Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Helt klart. Fattar inte vad det är med folk. Det finns en sån där snubbe i typ varannan skolklass. Det är väl trist att det är så, men inte fan har man frikort för mord för det.
Vänta och se bara. I FUP kommer det säkert fram att han suttit hemma och kvinnohatat på incel-forum i ett par, tre år. Får se om era sympatier finns kvar då. Toronto-snubben blev säkert mobbad i skolan, men vem brydde sig om det i slutändan.
Men så här är det ju i FB-trådar att vi spekulerar utifrån befintlig info. Självklart att allt kan vara annorlunda när vi läser FUP. Det håller jag med om. Dessutom är det väl ingen som säger att det är okej att döda? Vi eller åtminstone jag försöker spekulera i vad motivet kan vara och då kommer man in på hans personlighet och liv m.m. eftersom det var inget mord vad det verkar hittills där MGM och BO kände varandra. Så det kan ju inte vara något personligt motiv riktat mot just henne tänker jag, eller?
Angående din fråga tidigare om vad "brats" är det ju de som fått en bra barndom, utbildning och allt man kan önska sig egentligen och ändå inte är nöjda. Bortskämda vill jag kalla det.