2018-08-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vad fan har dirty harry med saken att göra din jävla idiot!

Du verkar ha sett för många hollywoodfilmer där poliser skjuter puffror ur händerna på mördare. Eller skjuter folk i huvudet som står och håller en kniv mot halsen på ett offer...

Att skjuta mot en annan människa är betydligt mer komplicerat än så. Visst förstår du det också?
Citera
2018-08-05, 19:37
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Citat:
Fakta kvarstår polisen kunde skjutit i axel eller ben. Nu tror jag att de är amatörer inkvoterade och säkerligen ingen träning med skyttevapen alls. En jävla skillnad.

Hur svårt är det att förstå att i nödvärn siktar man i bålen då den är lättast att träffa? Uteblir verkan med skott i bålen så siktar man mot huvudet. Frågor på det?
Citera
2018-08-05, 19:39
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
Så vi har minst 3 poliser som såg leksaken som ett vapen.

Vi har den person som ringde in att han sett en person gå runt med ett vapen.

Vi har araben som mötte Eric och blev skrämd när han såg att han gick runt med pistol.

Vi har vittnet som tog bilden uppifrån som trots att vapnet låg helt still på backen inte kunde säga om det var äkta eller inte.

Alltså 6 av 6 kända personer säger att vapnet såg äkta ut.

0 personer som var på plats har hittills sagt att det såg ut som en leksak.

Case closed.
Väl sammanfattat.

//tripportreat
Citera
2018-08-05, 19:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Kan araben gett honom vapnet?
Men vad fan?

Föräldrarna har varit väldigt duktiga på att säga att den köptes för 15 år sedan. Och den såg ut som en k-pist, med magasinet borta. Och den var så liten, den kunde man hålla i lillfingret.

Citat:
Alltså såna som dig kan ju dra nåt gammalt över sig.
Visa hur du skjuter pistolerna ur händerna på skyltdockor utan att skada dem och du kan försörja dig livet ut som Las Vegas-underhållare.
Citera
2018-08-05, 19:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessAgnew
Hur svårt är det att förstå att i nödvärn siktar man i bålen då den är lättast att träffa? Uteblir verkan med skott i bålen så siktar man mot huvudet. Frågor på det?

Sikta mot huvudet är ju korkat då det är rörligare än kroppen det är snarare du som inte har en susning.
Citera
2018-08-05, 19:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
De som stod längst fram är ju uppenbarligen det.

Förstår för övrigt inte hur man kan gå en parad för detta, när det är föräldrarnas fel!
Det är inte polisen vi ska skylla på, utan slappa föräldrar.

Men paraden var inget vare sig för eller mot polisen.
Citera
2018-08-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
De som stod längst fram är ju uppenbarligen det.

Förstår för övrigt inte hur man kan gå en parad för detta, när det är föräldrarnas fel!
Det är inte polisen vi ska skylla på, utan slappa föräldrar.

De bodde väll inte ihop så hur kan detta vara bådas fel? Det måste väll vara den som bodde i Stockholm? Även om jag inte tycker kanske att han kunde ha 100% koll.

Men när jag ser filmerna om kortegen så slås jag av i intervjuerna att inga tårar existerar. Mascaran sitter fint där den ska. Kan höra att fadern brister lite på rösten. Tycker ändå det är lite konstigt faktiskt. Men om de är i chock så kanske det funkar så.. jag vet inte men reagerade.
Citera
2018-08-05, 19:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Sikta mot huvudet är ju korkat då det är rörligare än kroppen det är snarare du som inte har en susning.
Två skott i bröstet för att stoppa. Ett skott i huvudet för att avsluta.
Citera
Medlem
Citat:
Alltså såna som dig kan ju dra nåt gammalt över sig.

Varför det? För att du fick slut på argument?

Men försök förstå att vid skarpa situationer, och nu pratar jag generellt, så skjuter polis på största träffyta. Dvs bål. Om en gärningsman har kniv och befinner sig en bit bort så blir läget ett annat. Betänk samtidigt hur snabbt en gm kan förflytta sig på två eller tre sekunder. Det går fort...du hinner inte finsikta. Ok?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Intervju med araben på tv4-nyheterna igår.
Han var tydligen kvar i området och försökte prata med polisen och informera om Erik. Men enligt honom själv så blir han då själv hotad/varnad av polisen, som redan då hade dragna vapen.

Och med tanke på hur uppenbart nervösa och livrädda Stockholms poliser generellt är, så kan jag inte klandra honom för att han drog som en avlöning när en spattig polis med draget vapen (förmodligen) med fradga i munnen skriker Backa!Backa!( Hade jag också gjort och jag är pursvensk.)

Förövrigt så ser jag att många i tråden menar att vi ska vänta in utredningen för att få se vad som faktiskt har hänt. Min fråga till er är då;hur jävla naiva är ni?

Araben gick fram till polisen efter han hört skotten och Eric var död. Araben borde ha agerat innan(följt efter) , då han träffade E en kort stund innan polisen kom.
Citera
2018-08-05, 19:44
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men vad fan?

Föräldrarna har varit väldigt duktiga på att säga att den köptes för 15 år sedan. Och den såg ut som en k-pist, med magasinet borta. Och den var så liten, den kunde man hålla i lillfingret.

Visa hur du skjuter pistolerna ur händerna på skyltdockor utan att skada dem och du kan försörja dig livet ut som Las Vegas-underhållare.

Var har jag ens skrivit att skjuta pistolen ur händerna på folk. Ni lever ju i fablernas värld.
Citera
2018-08-05, 19:45
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden så ursäktar om denna fråga redan är ställd, var det Insatsstyrkan som sköt ihjäl honom eller var det nyutbildade stressade poliser??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in