2019-01-06, 06:12
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Eftersom män är så ytliga och går på detta ja. Det behöver de nämligen inte göra. De kan använda det som finns innanför pannbenet till att tänka nämligen.
Så länge män väljer att ta dessa lyxhustrur med silikon så kommer det att finnas sådana.
Men jag antar att du tycker att det inte är mannens eget ansvar att välja en vettig kvinna? Kanske är han sådan slav under sexualiteten så att han helt enkelt inte kan göra ett vettigare val?
Män kan inte ställa för höga krav på alla kvinnor, för en del män, precis som en del kvinnor är inte de skarpaste knivarna i lådan.
En kvinna med fördelaktigt utseende behöver historiskt sett inte så många fler kompetenser. Det är en av de stora orättvisorna som även du upptäckt sen du var liten.
Och en del män föredrar kuttersmycken som en troféfru innebär.

Vad ska man säga? En del är ytliga?
En del kan kosta på sig att skaffa sig vad de önskar?
Tror du det var kärlek vid första ögonkastet för Anna Nicole Smith och Texasmiljardären?
Citera
2019-01-06, 06:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skärp dig nu. Var du glad att kvinnorna väljer de jobben annars hade det nämligen inte funnits någon som haft de jobben överhuvudtaget. Dina argument är helt sanslösa.
Många av dem behövs inte ens för vårdens skull.
Fler än hälften av tjänsterna på ett sjukhus har ingenting med vård att göra.
Man har bara byggt upp en massiv byråkratisk apparat runt den, som effektivt gör att vi har den dyraste vården i hela världen utan att den är ens i närheten av bäst.
Och du, det är faktiskt inte bara kvinnor som jobbar där.
Betaorbiters till män väljer också smörjobb numera, då det faktiskt finns möjligheter att tjäna pengar där.
Bara man kliver ur sossemaskineriet.

När du säger att mina argument är sanslösa, så är det faktiskt inget motargument utan ett argumentationsfel.
Säg vad som är sanslöst och varför, så vi kommer framåt i stället.
Citera
2019-01-06, 06:15
Avslutad
Kvinnor kör ganska mycket mindre bil än män och begår långt färre brott än män.

Vägnätet och brottsväsendet är långt ifrån gratis och män tar upp stor del av den välfärden.

Säger inte emot TS påstående men undrar om han tänkt på dessa två.

Annars skulle det inte förvåna mig om det stämmer att män betalar mer i skatt. Börjar man prata om privatekonomi som redan är skattad så betalsr nog män till kvinnor där också.

Ytterst ovanligt att kvinnor bjuder män på drinkar eller restaurangbesök, biobesök eller chokladaskar.

Många bäckar små gör en bit där också.
Citera
2019-01-06, 06:19
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Kvinnor kör ganska mycket mindre bil än män och begår långt färre brott än män.

Vägnätet och brottsväsendet är långt ifrån gratis och män tar upp stor del av den välfärden.

Säger inte emot TS påstående men undrar om han tänkt på dessa två.

Annars skulle det inte förvåna mig om det stämmer att män betalar mer i skatt. Börjar man prata om privatekonomi som redan är skattad så betalsr nog män till kvinnor där också.

Ytterst ovanligt att kvinnor bjuder män på drinkar eller restaurangbesök, biobesök eller chokladaskar.

Många bäckar små gör en bit där också.
Vad är ditt argument här?
Du litar inte på fakta och statistik, för att du "känner" att du inte fått choklad på länge?
För kännedom vet jag ingen kvinna som skulle stå ut med en man som kom med sånt skit i längden.
Sen är det ju det här med jämställdheten. Du kan liksom inte både få lika lön och behålla de fria drinkarna också, fattar du väl?
Och du får nog i fortsättningen öppna din egen jävla dörr.

Det är så feministerna vill ha det. Låt oss ge dem det.
Citera
2019-01-06, 06:23
Medlem
Ett jäkla gnäll... Kvinnor FÖDER män

Utan kvinnor skulle män inte finnas, sedan skulle de svälta ihjäl eller förolyckas och efter det skulle de inte utbildas osv. Det ligger ett extremt värde i att kvinnor bär fram män till vad de sedan hittar på skulle göra kvinnor skyldiga dem något.
Citera
2019-01-06, 06:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vad är ditt argument här?
Du litar inte på fakta och statistik, för att du "känner" att du inte fått choklad på länge?
För kännedom vet jag ingen kvinna som skulle stå ut med en man som kom med sånt skit i längden.
Sen är det ju det här med jämställdheten. Du kan liksom inte både få lika lön och behålla de fria drinkarna också, fattar du väl?
Och du får nog i fortsättningen öppna din egen jävla dörr.

Det är så feministerna vill ha det. Låt oss ge dem det.
Blir mäkta förvirrad. Menar du att jag säger emot dig eller pratar du sarkastiskt om snyltande kvinnor?

Om du tror att jag säger emot dig råder jag dig till att läsa igen då jag tydligt skrev att jag INTE säger emot.

Lade dessutom till en hel del kostnad som män betalar UTÖVER skatt, åt kvinnor.
Citera
2019-01-06, 07:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Ett jäkla gnäll... Kvinnor FÖDER män

Utan kvinnor skulle män inte finnas, sedan skulle de svälta ihjäl eller förolyckas och efter det skulle de inte utbildas osv. Det ligger ett extremt värde i att kvinnor bär fram män till vad de sedan hittar på skulle göra kvinnor skyldiga dem något.

Utan män skulle kvinnor inte finnas.

Så.
Citera
2019-01-06, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Så.
Skillnad på att rasta tasken för njutnings skull och att gå runt och bära på foster i magen under nio månaders perioder och gå igenom förlossningar. Vilken insats av män. Så duttiga!!
Senast redigerad av ixan 2019-01-06 kl. 08:02.
Citera
2019-01-06, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Skillnad på att rasta tasken för njutnings skull och att gå runt och bära på barn i magen under 9 månaders perioder och gå igenom förlossningar. Vilken insats av män!! Så duttiga.

Jag kan döda. Du kan ge liv. Jag tar ett aktivt val att inte ta till våld. Kan inte du ta ett aktivt val att inte bli gravid?

Låt oss ta ansvar för vad naturen gett oss.
Citera
2019-01-06, 07:32
Bannlyst
Citat:
Jag kan döda. Du kan ge liv. Jag tar ett aktivt val att inte ta till våld. Kan inte du ta ett aktivt val att inte bli gravid?

Låt oss ta ansvar för vad naturen gett oss.
Jag kan också ta till våld och döda om jag vill men gör inte det. Än sen?
Citera
2019-01-06, 07:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Jag kan också ta till våld och döda om jag vill men gör inte det. Än sen?

Jag försökte för tydlighetens skull ge exempel på extremer vad gäller val. Uppenbarligen gick det dig helt förbi..

Kan du välja mellan att bli gravid eller ej?
Citera
2019-01-06, 07:36
Medlem
Citat:

Så.
Och ändå så ärver barnen fler gener av mödrarna (tror du mig inte kan du köpa senaste numret av illustrerad vetenskap) liksom fortsätter behöva kvinnan efter befruktningen till skillnad från männen som knappast är livsnödvändiga för de små.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in