2018-08-05, 16:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vi vet alla vem som är "lilla snowflake" här.
Du får komma på något eget.
Jo, antifeminister brukar vara snowflakes har jag märkt, där är vi överens.
Citera
2018-08-05, 16:27
Medlem
Paris24s avatar
Jag tycker det är en utmärkt fördelning. Vi män har de roligaste jobben med högst lön. Därför går vi med på att omfördela 100.000 kr per år från det vi under ansträngning, men ändå nöje, producerar. Som tack får vi lite markservice, någon som tar hand om våra barn, osv.

Det enda problemet jag ser i ekvationen står Feministerna för. De vill ju att kvinnor ska jobba med samma saker som män, ha samma lön, och samma ansvar. När detta mål är uppnått så får inga kvinnor längre 100k av en man. Båda betalar sina egna liv. Ökade löner för t.ex sjuksköterskor, de får för lite betalt, kommer alltså att gå jämnt upp med att sjuksköterskor betalar mer i skatt. Precis som Feministen vill ha det.

Skulle tro att 100.000 kr motsvarar mycket mycket mer än den lilla löneskillnad som finns mellan lika utbildade män och kvinnor. Så fullständig jämställdhet blir en ekonomisk vinst för männen. Feministernas enda insats för oss vad jag vet. Naturligtvis utan att de själva är medvetna om den.
Senast redigerad av Paris24 2018-08-05 kl. 16:30.
Citera
2018-08-05, 16:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag tycker det är en utmärkt fördelning. Vi män har de roligaste jobben med högst lön. Därför går vi med på att omfördela 100.000 kr per år från det vi under ansträngning, men ändå nöje, producerar. Som tack får vi lite markservice, någon som tar hand om våra barn, osv.

Det enda problemet jag ser i ekvationen står Feministerna för. De vill ju att kvinnor ska jobba med samma saker som män, ha samma lön, och samma ansvar. När detta mål är uppnått så får inga kvinnor längre 100k av en man. Båda betalar sina egna liv. Ökade löner för t.ex sjuksköterskor, de får för lite betalt, kommer alltså att gå jämnt upp med att sjuksköterskor betalar mer i skatt. Precis som Feministen vill ha det.

Skulle tro att 100.000 kr motsvarar mycket mycket mer än den lilla löneskillnad som finns mellan lika utbildade män och kvinnor. Så fullständig jämställdhet blir en ekonomisk vinst för männen. Feministernas enda insats för oss vad jag vet. Naturligtvis utan att de själva är medvetna om den.

Rörigt och ologiskt inlägg.

Problemet är bara att dina antaganden är fulla av felaktigheter.

1) Kvinnor och män gör i princip lika mycket hushållsarbete.
2) Att manliga jobb är "roligare" än kvinnliga har du inga belägg för.
3) Att män sponsrar kvinnor med 4 Mkr är ju rena motsatsen till jämställdhet.
Citera
2018-08-05, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, antifeminister brukar vara snowflakes har jag märkt, där är vi överens.

Pajkastning ala' 6 åring.. Ni besviker aldrig. Lika förutsägbara och personliga som en elräkning.
Citera
2018-08-05, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Om vi skulle våga bryta ner det till energiåtgång, d.v.s. muskelarbete (som tullar på en given och begränsad tillgång) så skulle vi få riktigt 'roliga' siffror.. Men det är ingen ide, feminister gillar inte data.
Citera
2018-08-05, 16:48
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

1) är inte sant. Särskilt om man räkna in barnåren som hushållsarbete.
https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Mans-hushallsarbete-okar--men-kvinnorna-gor-fortfarande-mest-hemma/

2) är helt självklart. Män kan bli hantverkare, konstnärer, rockmusiker, filmskapare, professorer inom alla grenar, nämn vad du vill som är kul. Kvinnor kan bli kassapersonal, sjuksköterskor, restaurang och hotell, djur. Män har 10 gånger fler yrken att välja på. Alla kvinnor KAN välja manliga yrken, men i praktiken gör de inte det.

3) Jag är inte särskilt för jämställdhet. Jag är för rättvisa. Det är rättvist men inte jämställt att jag betalat 100.000 kr till min fru varje år. Det är en månadslön med mitt yrke. Min fru har ett mer ansvarsfullt och mindre roligt jobb och tjänar ändå bara en tredjedel.
Senast redigerad av Paris24 2018-08-05 kl. 16:50.
Citera
2018-08-05, 16:57
Avslutad
Citat:
https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Mans-hushallsarbete-okar--men-kvinnorna-gor-fortfarande-mest-hemma/

2) är helt självklart. Män kan bli hantverkare, konstnärer, rockmusiker, filmskapare, professorer inom alla grenar, nämn vad du vill som är kul. Kvinnor kan bli kassapersonal, sjuksköterskor, restaurang och hotell, djur. Män har 10 gånger fler yrken att välja på. Alla kvinnor KAN välja manliga yrken, men i praktiken gör de inte det.

3) Jag är inte särskilt för jämställdhet. Jag är för rättvisa. Det är rättvist men inte jämställt att jag betalat 100.000 kr till min fru varje år. Det är en månadslön med mitt yrke. Min fru har ett mer ansvarsfullt och mindre roligt jobb och tjänar ändå bara en tredjedel.

Tillåt mig gissa; ditt yrke har skalbara fördelar och din frus inte?
Citera
2018-08-05, 17:03
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Tillåt mig gissa; ditt yrke har skalbara fördelar och din frus inte?
Jag jobbar med min hobby och gör bara kul saker hela dagarna, inklusive IT som gör att jag kan göra 5 personers jobb ensam. Medans min fru är sjuksköterska och naturligtvis bara kan jobba exakt sitt antal timmar. Båda våra jobb motsvarar alltså exakt mitt exempel, och vår familj är inte unik utan snarare helt normal enligt alla familjer jag känner.
Citera
2018-08-05, 17:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Pajkastning ala' 6 åring.. Ni besviker aldrig. Lika förutsägbara och personliga som en elräkning.
Precis, antifeminister pratar bara om personliga anekdoter och sina känslor hela tiden. Lika förutsägbara och personliga som en elräkning.
Citera
2018-08-05, 17:12
Avslutad
Citat:
Jag jobbar med min hobby och gör bara kul saker hela dagarna, inklusive IT som gör att jag kan göra 5 personers jobb ensam. Medans min fru är sjuksköterska och naturligtvis bara kan jobba exakt sitt antal timmar. Båda våra jobb motsvarar alltså exakt mitt exempel, och vår familj är inte unik utan snarare helt normal enligt alla familjer jag känner.

Just det. Jag sitter själv på gravt IT kunnande (gov. law. mil. info security) och jag ynglar av mig var jag än kommer. Jag blir vackert betald för att mitt kunnande är skalbart och jag förutsätter att de tankar ner från mig. Its a dog eat dog world out there. Som sjuksyrra sitter du säkert. Sist jag kollade fanns det inga lagar mot att kvinnor kör min karriär.. Att vi värderar tech framför människovård är uppenbart.
Citera
2018-08-05, 17:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Det har visats tidigare i tråden att skillnaden bara är 20 minuter per dag. Sedan är det oerhört svårt och subjektivt att definiera vad som är hushållsarbete och inte. Det är lätt att snedvrida resulaten efter ideologisk övertygelse.

Citat:

Vad är det som förhindrar kvinnor från att ta de jobben, de är ju lika dugliga som män enligt feministerna? Kvinnor är ju själv ansvariga för vilka karrriärval de gör.

Citat:

Nej, det är vare sig rättvist, jämställt, eller jämlikt att det ena könet ska sponsra det andra, i synnerhet då feministiska dogmer säger att kvinnor klarar av att stå på egna ben lika bra som män.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-05 kl. 17:22.
Citera
2018-08-05, 17:34
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
De jobbar dock i större utsträckning med något som gör någon som helst nytta för någon - exempelvis vården.
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Det står att kvinnor vanligtvis jobbar inom viktiga yrken som betyder något, typ vården.
Du skrev det ovan.
Du kanske menade det du skrev sist.
Men det var jävligt inlindat.
Bra att du rättat till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här