Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Men hon har nyligen köpt nytt hus och lämnat in skilsmässoansökan, varför nu vara lojal mot en man som bedragit henne i åratal och tiga om ett brutalt mord? Sjuksköterskor brukar inte vara så känslokalla.
Nu vet vi ju inte med säkerhet att SD är skyldig.
Men om han är det,kan man ana en person som kan ljuga, som kan bedra, som kan utöva övergrepp och även döda.
Utan att känna SD kan man egentligen inte säga hur han fungerar, men det kanske inte är alla som kan sitta och blåneka om man dödat någon som man dessutom känt i många år. Som man vet har barn som blir moderslös.
Ingen vill väl sitta i fängelse, men är man normalt funtad med känslor kommer skuldkänslan att äta upp dig.
Det är min tro.
Så med det i bakhuvudet tänker jag på andra män som begått liknande brott.
Det blir för andra som aldrig sett det eller varit med om det själv obegripligt. Obegripligt att HD inte bryter sig loss nu. När hon nästan var på väg ur allt.
Kontroll heter det medel med vilken en sådan person styr en annan.
Om du läser om mordet på Tova i Hudiksvall kan du se att en person blir så totalt styrd av en annan att hon på ett obegripligt sätt stannar i ett förhållande trots att hon förutspår sin egen död.
Läs hennes förskräckliga dagbok.
Hennes lika unga med klarsynta kompis skrev till Tova att han har ”hjärntvättat dig”.
Allt är bara spekulationer. Men i mina tankar kan det ligga till på det sättet.
Det kan betyda att HD kanske både är ”hjärntvättad” av SD, men också kan det vara så att hon även tror på honom. Tror på alla hans kanske övertygande förklaringar. Att han är oskyldig. Och det är Lena som falskt anklagat honom och förstört hans protokoll. Hans förklaring kanske är att hon har haft en mängd karlar och att det måste vara någon av dom. Eller någon annan. ..som han helst inte vill tala om vem han misstänker.
Ca 1 procent av befolkningen ”lider” av psykopati. Många är relativt välfungerande. Begår inte brott lever vanliga liv. Är kanske en plåga mest för dom som är dom nära. Många går förbi oss utan att vi märker dom. Som SD.