Citat:
Ursprungligen postat av
Luckyaso
Jag hade sett down syndrom m.m. från ett flygplan. Jag hade placerat mig bakom en bil eller annat större föremål.
Jag hade skjutit varningsskott och mot benen.
Jag hade kunnat göra vad fan som helst, Eric hade inte skjutit tillbaka.
Han hade inte gjort något tillbaka oavsett vad poliserna valt att göra.
De hade inte bemötts av en gnutta hotfullt eller våldsamt beteende från Erics sida.
De tre fd poliserna kan spola sina brickor i respektives toalett, sen kan de börja jobba med att städa toaletter, inne på Kumla..
Du verkar ha vart där som så klart och tydligt kan uttala dig om vad som skett.
Ditt vittnesmål kommer bli värdefullt i utredningen, så kom ihåg att berätta att du sett och hört precis allting.
Sluta bete dig som en idiot. Av vad som framgått så har polisen agerat precis som man ska.
Man har upprepade gånger uppmanat personen att släppa vapnet (vittnen säger att det ropats flera gånger)
Man har skjutit ett varningsskott (det första, som sen följdes av flera stycken).
En beväpnad person (eller misstänkt beväpnad) kommer att bli skjuten om man inte lyder uppmaning, Downs syndrom eller inte. Och man kommer i sen sån situation sikta mot det som är lättast att träffa (bröstkorg).
Så ser polisens utbildning ut, oavsett downs syndrom eller kriminell galning.
Eller hade du betett dig likadant ifall det vart Alibaba, kriminellt förflutet, med ett plastvapen?