2018-08-05, 17:41
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Precis, antifeminister pratar bara om personliga anekdoter och sina känslor hela tiden. Lika förutsägbara och personliga som en elräkning.
Om det inte är ironi: med en sådan världsbild så behöver jag iallafall inte lägga ner någon tid med att diskutera med dig. Du kommer från en annan planet (annat kön).

Utöver det så existerar inte någon rörelse Antifeminism. På något sätt försöker personer som använder det ordet låtsas som om vi som argumenterar mot (vänster-)feminism har något gemensamt. Det har vi inte, utöver våra argument. Feminism har däremot genus-professorer, miljardbidrag från staten, fullständig backup från alla media osv. Hm, rätt kul faktiskt att ha hamnat som Underdog. Vi kommer naturligtvis att vinna mot Feministerna. Vi har självförtroendet.
Citera
2018-08-05, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du skrev det ovan.
Du kanske menade det du skrev sist.
Men det var jävligt inlindat.
Bra att du rättat till det.

Så du menar att vi techisar inte 'betyder' lika mycket som vårdarbetare?
Citera
2018-08-05, 18:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det är vare sig rättvist, jämställt, eller jämlikt att det ena könet ska sponsra det andra, i synnerhet då feministiska dogmer säger att kvinnor klarar av att stå på egna ben lika bra som män.
Visst är det ojämställt. Men du fokuserar bara på den ena orättvisan. Vad är din kommentar till den andra orättvisan, att jag, man, tjänar tre gånger så mycket som min fru som har ett mer ansvarsfullt och viktigt arbete? Jag tror jag kommer billigt undan med min lilla överlämning på 100k per år.

Däremot ska Feministerna sluta se på män som barn eller idioter. Med våra inbetalda skatter upprätthåller vi män alla de sköna fördelar som Sverige har, och som till 65% utnyttjas av kvinnor. Bara för att få tyst på Feministerna borde vi bojkotta att arbeta och betala skatt i ett år, så kan de stå där med lång näsa.
Citera
2018-08-05, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Visst är det ojämställt. Men du fokuserar bara på den ena orättvisan. Vad är din kommentar till den andra orättvisan, att jag, man, tjänar tre gånger så mycket som min fru som har ett mer ansvarsfullt och viktigt arbete? Jag tror jag kommer billigt undan med min lilla överlämning på 100k per år.

Däremot ska Feministerna sluta se på män som barn eller idioter. Med våra inbetalda skatter upprätthåller vi män alla de sköna fördelar som Sverige har, och som till 65% utnyttjas av kvinnor. Bara för att få tyst på Feministerna borde vi bojkotta att arbeta och betala skatt i ett år, så kan de stå där med lång näsa.

Gör som jag, flytta ut. Jag lägger inte en spänn mer till det feministiska experimentet. När de väl kommer ut på gator och torg och gör avbön kan jag kanske tänka mig komma tillbaka.. I mitt 'gäng' är det 25% utflytt av högutbildade. Det kan inte ignoreras..
Citera
2018-08-05, 18:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Om det inte är ironi: med en sådan världsbild så behöver jag iallafall inte lägga ner någon tid med att diskutera med dig. Du kommer från en annan planet (annat kön).
Typiskt antifeminister. Vågar aldrig diskutera sina idéer med andra
Citat:
Utöver det så existerar inte någon rörelse Antifeminism.
Nej, men det finns organisationer som är antifeministiska.
Citat:
På något sätt försöker personer som använder det ordet låtsas som om vi som argumenterar mot (vänster-)feminism har något gemensamt.
Verkligen inte. Antifeminister är mycket mer hatiska och korkade än feminister. En enorm skillnad, faktiskt. Där är vi överens.
Citat:
Feminism har däremot genus-professorer, miljardbidrag från staten, fullständig backup från alla media osv.
Jepp, de flesta utbildade människor är inte så korkade som antifeminister är.
Citera
2018-08-05, 18:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Typiskt antifeminister. Vågar aldrig diskutera sina idéer med andra
Sagt till en person som startat flera trådar under Feminism.

Sagt av en person som enbart startat trådar under Sport.
Senast redigerad av Paris24 2018-08-05 kl. 18:44.
Citera
2018-08-05, 18:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så du menar att vi techisar inte 'betyder' lika mycket som vårdarbetare?
Jag är glad att han förklarade.

Vad du menar att jag menar begriper jag ingenting av.
Citera
2018-08-05, 18:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Sagt till en person som startat flera trådar under Feminism.

Sagt av en person som enbart startat fotbollstrådar.
Jag tror inte att du förstår vad ordet enbart betyder. Du borde öva lite på din svenska.
Citera
2018-08-05, 18:47
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag tror inte att du förstår vad ordet enbart betyder. Du borde öva lite på din svenska.
Och din egen formulering var "Vågar aldrig diskutera sina idéer med andra". Kan du lära mig lite svenska genom att förklara ordet Aldrig?
Citera
2018-08-05, 18:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Och din egen formulering var "Vågar aldrig diskutera sina idéer med andra". Kan du lära mig lite svenska genom att förklara ordet Aldrig?
Om du vill veta vad ordet aldrig betyder så får du googla det. Jag är inte din lärare, lilla gubben.
Citera
2018-08-05, 18:51
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Om du vill veta vad ordet aldrig betyder så får du googla det. Jag är inte din lärare, lilla gubben.
Det är ju du som inte vet vad ordet betyder?

Lilla gubben = härskarteknik. Känd från Feminister.
Citera
2018-08-05, 18:58
Avslutad
Citat:
Det är ju du som inte vet vad ordet betyder?

Lilla gubben = härskarteknik. Känd från Feminister.

En klassiker. Inte alls lika 'edgy' som det brukade vara. Gäsp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in