2018-08-04, 23:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag har en intention med mitt detagande i tråden och det är att utan pardon få hela bilden i fallet Wesström. I det ingår att ignorera att du och ett antal till "gömmer er ostyriga vilja att sätta stopp för sanningen bakom ett synnerligen frånstötande förment skydd av barnen."
Vad vet du om sanningen?
Citera
2018-08-04, 23:51
Medlem
Har du lust att påminna mig om vad JH hade för relation till L.W? Eller är det SD som känner honom...?

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, jag har helt riktigt haft en hel del datumdominerade inlägg i tråden Här kommer ett till!

Lite om JH/”Beh*ld*rX”:

Född: 1980 i Färnäs

Föräldrar:

Mamma VB A-M H, född 1958
Pappa PH, född 1957
Föräldrarna gifte sig 1980

Syskon:

Syster LA, född 1983

JH har bott:

1980 till 2003-01-28 Färnäs
2003-01-28 till 2005-02-04 Huddinge (Rådsvägen)
2005-02-04 till 2006-09-18 Sollentuna
2006-09-18 till 2008-04-07 Huddinge (Rådsvägen)
2008-04-07 till 2010-07-01 Sollentuna
2010-07-01 till 2015-02-28 Sollentuna
2015-02-28 Sollentuna där han fortfarande bor

Sollentuna-adresserna är alla olika men Huddinge-adressen är densamma vid de två tillfällena. Om/när JH varit sammanboende med någon annan person efter att han flyttade från sina föräldrar vet jag inte. Kanske någon annan som vet?
Citera
2018-08-05, 00:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
——
Det var de fakto LW som var mer än dum när hon obstruerade i bilen vilket föranledde SD använda "visst tvång" för att få henne lämna bilen "bara" för han inte ville följa med på kaffe mitt i natten (23:30 vill jag minnas——-

——Det är väl inte så långsökt tro att anmälan inte var så mycket för knogningen utan upprördheten gällde nog snarare att LW inte accepterade kränkningen att bli avvisad för att SD alls inte ville följa med mitt i natten. ——-

Som jag ser ”bil- och bullepisoden” så ville LW att de skulle fika och prata.
SD ville inte.
De började ”tjafsa”.
Det ena ledde till det andra och till slut var gnuggningen ett faktum.

Jag tolkar det inte som att LW blev sur för att SD inte ville äta hennes nybakade fikabröd - utan att det hela eskalerade och förmodligen drogs gamla förorätter upp.
Som det kan vara vid ”tjafs”.

Det var det bråket handlade om, inte om att SD inte ville käka bullar mitt i natten.

Det har flera gånger i tråden tagits upp att LW blev sur för att hon ej fick bjuda på fika. Jag tror inte att det var så simpelt.
Citera
2018-08-05, 00:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD ville inte.
De började ”tjafsa”.

Jag tolkar det inte som att LW blev sur för att SD inte ville äta hennes nybakade fikabröd - utan att det hela eskalerade och förmodligen drogs gamla förorätter upp.

Det var det bråket handlade om, inte om att SD inte ville käka bullar mitt i natten.

Det har flera gånger i tråden tagits upp att LW blev sur för att hon ej fick bjuda på fika. Jag tror inte att det var så simpelt.

Jag minns det som att hon ville prata färdigt om något efter han avböjt fikat men han ville inte lyssna utan åka hem. Då uppstod tjafset. Hon ville prata färdigt men inte han sedan gjorde han knoggnuggningen (stavas det så?? Ser konstigt ut)
Citera
2018-08-05, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Min första tanke också, och är inte särskilt konspiratoriskt lagd (däremot rätt hemma i bloggmiljön). Reagerar mest pga småsaker men som tillsammans blir mer påtagliga.

Att avsändaren är en medelålders män är i sig rätt ovanligt, men finns givetvis ett gäng. Särskilt de som behöver skriva av sig. Känns dock väldigt skumt med så få inlägg i så fall, brukar finnas ett gäng i början när personen är motiverad och ändå har bemödat sig om att starta en blogg. De inlägg som finns tycks dessutom referera till saker läsaren inte vet något om (trodde jag skulle få back story genom att scrolla bakåt men icke).

Sen är det en gratis wordpress-sajt utan egen domän, vilket iof inte betyder något mer än att det är sjukt enkelt och snabbt att regga. Med en snabb koll via mobilen ser jag iaf inte att man använder några bloggfunktioner som taggar eller kategorier, sidan verkar inte inställd på svenska, och under "om bloggen" står malltexten kvar (This is an example of a page. Unlike posts, which are displayed on your blog’s front page...) Det ingår även i Wordpress grundfunktioner att man kan datera inlägg både bakåt och framåt i tiden.

Jag vet inte, det kan ju vara UW. Bloggen är som sagt inte uppenbart trollig, och har nyanser av viss humor och sorg. Tiderna verkar även överensstämma med skilsmässa och kalas. Så trollas det är ju denne skicklig på så vis..
Vill nog mest poängtera att det går att sno ihop en sån här sajt på typ 10 minuter, och att vi kanske inte ska ropa hej ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Om man kollar på web.archive.org (https://web.archive.org/web/*/https://vivereiam.wordpress.com//*) så ser man att filer första gången loggades på den domänen "Jun 3, 2015" så den är i a f inte skapad nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror bloggen kommer från någon annan från början. Bloggnamnet känns kvinnligt.

Då vet vi ju med säkerhet att inläggen från 2013 är skrivna efteråt.

Edit:
Har precis läst blogginläggen igen, jag tror inte det är en man som skrivit. Det känns mer som en kvinnas sätt att uttrycka sig.

Näää, fake om du frågar mig.

Och då kommer så klart den stora frågan, varför skapa en fakeblogg och se till att den hittas av Flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Varför i hela fridens namn skulle UW skrivit dessa 3 inlägg under två års tid? "Bloggen" har inga kommentarer och jag fick direkt intrycket att den är baserad på vad någon hittat på/hört/vet/läst sig till. Hur kan du (eller några andra öht) ens tro att den inte är fake?

Citat:
Eftersom du verkar säker på din sak så kan väl du bemöda dig att svara på min fråga ?

I o f s inte ställt utom rimligt tvivel men vad skulle ett antagande från dig resultera i?
Citera
2018-08-05, 00:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag minns det som att hon ville prata färdigt om något efter han avböjt fikat men han ville inte lyssna utan åka hem. Då uppstod tjafset. Hon ville prata färdigt men inte han sedan gjorde han knoggnuggningen (stavas det så?? Ser konstigt ut)
Rätt stavat - och ja, det ser verkligen helskumt ut 🤓

Så tror jag också - inte (som det syftas på från ”vissa håll”) att LW blev sur för att SD inte ville äta hennes bullar.

Hon ville prata, han ville sova, de tjafsar, gammalt skit kommer upp, det blir hetsigare och hetsigare. Till slut tar han till knogarna.

Osv.
Citera
2018-08-05, 01:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Eftersom du verkar säker på din sak så kan väl du bemöda dig att svara på min fråga ?

Det var inte till mig du ställde frågan.
Citera
2018-08-05, 01:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD ville inte.
De började ”tjafsa”.

Nä, det fanns nog gamla förorätter kanske, det här att man gör sig lite lustig om att det tjafsats om fikat är väl att det verkar lite märkligt att hon är mån om att bjuda på fika mitt i natten till någon hon tidigare anmält för ofredande. Det går inte riktigt ihop med kören som sjunger att hon skulle försöka komma ifrån någon som kontrollerar henne (det är hon som bjuder in honom, det är hon som inte vill gå ur bilen).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 01:54.
Citera
2018-08-05, 02:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, det fanns nog gamla förorätter kanske, det här att man gör sig lite lustig om att det tjafsats om fikat är väl att det verkar lite märkligt att hon är mån om att bjuda på fika mitt i natten till någon hon tidigare anmält för ofredande. Det går inte riktigt ihop med kören som sjunger att hon skulle försöka komma ifrån någon som kontrollerar henne (det är hon som bjuder in honom, det är hon som inte vill gå ur bilen).
Hon vill prata. Han vill inte prata. Men kanske ha aktion. Det är väl en klassiker.
Citera
2018-08-05, 02:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Tönten SD har inte postat några bilder
i geocachloggen sedan 29 Jul 18.
Undrar vad han sysslar med?
Citera
2018-08-05, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tönten SD har inte postat några bilder
i geocachloggen sedan 29 Jul 18.
Undrar vad han sysslar med?

Ligger sömnlös inför vad som komma skall?
Citera
2018-08-05, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hon vill prata. Han vill inte prata. Men kanske ha aktion. Det är väl en klassiker.

Det är en avledande manöver från LWs sida ... hon läser av honom, blir rädd ..markerar avstånd ... försöker klara sig undan.

Så reagerar man med Ryggmärgen
som fysiskt underlägsen kvinna för att klara sig ur en hotande och besvärlig situation. Att avleda.

MEN självklart tecknas "att bjuda på bullar" med ett löjets rosa skimmer.

Bullar skulle dock Aldrig ens föresvävat mig ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in