2018-07-28, 19:03
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durmazbrorsa
Förklara gärna uttrycket 'spaningsmord', då det råder en del oklarheter här.
Om ingen misstänkt finns efter initialläget så kallas det för "spaningsmord".
Citera
2018-07-28, 19:03
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det behöver inte vara svenska invandrare inblandade heller.
Svenska invandrare? Förklara gärna vad du menar.
Citera
2018-07-28, 19:07
Medlem
Tror inte att detta är särskilt komplicerat. Tjejen var grav drogmissbrukare och sådana löper många gånger högre risk att råka illa ut än oss vanliga dödliga. Skulle tro att det handlar om skulder/ blåsning och någon lackade ut i ett raseriutbrott. Förmodligen finns GM att finna bland hennes knarkarkompisar/bekanta.
Citera
2018-07-28, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Tror inte att detta är särskilt komplicerat. Tjejen var grav drogmissbrukare och sådana löper många gånger högre risk att råka illa ut än oss vanliga dödliga. Skulle tro att det handlar om skulder/ blåsning och någon lackade ut i ett raseriutbrott. Förmodligen finns GM att finna bland hennes knarkarkompisar/bekanta.

Du har helt rätt. Nån har satt en kniv i henne och slängt ner hon på cykelvägen, har garanterat hänt i en bil om jag får lov att vara mini-gw.
Citera
2018-07-28, 19:26
Medlem
Orkar inte läsa igenom alla inlägg då jag kom in här först nu, har här egentligen kommits fram till mer än offrets namn och att hon levt ett lite stökigt liv?
Är det alkohol eller även droger hon sysslat med? Har hon varit involverad med kriminella av nåt särskilt slag och/eller själv åkt dit för nåt? Haft obetalda skulder, och finansierat missbruk hur? Ovänner? Pojkvänner/relationer?

Eller, Kort å gott; Nån som har lust att skriva en sammanfattning om det egentligen finns nån mer materiell info i ärendet?

(Många sidor inlägg utan att man blir nå klokare alls här...)
Senast redigerad av Siasoss 2018-07-28 kl. 19:37.
Citera
2018-07-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Orkar inte läsa igenom alla inlägg då jag kom in här först nu, har här egentligen kommits fram till mer än offrets namn och att hon levt ett lite stökigt liv?
Är det alkohol eller även droger hon sysslat med? Har hon varit involverad med kriminella av nåt särskilt slag och/eller själv åkt dit för nåt? Haft obetalda skulder, och finansierat missbruk hur? Ovänner? Pojkvänner/relationer?

Eller, Kort å gott; Nån som har lust att skriva en sammanfattning om det egentligen finns nån mer materiell info i ärendet?

(Många sidor inlägg utan att man blir nå klokare alls här...)

Du får väl kolla hennes fb, så får du en bra bild.
Enklaste sättet.
O ja droger länge o alltid, ut o in på olika behandlingshem.
Stödboendet är för missbrukare, går man ut efter kl 22.00 så får man inte komma tbx förrän nästa morgon.
Där bor en brokig blandning av missbrukare.
Men kolla hennes fb så ser du bättre.
Missbrukare el inte så är det tragiskt att det går så illa.
Känner m hennes anhöriga oavsett.
Citera
2018-07-28, 20:18
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Ska vi inte försöka hålla oss till ämnet nu?!?!

Har du något att tillföra angående den aktuella händelsen i Fagersta?

Har många teorier.

1. Glöm invandrare. Hade det varit en invandrare som gjort detta så tror jag inte att det bara hade varit ett mord.

2. Misshandlad/skuren på annan plats än runt om där hon hittades? Nej.

3. Någon för henne okänd? Nej.

4. Finns GM i hennes senaste sms/samtal? Ja.

5. Hade hon sällskap med GM? Ja.

6. Kommer man finna GM DNA på BO? Ja.

7. Var mordet planerat? Nej.

8. Var dom båda påverkade av något? Ja.

9. Bor GM i Fagersta? Ja.

10. När blir GM anhållen? Innan onsdag.

Har många teorier
Men om dom hittar/har hennes telefon så kommer dom ganska omgående kunna gripa GM.
Inget nedsättande mot missbrukare. Men dom har en förmåga att inte tänka klart.
Om dom varit med varandra innan mordet så har dom bestämt att träffas/mötas någon stans under dagen/kvällen.
Därför tror jag telefonen är den viktigaste delen just nu.

Vi har bra poliser i sverige. Bara dom får det dom behöver för att kunna arbeta så löser dom detta ganska snart.
Citera
2018-07-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
Har många teorier.

1. Glöm invandrare. Hade det varit en invandrare som gjort detta så tror jag inte att det bara hade varit ett mord.

2. Misshandlad/skuren på annan plats än runt om där hon hittades? Nej.

3. Någon för henne okänd? Nej.

4. Finns GM i hennes senaste sms/samtal? Ja.

5. Hade hon sällskap med GM? Ja.

6. Kommer man finna GM DNA på BO? Ja.

7. Var mordet planerat? Nej.

8. Var dom båda påverkade av något? Ja.

9. Bor GM i Fagersta? Ja.

10. När blir GM anhållen? Innan onsdag.

Har många teorier
Men om dom hittar/har hennes telefon så kommer dom ganska omgående kunna gripa GM.
Inget nedsättande mot missbrukare. Men dom har en förmåga att inte tänka klart.
Om dom varit med varandra innan mordet så har dom bestämt att träffas/mötas någon stans under dagen/kvällen.
Därför tror jag telefonen är den viktigaste delen just nu.

Vi har bra poliser i sverige. Bara dom får det dom behöver för att kunna arbeta så löser dom detta ganska snart.

Går rykten här i Fagersta (Enligt han som hittade henne) ska vara halsen varit avskuren.
Verkar inte bara vara misshandlad och lite skuren som tidningarna säger.
Hoppas någon annan från trakten kan berätta mer
Citera
2018-07-28, 20:35
Medlem
Theforeigners avatar
Min tanke:
Vore en bra ide om polisen gik ut med tidpunkten för BO död.
Polisen vet vilken tid BO dog för rättsläkaren har helt säkert tagit BO's temperatur på
platsen där hon hittades och kan ut ifrån BOs temperatur ange en ungerfär tidpunkt för hennes död.

Om/när polisen går ut med ca. dödstidpunkten tror jag at det är större sannolikhet at eventuella vittnen
hör av sig.
Citera
2018-07-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Min tanke:
Polisen vet vilken tid BO dog för rättsläkaren har helt säkert tagit BO's temperatur på
platsen där hon hittades och kan ut ifrån BOs temperatur ange en ungerfär tidpunkt för hennes död.

Om/när polisen går ut med ca. dödstidpunkten tror jag at det är större sannolikhet at eventuella vittnen
hör av sig.

Runt 5 tiden fanns en människa BO. Hon levde när hen hittade henne och kort därefter enligt tidningar ska hon ha dött.
Citera
2018-07-28, 20:45
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Min tanke:

hör av sig.

Ett vittne hörde ett gräl, höga röster mm. Natten till fredag vid 4-4,30 tiden. Vittnet reagerade för det är ovanligt med gräl den tiden typ. Han hade sitt fönster öppet pga värmen. Ca:1 timme efter det ringer annat vittne till polisen pga vittnet har hittat BO. Folk polis eller ambulans kommer dit och kvinnan avlider medans de gör 1a hjälpen vid ca 5:30 enligt tidigare info i tråden.
Citera
2018-07-28, 20:45
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerHeest
Går rykten här i Fagersta (Enligt han som hittade henne) ska vara halsen varit avskuren.
Verkar inte bara vara misshandlad och lite skuren som tidningarna säger.
Hoppas någon annan från trakten kan berätta mer

Hon ska ju ha levt när polis/amulans kom till platsen, detta med en avskuren hals??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in