2018-08-05, 14:55
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Fråga vilken random kvinna som helst huruvida de är räddare för kvinnors ränker än män och du har svaret där.

Kvinnor är ondskefullare än män.
Nej, det är din personliga teori.
Citera
2018-08-05, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
"Allt åt alla-systemet" går mot sitt slut eftersom välfärdssystemen håller på att braka ihop. Jag ser nästan fram emot nästa lågkonjunktur. Den kommer att bli ett stålbad, och en grym omställning för söndercurlade svenska kvinnor. Kvinnorna har ju petats till plats nummer två i offerhierarkin, efter våra kära kulturberikare. Dessa ungar i gökboet kommer att prioritera först. Det nya konservativa styret kommer att tillmötesgå mäns och företags krav om kraftiga skattesänkningar och avreglerlingar. Transfereringar från män till kvinnor kommer att minska kraftigt.

Något säger mig att kvinnor kommer att gapa och skrika för att avkriminalisera prostitution då...

Visst, hela deras 'affärsmodell' bygger på att vi vita kreativa, produktiva, hårt arbetande och idoga män ska acceptera en roll som drönare på lägsta plats och slanta deras imaginära tron sittande på som matriarkala 'super-she'. Nu bor jag inte själv kvar men jag som du ser fram mot raset och min förhoppning är att Svensk Kvinna 2.0 reser sig ur askan. ..för raset kommer, var så säker. En halvidiot med fundamentala ekonomiska kunskaper kan se vart detta bär hän.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2018-08-05 kl. 15:01.
Citera
2018-08-05, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej, det är din personliga teori.

Kan så vara. Dock, efter 50+ år på denna jord har jag hyfsat empiriskt underlag.
Citera
2018-08-05, 15:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Visst, hela deras 'affärsmodell' bygger på att vi vita kreativa, produktiva, hårt arbetande och idoga män ska acceptera en roll som drönare på lägsta plats och slanta deras imaginära tron sittande på som matriarkala 'super-she'. Nu bor jag inte själv kvar men jag som du ser fram mot raset och min förhoppning är att Svensk Kvinna 2.0 reser sig ur askan. ..för raset kommer, var så säker. En halvidiot med fundamentala ekonomiska kunskaper kan se vart detta bär hän.

Precis så är det. Men Svensk Kvinna 2.0 kan mycket väl ha burka, om utvecklingen fortsätter.

Det börjar som sagt bli dags att skruva igen bidragskranen.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-05 kl. 15:05.
Citera
2018-08-05, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Precis så är det. Men Svensk Kvinna 2.0 kan mycket väl ha burka, om utvecklingen fortsätter.

Det börjar som sagt bli dags att skruva igen bidragskranen.

Jag har bott och jobbat i Indonesien till och från i närmare 15 år. Burka tjejer är i normala fall vettigare än Svenska random. Dock, vet inte mycket om burka tjejer i svensk kontext. Misstänker miljöskada går fort där. Men såklart, feminismen är nästan obefintlig i Indonesien jämfört Sverige.

Hmm, jag tror jag är nåt på spåren här.
Citera
2018-08-05, 15:46
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Kan så vara. Dock, efter 50+ år på denna jord har jag hyfsat empiriskt underlag.
Haha, nej, du har anekdoter. Det vill säga, meningslös data som inte betyder någonting.
Citera
2018-08-05, 15:48
Avslutad
Citat:
Haha, nej, du har anekdoter. Det vill säga, meningslös data som inte betyder någonting.

Den är meningsfull för mig. Guidat mig ganska duktigt hittills.
Citera
2018-08-05, 15:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Den är meningsfull för mig. Guidat mig ganska duktigt hittills.
Ja, det tror jag säkert. Men jag är inte intresserad av att diskutera dina känslor, snowflake.
Citera
2018-08-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag läser vad du skriver om vården.

Du kanske kan utrycka lite tydligare vad du anser om vården.

Det står att kvinnor vanligtvis jobbar inom viktiga yrken som betyder något, typ vården.
Citera
2018-08-05, 15:59
Avslutad
Citat:
Ja, det tror jag säkert. Men jag är inte intresserad av att diskutera dina känslor, snowflake.

'Snowflake'? Ska det vara ett försök till förolämpning i grenen Argumentum Ad Misericordiam ??
Citera
2018-08-05, 16:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
'Snowflake'? Ska det vara ett försök till förolämpning i grenen Argumentum Ad Misericordiam ??
Nej, det handlar om att du verkar tro att världen kretsar kring dig. Det går inte att dra några större slutsatser av anekdoter, lilla snowflake.
Citera
2018-08-05, 16:16
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nej, det handlar om att du verkar tro att världen kretsar kring dig. Det går inte att dra några större slutsatser av anekdoter, lilla snowflake.
Vi vet alla vem som är "lilla snowflake" här.
Du får komma på något eget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in