2019-02-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, GW pratar på..
Men jag undrar om du förstår varför ”polismål” brukar falla ut som så? Även då det landar i ett åtal?
Är det för vi har en maktfullkomlig överstat där poliser skyddas till varje pris, eller beror det på att vi har en poliskår som generellt gör jobbet by the book,, vad tror du?
Jag vet svaret iaf.

Att vi i vårt land utreder poliser, behöver ju inte betyda att poliser hela tiden nödvändigtvis måste misstänkas...

Ja han gör det för att han har rätt i sak.

Lustiga alternativ du gav mig, förstår att du gärna vill lägga sådana ord i min mun.
Allra bäst är kanske att du gör frågan till en retorisk sådan (enligt dig själv), så då är det ju ganska mycket trams eller OT om man så vill.
Citera
2019-02-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
EN gris är avförd från utredningen, en som uppenbarligen inte skjutit Eric så alla tre har inte gjort samma bedömning och ej uppfattat Eric som farlig.

Ska denna person sätt dit sina kollegor? Kanske samvete kommer att komma ur dennes mun?

Ondskan kör på som vanligt och trollar i trådar hit och dit och skriver att pajasen jobbat inom myndigheten
Ondskan singlar slant..
Tolkar det som om det är den mer erfarna poliskvinnan som inte sköt, hon uppfattade således ingen hotbild.
Då återstår de två färskingarna, och det är så klart två rädda killar, bill o bull, som glömde reflektera o tänka till.
Bra att det blir ordning på det här.
Polisen måste fortsatt ha allmänhetens förtroende och det hade inte fungerat om denna dödsskjutning passerat utan rättslig åtgärd.
Tack för det.
Senast redigerad av moshes 2019-02-15 kl. 17:26.
Citera
2019-02-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
En utav poliserna har misstanken redan lagts ned emot

Anledningen till varför vederbörande blev misstänkt ens från början kan man ju bara spekulera i, knappast för att han "inte" skulle ha skjutit som begåvningsreserveren tror

Anledningen till varför vederbörande blivit friad är för att åklagaren, inte med världens största välvilja, kan väcka åtal mot vederbörande, så enkelt är det

Kan fö tala om att jag i detta nu filar på en ansökan, det kommer nämligen mycket snart att komma ut lediga tjänster som förundersökningsledare i polisområdet där jag jobbar, och jag har fått rätt tydliga inviter..

Till sommaren kanske jag är tillbaka som polis, men denna gång i arbetsledande ställning
Den tredje polisen sköt aldrig, avlossade aldrig sitt vapen. Antar att det då är den mer erfarna poliskvinnan som behöll lugnet och sansade sig, när de två färskingarna ville smattra.
Den tredje polisen, troligtvis poliskvinnan är alltså helt friad, hon behöll behärskningen, och upplevde inget hot.
Citera
2019-02-15, 17:21
Medlem
Citat:

Anledningen till varför vederbörande blev misstänkt ens från början kan man ju bara spekulera i, knappast för att han "inte" skulle ha skjutit som begåvningsreserveren tror

Anledningen till varför vederbörande blivit friad är för att åklagaren, inte med världens största välvilja, kan väcka åtal mot vederbörande, så enkelt är det

Kan fö tala om att jag i detta nu filar på en ansökan, det kommer nämligen mycket snart att komma ut lediga tjänster som förundersökningsledare i polisområdet där jag jobbar, och jag har fått rätt tydliga inviter..

Till sommaren kanske jag är tillbaka som polis, men denna gång i arbetsledande ställning
Är det meriterande att du kallar folk foliehattar, och trash, om du söker ett jobb inom polisen?
Det är möjligt att du vill bredda dina kunskaper, men bevare mig väl för att du ska chefa över schyssta kollegor, och att du dessutom hänger på flashback dygnet runt. Är det en merit?
Ditt ordval i övrigt är inte heller det bästa. Ord som begåvningsreserver osv...
Ditt förhållningsätt i Moral och etik gentemot dina medmänniskor uppvisar stora brister.
Men lycka till, ändå.
Senast redigerad av moshes 2019-02-15 kl. 17:36.
Citera
2019-02-15, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den tredje polisen sköt aldrig, avlossade aldrig sitt vapen. Antar att det då är den mer erfarna poliskvinnan som behöll lugnet och sansade sig, när de två färskingarna ville smattra.
Den tredje polisen, troligtvis poliskvinnan är alltså helt friad, hon behöll behärskningen, och upplevde inget hot.

Den källa du har för detta är alltså citat av killens morsa, från en artikel i en skvallerblaska

Information med tung vetenskaplig validitet och reabilitet här ser jag

Och även om detta nu stämmer, vad säger att hon inte stod på så sätt att hon kunde ta skydd, eller inte hann se att han riktade vapnet mot någon av dom två kollegorna?

Att man inte skjutit någon måste INTE betyda att man inte uppfattat denne som ett hot

Och ja, det går alldeles utmärkt att tjänstgöra som polisiär förundersökningsledare och ha roligt åt lyteskomiken hos lågbildade bittra foliehattar på forum.

Frågor på det?

Tack för lyckönskningen, även om det är långt ifrån säkert det behövs
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-15 kl. 18:12.
Citera
2019-02-15, 18:15
Medlem
Citat:
Den källa du har för detta är alltså citat av killens morsa, från en artikel i en skvallerblaska

Information med tung vetenskaplig validitet och reabilitet här ser jag

Och även om detta nu stämmer, vad säger att hon inte stod på så sätt att hon kunde ta skydd, eller inte hann se att han riktade vapnet mot någon av dom två kollegorna?

Att man inte skjutit någon måste INTE betyda att man inte uppfattat denne som ett hot
Uppenbart att en av de tre poliserna inte skjutit.
Två sköt tillsammans 25 skott, de har uppgivit att de kände sig hotade-
så vilken slutsats har du om att den tredje inte sköt?
Hon stod inte mer skyddad än de andra två, du får ge dig.
IN absurdum upprepar du dina antaganden, som inte är trovärdiga.
Förstår du?
(jag skriver inget mer nu, och har inget att tillägga.)
Rättvisan får ha sin gång!
Citera
2019-02-15, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Uppenbart att en av de tre poliserna inte skjutit.
Två sköt tillsammans 25 skott, de har uppgivit att de kände sig hotade-
så vilken slutsats har du om att den tredje inte sköt?
Hon stod inte mer skyddad än de andra två, du får ge dig.
IN absurdum upprepar du dina antaganden, som inte är trovärdiga.
Förstår du?
(jag skriver inget mer nu, och har inget att tillägga.)
Rättvisan får ha sin gång!

Du har inte en jävla aning om varför hon/han inte sköt.

Vem som helst vet att det inte alls är otroligt att tre kan uppleva samma sak, men bra en eller två hinner/kan agera.

Du som får ta börja sköta medicineringen, förstår du?
Citera
2019-02-15, 19:02
Medlem
Citat:

Ska du börja som polis,eller ska du fila på en ansökan?

Ett par sider tillbaka var du en polis i högre rang. Hur ska du ha det?
Citera
2019-02-15, 19:05
Medlem
Jofs avatar
Har inte fattat varför FUP inte finns? Har SÅ svårt att förstå varför dom inte kunnat lugna sig lite innan dom sköt.
Citera
2019-02-15, 21:18
Medlem
Citat:

Oavsett vad foliehattarna fått för sig så följer SU standardförfarande vid utredningar i brottmål. Att " avskilja " några misstänkta ifrån varandra är något man måste ha laga stöd för, och det enda laga stöd man där har är häktningsgrunderna i rättegångsbalken, något som inte heller är aktuellt i dom flesta andra ärenden där dom misstänkta INTE är poliser.

.

Lär dig läsa, att "sära på" (inte samma sak som du låtsas om med ditt "avskilja", se begreppet "halmdocka") poliser efter det att de haft ihjäl en civilist går alldeles utmärkt.

Likaså går det utmärkt att då tvinga dem att lämna en initial berättelse om vad som hänt.

Lustigt att det är så de gör i alla de länderna med fungerande internutredningsenheter (ja, du vet de där som Töllborg besökte till skillnad från tidigare utredningar).

Jag önskar innerligt att du inte för över dina skeva värderingar och bristande människosyn till ditt barn (du uppger ju här i tråden att du är nybliven fader, trots att du vaktar här 24/7 med att konstant anmäla inlägg samtidigt som du hasplar ur dig dina standardiserade fraser med nedlåtande epitet på alla som inte delar din inhumana världsåskådning).
Citera
2019-02-15, 21:31
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Blir säkert åtal,dock kommer det handla om en skenrättegång.
Poliserna blir friade och polisen kan i framtiden försvara sitt dödande.

Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Obalanserat och korrekt hoho! läs dina inlägg med glasögon på...! Så mkt dret du slänger ur dig innan du överbevisas
Så nu tycker du det ska gå till åtal! blåser kappan med vinden ? Hur som helst kommer jag överraskas om allmänheten kommer få ta del av FULLSTÄNDIG FUP!

Som ett rättsäkert land så kommer ett ev åtal att hanteras så bra det kan, det kan ni vara lugna över.
Slasken offentliggörs aldrig men FUPen i övrigt är ganska komplett, man ser ganska snabbt varthän det barkar.

Tycker ni slänger er med mycket alibiargument ifall ingen fälls. Ni har bestämt er och vill så gärna detta att ni blir förblindade.

Detta var inget superbra ingripande men inte kriminellt dåligt heller.
Men i ärlighetens namn bord ET inte varit där vid den tidpunkten och med den leksaken.
Grundproblemet är att föräldrarna inte tagit sitt ansvar.
Citera
2019-02-15, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm

Likaså går det utmärkt att då tvinga dem att lämna en initial berättelse om vad som hänt.

Nej det gör det inte din jävla pajas. Enda gången man öht är tvungen att tala är inför domstol som vittne.

Polisen har förundersökningskungörelsen att förhålla sig till vid förhör.

Citat:
12 § I samband med att den som skäligen misstänks för brott underrättas om misstanken ska han eller hon också underrättas om sin rätt att

anlita biträde av försvarare och att under vissa förutsättningar få en offentlig försvarare förordnad,
få information om förändringar av misstanken och ta del av utrednings-material i den utsträckning som följer av 23 kap. 18 § rättegångsbalken,
vid behov biträdas av tolk och få handlingar som är väsentliga för att kunna ta till vara sin rätt översatta, och
inte behöva yttra sig över misstanken och inte heller i övrigt behöva medverka till utredningen av sin egen skuld.

Detta är något som polisen idag dessutom är skyldiga att upplysa den som är skäligen misstänkt vid förhör också, och det innan förhöret börjar. Så obekant för någon brottsmisstänkt polis är det INTE. Detta är något som vaneförbrytare känt till i alla tider dessutom.

Den misstänkte kan kräva advokat, vips, förhör kan inte hållas..

Hör man dom som vittnen/ annan så är det en smal sak att skylla på chock/sjukdom/sinnesförvirring ja vad fan som helst och förhöret ger noll( och kan troligen inte ens hållas), och så kan dom prata med varandra lik förbannat senare iaf eftersom det inte finns en chans i helvete att frihetsberöva den som inte är skäligen misstänkt.

Det är dessutom fullt möjligt att prata ihop sig någorlunda/ riktigt mycket också under dom timmar som tar innan SU ens fått vetskap om händelsen, en risk som finns i ALLA utredningar

Men Töllborg kan säkert visa, i sin prvada skrift( hans sk utredning som resten av rättsväsendet inte ens använder som toapapper ) att " andra länder" med fristående utredningsorgan har en telepatisk länk kopplad till alla poliser som kan misstänkas för brott, varpå man teleporterar konstaplarna direkt efter händelsen till separata förhörsrum, där man dessutom inte bara håller förhör med dom utan också kan gå in i deras huvuden för att se vad dom sett och måste ha upplevt där på plats

Denna teknik och möjlighet finns också i Sverige, men staten och regeringen vill ju att poliser skall kunna avrätta mongoloider helt godtyckligt så därför har den inte införts här

Återigen: Det är av en ANLEDNING man har den ordningen att man håller förhör med misstänkta SIST i en utredning.

Använd vilket ord du vill, avskilja, sära på.....säg klia på pungen och låsa in i bastun om du så vill, Det är FORTFARANDE ett faktum att det enda sättet som öht finns i svensk lagstiftning att förhindra personer involverade i samma utredning att tala med varandra är genom häktningsgrunderna i rättegångsbalken. Något som inte heller är aktuellt i dom flesta andra utredningar där misstänkt/misstänkta INTE är poliser.

Vad som funkar i andra länder, med annan lagstiftning/andra utredningsrutiner(som INTE leder till fler poliser döms för brott än i Sverige) att förhålla sig till ,är ganska ointressant, lika ointressant som vad några kränkta foliehattar /polishatare( samt en gapig rättshaverist som blev nobbad som RPC och nu bedriver ett pajaskorståg mot polismyndigheten)anser om svensk internutredande polis( som inte stämmer med vad riktig forskning visar).

Att det skulle vara en herkulesuppgift att offra den tid jag gör på internetforum säger desto mera om intelligenskvoten hos den påstår det än vad det gör om mig

Tyvärr krävs det ju inte att man ligger på min nivå för att göra en unge, har man ju tyvärr sett skräckexempel på

Min dotter kommer att växa upp med goda värderingar, och fin uppfostran, med en moder som är polis också
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-15 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in