2018-08-04, 12:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Vad räknas som välfärdstjänster? Sjukvård och skola etc?
Ska man snitta inkomster och kostnader på könen kan man ju inte bara ta med välfärdstjänster. Du måste ju ta med andra utgifter också som utgår från skatten.

Till exempel:Polis. Domstolar. Fängelser.
En utgift där män står för merparten av kostnaden.

Sen tycker jag också att sjukvårdskostnaderna för graviditetsperioden borde räknas bort för att få en rättvis bild.

Att vara gravid är inte att vara sjuk! Barnalstrande ska betalas av familjerna själva. Sedan att män skulle betala mer på grund av att män utgör majoriteten av brotten är ett hårresande resonemang! Anser du då i konsekvensens namn att skötsamma invandrare borde betala högre skatt än svenskar, eftersom invandrare är överrepresenterade i brott?

Fast det spelar ingen roll. Nettot utfaller med 4 MKR till mäns nackdel. Det finns inget i dagens samhälle som hindrar att kvinnor arbetar heltid, ändå gör de inte det, och är ändå sjukskrivna oftare än män. Uttaget från gemensamt inbetalda pengar är också högre.

Så vad är det egentligen kvinnor gör 20 % av sin yrkesverksamma livstid egentligen? För inte fan beror det på barnafödande eller hushållsarbete till övervägande del inte.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-04 kl. 12:57.
Citera
2018-08-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Är du homosexuell eller liberal? Många religösa organisationer kan hjälpa dig att bli frisk. Mannens roll i familjen är att försörja den, det är väl bara bra om mannens skattepengar kommer tillbaka till familjen.

Du kanske borde ta en titt på relationsstatistik i Sverige och inse att detta är inte äkta makar som dessa pengarna går till. Vi ger incitament för kvinnor att välja "spännande" män att skaffa barn med för att sedan lättvindigt kunna göra slut och uppforstra ungarna med statens pengar.

Barn behöver en stabil familj, statistiken visar klart och tydligt på att barn som växer upp med en singelmorsa(eller singelfarsa) mår mycket sämre och har svårare att ta sig fram i livet. Ingen bra idé att ge incitament för att skapa singelfamiljer.

Sen har vi en massa statsfinansierad feministprogaganda. Kolla bara på Norges f.d statsfinansierade feministiska "forskning" som lades ner strax efter dokumentären Hjernevask kom ut. I Sverige har den aldrig sänts, undra varför?
Senast redigerad av dingdingvarld 2018-08-04 kl. 12:53.
Citera
2018-08-04, 12:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Är du homosexuell eller liberal? Många religösa organisationer kan hjälpa dig att bli frisk. Mannens roll i familjen är att försörja den, det är väl bara bra om mannens skattepengar kommer tillbaka till familjen.

Så du menar att män ska låta kvinnor både ha kakan och äta den? Vad hände med alla feministiska floskler om att kvinnor minsann kan stå på egna ben?

Nej, jag vill inte betala för att exempelvis blåhåriga och lesbiska feminist-Elin, som är långtidssjukskriven på grund av "utbrändhet" ska insemineras för tredje gången.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-04 kl. 12:55.
Citera
2018-08-04, 12:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att vara gravid är inte att vara sjuk! Barnalstrande ska betalas av familjerna själva. Sedan att män skulle betala mer på grund av att män utgör majoriteten av brotten är ett hårresande resonemang! Anser du då i konsekvensens namn att skötsamma invandrare borde betala högre skatt än svenskar, eftersom invandrare är överrepresenterade i brott?

Men det är ju du som drar ett svartvitt sträck mellan män och kvinnor, det är du som startat tråden om skillnaden mellan kvinnor och män. Men nu ska du dra in invandrare när ett kvinno-män argument inte passar dig. Du är bara en pajas.

Citat:
Fast det spelar ingen roll. Nettot utfaller med 4 MKR till mäns nackdel. Det finns inget i dagens samhälle som hindrar att kvinnor arbetar heltid, ändå gör de inte det, och är ändå sjukskrivna oftare än män. Uttaget från gemensamt inbetalda pengar är också högre.

Så vad är det egentligen kvinnor gör 20 % av sin yrkesverksamma livstid egentligen? För inte fan beror det på barnafödande till övervägande del inte.

Just därför det hade varit intressant med att ta med andra kostnader (som rättsväsendet) och ta bort graviditet eftersom män inte kan bli gravida. Så man slipper rena antaganden.
Jag tror som dig att kvinnor ändå skulle vara en större kostnad. Men det är som sagt bara vad jag tror, och tror gör man i moskén.
Citera
2018-08-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Du kanske borde ta en titt på relationsstatistik i Sverige och inse att detta är inte äkta makar som dessa pengarna går till. Vi ger incitament för kvinnor att välja "spännande" män att skaffa barn med för att sedan lättvindigt kunna göra slut och uppforstra ungarna med statens pengar.

Barn behöver en stabil familj, statistiken visar klart och tydligt på att barn som växer upp med en singelmorsa(eller singelfarsa) mår mycket sämre har svårare att ta sig fram i livet. Ingen bra idé att ge incitament för att skapa singelfamiljer.

Sen har vi en massa statsfinansierad feministprogaganda. Kolla bara på Norges f.d statsfinansierade feministiska "forskning" som lades ner strax efter dokumentären Hjernevask kom ut. I Sverige har den aldrig sänts, undra varför?

Givetvis bör äktenskapet vara en grundpelare inom en familj, men jag känner inte alls igen mig eller kvinnor i min bekantskapskrets när du beskriver det som att kvinnor skaffar barn med spännande män för att lättvindigt göra slut. Eller för den delen män som alstrar barn genom hor för att sedan inte ta sitt ansvar.

Det jag stör mig på i TS resonemang är att han tycks motsätta sig normala mans och kvinnoroller, exempelvis att mannen arbetar och kvinnan tar ett större ansvar för barnen, vilket då i kombination med skatter och offentliga utgifter skapar flöde av pengar från man till kvinna.
Citera
2018-08-04, 13:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Men det är ju du som drar ett svartvitt sträck mellan män och kvinnor, det är du som startat tråden om skillnaden mellan kvinnor och män. Men nu ska du dra in invandrare när ett kvinno-män argument inte passar dig. Du är bara en pajas.

Just därför det hade varit intressant med att ta med andra kostnader (som rättsväsendet) och ta bort graviditet eftersom män inte kan bli gravida. Så man slipper rena antaganden.
Jag tror som dig att kvinnor ändå skulle vara en större kostnad. Men det är som sagt bara vad jag tror, och tror gör man i moskén.

Att kalkylen är intressant beror givetvis på att feminismen, som är en statsreligion i landet, påstår att kvinnor är diskriminerade av män. Inget kan vara mer fel än detta. De är däremot oförtjänt bortskämda och otacksamma.

Återigen: graviditet och att skaffa barn är ett personligt val och inte en sjukdom. Kvinnor som är gravida kan jobba och betala skatt långt in i graviditeten.

Det är du som är pajasen här.
Citera
2018-08-04, 13:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Det jag stör mig på i TS resonemang är att han tycks motsätta sig normala mans och kvinnoroller, exempelvis att mannen arbetar och kvinnan tar ett större ansvar för barnen, vilket då i kombination med skatter och offentliga utgifter skapar flöde av pengar från man till kvinna.

Nej, det motsätter jag mig inte alls. Jag är konservativ och uppmuntrar kärnfamiljen. Då handlar det om att försörja sin egen fru, inte att via skattesedeln finansiera andra fruntimmer med 4 Mkr. Det är ju just detta som omöjliggör (frivilliga) hemmafruar för de flesta familjer.
Citera
2018-08-04, 13:08
Medlem
Citat:
Givetvis bör äktenskapet vara en grundpelare inom en familj, men jag känner inte alls igen mig eller kvinnor i min bekantskapskrets när du beskriver det som att kvinnor skaffar barn med spännande män för att lättvindigt göra slut. Eller för den delen män som alstrar barn genom hor för att sedan inte ta sitt ansvar.

Spelar det någon roll om du ser det i din omgivning eller inte? Titta på statistik för singelhushåll, barn som växer upp med singelföräldel och statistik för giftemål/skillsmässor så målar det en väldigt tydligt bild. Det råder ingen tvekan om att nuvarande system ger incitament för att kvinnan mer lättvindigt kan välja partner för familjebildning, eller håller du inte med?

Du säger att det stör dig, men anser du inte att man måste välja? Antingen har man ett feministiskt jämställt samhälle där kvinnan och mannen är jämställd, eller så har man traditionella könsroller. Kvinnan kan inte både ha och äta kakan.
Citera
2018-08-04, 13:10
Medlem
Citat:
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.

Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:

(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)

Topic:

Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.
Det som sår mycket onödig split mellan svenska män och kvinnor är, antar jag, att svenska män inte tänker på att ockuperande kvinnor och deras gökungar drar ner kvinnor-sidan.

--Vi tar oss råd att låta våra kvinnor vara hemma med barnet det första året, sa en svensk man i ett socialt och affärsmässigt sammanhang i USA på 80-talet.
--Ja, det gör vi, inflikade jag stolt.

Nu tar vi oss råd att försörja världens vidrigaste mäns kvinnor och deras gökungar.
Hur kan man annat än skämmas över det.
Senast redigerad av eva88 2018-08-04 kl. 13:16.
Citera
2018-08-04, 13:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Spelar det någon roll om du ser det i din omgivning eller inte? Titta på statistik för singelhushåll, barn som växer upp med singelföräldel och statistik för giftemål/skillsmässor så målar det en väldigt tydligt bild. Det råder ingen tvekan om att nuvarande system ger incitament för att kvinnan mer lättvindigt kan välja partner för familjebildning, eller håller du inte med?

Du säger att det stör dig, men anser du inte att man måste välja? Antingen har man ett feministiskt jämställt samhälle där kvinnan och mannen är jämställd, eller så har man traditionella könsroller. Kvinnan kan inte både ha och äta kakan.

Vilket är precis det som tråden handlar om. Skattesystemet är en konstgjord andning för att vissa kvinnor ska kunna leva en destruktiv och lättjefull livsstil. Detta är inget jag vill betala för, de får de stå för själva.
Citera
2018-08-04, 13:11
Medlem
Citat:
Så du menar att män ska låta kvinnor både ha kakan och äta den? Vad hände med alla feministiska floskler om att kvinnor minsann kan stå på egna ben?

Nej, jag vill inte betala för att exempelvis blåhåriga och lesbiska feminist-Elin, som är långtidssjukskriven på grund av "utbrändhet" ska insemineras för tredje gången.

Vad tycker du kvinnans roll bör vara? Springa runt och sträva efter att göra karriär och tjäna pengar, eller vara en god mor åt sina barn?
Att lesbiska feminist Elin vill ha barn bör ses som ett sundhetstecken och hon borde få hjälp så att hon kan bli en lycklig mor i en normal familj. Givetvis borde hon inte insimineras medan hon är sjuk.
Citera
2018-08-04, 13:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad tycker du kvinnans roll bör vara? Springa runt och sträva efter att göra karriär och tjäna pengar, eller vara en god mor åt sina barn?
Att lesbiska feminist Elin vill ha barn bör ses som ett sundhetstecken och hon borde få hjälp så att hon kan bli en lycklig mor i en normal familj. Givetvis borde hon inte insimineras medan hon är sjuk.

Det är hennes personliga val. Den springande punkten är att jag inte vill finansiera hennes beslut via skattesedeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in