Det har visats tidigare i tråden att skillnaden bara är 20 minuter per dag. Sedan är det oerhört svårt och subjektivt att definiera vad som är hushållsarbete och inte. Det är lätt att snedvrida resulaten efter ideologisk övertygelse.
Citat:
2) är helt självklart. Män kan bli hantverkare, konstnärer, rockmusiker, filmskapare, professorer inom alla grenar, nämn vad du vill som är kul. Kvinnor kan bli kassapersonal, sjuksköterskor, restaurang och hotell, djur. Män har 10 gånger fler yrken att välja på. Alla kvinnor KAN välja manliga yrken, men i praktiken gör de inte det.
Vad är det som förhindrar kvinnor från att ta de jobben, de är ju lika dugliga som män enligt feministerna? Kvinnor är ju själv ansvariga för vilka karrriärval de gör.
Citat:
3) Jag är inte särskilt för jämställdhet. Jag är för rättvisa. Det är rättvist men inte jämställt att jag betalat 100.000 kr till min fru varje år. Det är en månadslön med mitt yrke. Min fru har ett mer ansvarsfullt och mindre roligt jobb och tjänar ändå bara en tredjedel.
Nej, det är vare sig rättvist, jämställt, eller jämlikt att det ena könet ska sponsra det andra, i synnerhet då feministiska dogmer säger att kvinnor klarar av att stå på egna ben lika bra som män.