom-skots-till-dods-av-polis

Kan va fler skott men bara hört om 7 eller 8 skott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in