2018-06-28, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Om du har rätt så är det alltså bara åklagaren Åsa Hidings misstankar mot SD som är intressanta. Återstår då att reda ut vad hennes misstankar grundar sig på.

Det tycker jag nog vi ska låta vara osagt med den informationen vi besitter. Däremot så ska vi nog inte blanda in LGWP:s åsikter/citat då vi historiskt har lärt oss att den herren ofta är ute och cyklar rent polisiärt.
Citera
2018-06-28, 00:48
Medlem
Citat:
Du verkar ha köpt församlingsmedlemmarnas vittnesmål rakt av. Kan åklagaren också ha gjort det? Vilka är förresten medlemmar i Equmeniakyrkan av de som nämns i tråden?

Nej, jag baserar min bild av honom på hans egna inlägg påmdykloggen och sociala medier. Faktiskt även på bilden av honom som den gamla vännen filttoffla gav i början av tråden. En charmig, flirtig, sexuellt anspelande man som utan svårigheter är otrogen i princip framför ögonen på sin fru, barn och bekanta under flera års tid. Har dykcert, pilotutbildning (men jobbade ändå som lägre ingenjör???). Var pilotutbildningen kansken bluff, gick han inte klart? Samt egna erfarenheter av den typen av personer. Har ingen aning vilka som tillhör församlingen här på tråden, vet inte hur tight hon var till den. Geocaching verkar alltmer ersatt religiositet.
Citera
2018-06-28, 00:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Det tycker jag nog vi ska låta vara osagt med den informationen vi besitter.
Frågan om vad åklagaren Åsa Hidings misstankar grundar sig på är väl tvärtom av största intressanta här. Vad tror du själv att det är som gör att hon misstänker SD?
Citera
2018-06-28, 00:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Nej, jag baserar min bild av honom på hans egna inlägg påmdykloggen och sociala medier. Faktiskt även på bilden av honom som den gamla vännen filttoffla gav i början av tråden. En charmig, flirtig, sexuellt anspelande man som utan svårigheter är otrogen i princip framför ögonen på sin fru, barn och bekanta under flera års tid. Har dykcert, pilotutbildning (men jobbade ändå som lägre ingenjör???). Var pilotutbildningen kansken bluff, gick han inte klart? Samt egna erfarenheter av den typen av personer. Har ingen aning vilka som tillhör församlingen här på tråden, vet inte hur tight hon var till den. Geocaching verkar alltmer ersatt religiositet.
Det där låter ju som typiskt kärringskvaller. Är SD/UW själva medlemmar i Equmeniakyrkan?
Citera
2018-06-28, 00:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men hon har nyligen köpt nytt hus och lämnat in skilsmässoansökan, varför nu vara lojal mot en man som bedragit henne i åratal och tiga om ett brutalt mord? Sjuksköterskor brukar inte vara så känslokalla.

Nu vet vi ju inte med säkerhet att SD är skyldig.
Men om han är det,kan man ana en person som kan ljuga, som kan bedra, som kan utöva övergrepp och även döda.

Utan att känna SD kan man egentligen inte säga hur han fungerar, men det kanske inte är alla som kan sitta och blåneka om man dödat någon som man dessutom känt i många år. Som man vet har barn som blir moderslös.
Ingen vill väl sitta i fängelse, men är man normalt funtad med känslor kommer skuldkänslan att äta upp dig.
Det är min tro.

Så med det i bakhuvudet tänker jag på andra män som begått liknande brott.

Det blir för andra som aldrig sett det eller varit med om det själv obegripligt. Obegripligt att HD inte bryter sig loss nu. När hon nästan var på väg ur allt.

Kontroll heter det medel med vilken en sådan person styr en annan.
Om du läser om mordet på Tova i Hudiksvall kan du se att en person blir så totalt styrd av en annan att hon på ett obegripligt sätt stannar i ett förhållande trots att hon förutspår sin egen död.
Läs hennes förskräckliga dagbok.
Hennes lika unga med klarsynta kompis skrev till Tova att han har ”hjärntvättat dig”.

Allt är bara spekulationer. Men i mina tankar kan det ligga till på det sättet.

Det kan betyda att HD kanske både är ”hjärntvättad” av SD, men också kan det vara så att hon även tror på honom. Tror på alla hans kanske övertygande förklaringar. Att han är oskyldig. Och det är Lena som falskt anklagat honom och förstört hans protokoll. Hans förklaring kanske är att hon har haft en mängd karlar och att det måste vara någon av dom. Eller någon annan. ..som han helst inte vill tala om vem han misstänker.

Ca 1 procent av befolkningen ”lider” av psykopati. Många är relativt välfungerande. Begår inte brott lever vanliga liv. Är kanske en plåga mest för dom som är dom nära. Många går förbi oss utan att vi märker dom. Som SD.
Citera
2018-06-28, 00:59
Medlem
Citat:
Frågan om vad åklagaren Åsa Hidings misstankar grundar sig på är väl tvärtom av största intressanta här. Vad tror du själv att det är som gör att hon misstänker SD?

Det är verkligen av stort intresse för följare av fallet vad hennes misstankar grundar sig på. Det jag skrev var att vi ska låta det vara osagt om det är det enda som är intressant kring SD. Uteslutas bör dock LGWP: s åsikter göras då han inte har mer insyn i fallet än vad övriga här har även om en del yngel i tråden tror att så är fallet.
Citera
2018-06-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Exakt. Eftersom det var SD som höll i eventet.

Du kan ha rätt, men vill minnas att hon beskrev att hon var överraskad att möta bekanta inklusive HerrTD på torget. Så det kanske inte framgick att han arrangerade?
Citera
2018-06-28, 01:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ca 1 procent av befolkningen ”lider” av psykopati. Många är relativt välfungerande. Begår inte brott lever vanliga liv. Är kanske en plåga mest för dom som är dom nära. Många går förbi oss utan att vi märker dom. Som SD.
Så kan det naturligtvis vara. Att SD är ostraffad och välfungerande tyder kanske på att han i själva verket är psykopat. Halleluja.
Citera
2018-06-28, 01:06
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Var och hur hittade du "bloggen"? Den kan väl inte vara seriös? 3 inlägg på 2 år (?!!!) Det känns som om någon skulle roat sig med att komponera ihop den alldeles nyligen eller??

Min första tanke också, och är inte särskilt konspiratoriskt lagd (däremot rätt hemma i bloggmiljön). Reagerar mest pga småsaker men som tillsammans blir mer påtagliga.

Att avsändaren är en medelålders män är i sig rätt ovanligt, men finns givetvis ett gäng. Särskilt de som behöver skriva av sig. Känns dock väldigt skumt med så få inlägg i så fall, brukar finnas ett gäng i början när personen är motiverad och ändå har bemödat sig om att starta en blogg. De inlägg som finns tycks dessutom referera till saker läsaren inte vet något om (trodde jag skulle få back story genom att scrolla bakåt men icke).

Sen är det en gratis wordpress-sajt utan egen domän, vilket iof inte betyder något mer än att det är sjukt enkelt och snabbt att regga. Med en snabb koll via mobilen ser jag iaf inte att man använder några bloggfunktioner som taggar eller kategorier, sidan verkar inte inställd på svenska, och under "om bloggen" står malltexten kvar (This is an example of a page. Unlike posts, which are displayed on your blog’s front page...) Det ingår även i Wordpress grundfunktioner att man kan datera inlägg både bakåt och framåt i tiden.

Jag vet inte, det kan ju vara UW. Bloggen är som sagt inte uppenbart trollig, och har nyanser av viss humor och sorg. Tiderna verkar även överensstämma med skilsmässa och kalas. Så trollas det är ju denne skicklig på så vis..
Vill nog mest poängtera att det går att sno ihop en sån här sajt på typ 10 minuter, och att vi kanske inte ska ropa hej ännu.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-28 kl. 01:13.
Citera
2018-06-28, 01:08
Medlem
Citat:
Det där låter ju som typiskt kärringskvaller. Är SD/UW själva medlemmar i Equmeniakyrkan?

😂 Det mesta är fakta som han själv förmedlat i text, bild och muntligt till vänner. Visst, tolkningarna kan göras helt olika. Jag tolkar honom iaf som en narcissist, som behöver ständig bekräftelse. Men jag är inte helt säker på att han är mördaren.
Citera
2018-06-28, 01:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
😂 Det mesta är fakta som han själv förmedlat i text, bild och muntligt till vänner. Visst, tolkningarna kan göras helt olika. Jag tolkar honom iaf som en narcissist, som behöver ständig bekräftelse. Men jag är inte helt säker på att han är mördaren.
Nja, det mesta verkar faktiskt vara rena påhitt av tjatiga användare här i tråden. Vet du (eller någon annan) om SD och UW själva är medlemmar i Equmeniaförsamlingen?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-28 kl. 01:15.
Citera
2018-06-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Det var även min första tanke, och är inte ens konspiratoriskt lagd (däremot rätt hemma i bloggmiljön). Reagerar mest pga småsaker men tillsammans tillräckligt avvikande för att man kanske ska läsa med kritiska ögon.

Att avsändaren är en medelålders män är i sig rätt ovanligt, men finns givetvis ett gäng. Särskilt de som behöver skriva av sig. Känns dock väldigt skumt med så få inlägg i så fall, brukar finnas ett gäng i början när personen är motiverad och skriver det hen ville säga genom att faktiskt regga en blogg. De inlägg som finns tycks dessutom referera till saker läsaren inte vet något om (trodde jag skulle få back story genom att scrolla bakåt men icke).

Sen är det en gratis wordpress-sajt utan egen domän, vilket iof inte betyder något mer än att det är sjukt enkelt och snabbt att regga. Med en snabb koll via mobilen ser jag iaf inte att man använder några bloggfunktioner som taggar eller kategorier, sidan verkar inte inställd på svenska, och under "om bloggen" står malltexten kvar (This is an example of a page. Unlike posts, which are displayed on your blog’s front page...) Det ingår även i Wordpress grundfunktioner att man kan datera inlägg både bakåt och framåt i tiden.

Jag vet inte, det kan ju vara UW. Bloggen är som sagt inte uppenbart trollig, och har nyanser av viss humor och sorg. Tiderna verkar även överensstämma med skilsmässa och kalas. Så trollas det är ju denne skicklig på så vis..
Vill nog mest poängtera att det går att sno ihop en sån här sajt på typ 10 minuter, och att vi kanske inte ska ropa hej ännu.

Bra researchjobb samt förklaring för oss som är mindre hemma i den världen, det doftar troll lång, lång väg. Uppfriskande med fler som ser nyktert på vår bistra verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in