2018-08-05, 19:30
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Som sagt, litar inte på poliser, men de är utsatta och har ett DJ-A jobb. Dock bör de hållas efter.
Har erfarenhet av barn i två generationer, då jag har suttit på WC och sett en pistolpipa riktad in genom dörrspringan:FREEZE! MIAMI VICE! alt EN GARDE! Jobbiga upplevelser.
F ö kan inte en livserfarenhet hos en normal 17-åring och en med Downs syndrom jämföras, vilket borde vara onödigt att påpeka.
För att ytterligare gå OT: personligen skulle jag föredra att få ett barn med Downs, än inget barn alls, eller med andra neuromuskulära åkommor. Men det ställer stora krav på den övriga familjen, och ens egen fysiska/psykiska styrka. Dessvärre är det väl fortfarande så att äldre barnaföderskor löper högre risk, m a o inte är helt purunga när Down-barnet vill hitta på saker. Många klarar sig bra dagtid i samhället, och på kvällarna är det gruppboende med tillsyn som gäller, om de har flyttat hemifrån. Borde ha varit ett bra lås på dörren, alt. larmmatta...

Inga vill ha et barn med Downs. Hellre barnlös och ensam.

Men man kan inte skjuta i hjäl dom när man har skydd och skottsära vestar. Måste kolla lite innan...
Citera
2018-08-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Men det hände ju för fan nyss att de sköt en snubbe i benen i liknade situation! WTF!

Nej han hade kniv. En jävla skillnad när det kommer till hur mycket tid man som polis har på sig.
Citera
2018-08-05, 19:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Kan araben gett honom vapnet?

Nej, han skall ha fått pistolen av sina föräldrar, för ett antal år sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Starkt ordval "försvara sig" och vad försvarar man sig mot då menar du ?
Man försvarar sig mot hotet. Hotet kan vara reellt eller inte, det spelar ingen roll. Om jag siktar på dig med en av mina alldeles äkta pistoler så utgör jag ett hot. Om jag har låtit bli att ladda pistolen så är den lika ofarlig som en leksakspistol, men det kan du inte gärna veta. Det syns inte om den är laddad eller inte. I en sådan situation skall du givetvis bekämpa mig med verkanseld om du har den möjligheten. Allt annat är suicidalt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Kniv är fullständigt livsfarligt vapen i närstrid.

Möter man en person med kniv vet man att denna måste närma sig för att skada. Detta ger tid för att hinna tänka efter. En person med kniv är inget direkt hot på avstånd. En person med pistol är ett direkt hot upp till 40-50m. Längre avstånd och personen kommer ha svårt att träffa.
Citera
2018-08-05, 19:33
Medlem
Citat:
Nej, det händer inte bara om man inte är en usel skytt. Är du verkligen så jävla bombad att du tror poliser skjuter på måfå.

Men sluta för fan att titta på Dirty Harry-filmer och tro att det är så jävla enkelt att träffa exakt där man siktar vid fullt adrenalinpåslag...tror du att det är som att stå vid en skjutbana och sikta på fasta mål? Du har ingen erfarenhet överhuvudtaget av sådan här skarpa situationer utan sitter bara och rapar massa skit här i tråden...gör oss en tjänst och logga ur en stund...
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
Nej han hade kniv. En jävla skillnad när det kommer till hur mycket tid man som polis har på sig.

Fakta kvarstår polisen kunde skjutit i axel eller ben. Nu tror jag att de är amatörer inkvoterade och säkerligen ingen träning med skyttevapen alls. En jävla skillnad.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Okej, så inringaren har endast sett ryggtavlan på Eric? Ryggtavla och vapen? Kan du länka till artikel eller källa som kan bekräfta detta?
Det är en fördel om du läser den pågående diskussionen. Då hade du sett att det inte var ett påstående, utan en reflektion på en annan postares åsikt om att inringaren borde ha sett att det var en Downi och att inringaren därmed har del i skulden. Min invändning var då alltså att det ju inte är säkert att inringaren såg ansiktet.
Citera
2018-08-05, 19:34
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Kan araben gett honom vapnet?
Långsökt men inte helt omöjligt.
Han skulle mycket väl ha kunnat hetsat mongot till att ”leka” med polisen.
Citera
2018-08-05, 19:34
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Men sluta för fan att titta på Dirty Harry-filmer och tro att det är så jävla enkelt att träffa exakt där man siktar vid fullt adrenalinpåslag...tror du att det är som att stå vid en skjutbana och sikta på fasta mål? Du har ingen erfarenhet överhuvudtaget av sådan här skarpa situationer utan sitter bara och rapar massa skit här i tråden...gör oss en tjänst och logga ur en stund...

Vad fan har dirty harry med saken att göra din jävla idiot!
Citera
2018-08-05, 19:36
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zipp68
Enda mongot är ju uppenbarligen du. Så alla som var med i kortegen var mongo. Du vet inte vad du talar om. Snälla skaffa aldrig barn o snälla ge din far stryk för att han tillverkade dig
De som stod längst fram är ju uppenbarligen det.

Förstår för övrigt inte hur man kan gå en parad för detta, när det är föräldrarnas fel!
Det är inte polisen vi ska skylla på, utan slappa föräldrar.
Citera
2018-08-05, 19:36
Medlem
Så vi har minst 3 poliser som såg leksaken som ett vapen.

Vi har den person som ringde in att han sett en person gå runt med ett vapen.

Vi har araben som mötte Eric och blev skrämd när han såg att han gick runt med pistol.

Vi har vittnet som tog bilden uppifrån som trots att vapnet låg helt still på backen inte kunde säga om det var äkta eller inte.

Alltså 6 av 6 kända personer säger att vapnet såg äkta ut.

0 personer som var på plats har hittills sagt att det såg ut som en leksak.

Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in