2018-08-03, 15:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
SvD har en bild på vad de tror är leksaksgeväret, ser lite mer äkta ut än vad jag trodde.

Noterat. Ser ut som ett softair-pistol som ska se äkta ut sånär som på orange piptopp och ev andra detaljer. Klurigt.
Citera
2018-08-03, 15:49
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Vilket brott har utspelats här?

Att sikta på någon med ett vapen är ett brott, olaga hot.
Polisen kunde inte veta i detta läget att killen inte var "normal" eller att vapnet var ett leksaksvapen.

Om polisen ansåg att hotet från vapnet var genuint, och den misstänkte vägrade lägga sig ner, då finns det inte mycket man kan göra: någon kommer att skadas.
Citera
2018-08-03, 15:51
Medlem
Jag är inne på tre spår varav två är väldigt konspiratoriska och den ena med tjocka bokstäver vill jag gärna ha tankar kring, den är nästan som tagen ur en filmscen.

1. Allt som polisen säger stämmer, att personen hade vapenliknande föremål och betedde sig hotfullt.

2. Polisen har skjutit en icke hotfull person med ett föremål liknande ett vapen. Kanske har kollegorna sinsemellan diskuterat att få skjuta en person och tog tillfället i akt, flera avlossar skott för att ingen ska kunna dömas för dödande skottet. Låter otroligt men spekulerar bara.

3. Den största konspirationen denna är hemsk att ens tänka på men hört att det är påfrestande som fan att ha barn med downs och tänk om den avlidne var lärd till att agera hotfullt med vapenliknande föremål för att just avrättas.
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEjn4L/har-ar-leksakspistolen-som-eric-20-hade-nar-han-skots-ihjal

Aftonbladet nyss med en vittnesbild på vapnet. Alltså ej som den tidigare i tråden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Det där vapnet ser inte ut som ett leksaksvapen. Leksakvapen signalerar (iaf för mig) att vapnet har en knasig form eller avvikande färgsättning.

Detta är ett svart "vapen" som ser ut som ett vapen som liknar ett brittiskt vapen från andra världskriget (STEN-gun). Kan vara ett leksaksvapen från Star Wars, Stormtrooper-vapnet är en variant av britternas vapen.

Otydlig bild, ser oproportionerlig ut. Men det är irrelevant, även om Eric gått ut med ett P-skott/American bulldog på syra eller eldspruta så är det polisens uppgift att retirera och de-eskalera våldsanvändning en. Fanns ingen hotbild mot allmänhet heller.

Men är det så att Eric mittiallt börjat peppra, ja då är det fritt fram... kolla gärna in hur LAPD gjorde för ett tag sen när man hantera en methpåverkad blatte med monsterkniv...han fick fleeeera chanser. Man borrade inte han full med stora håll (till en början). Detta klipp är årets stora snacks i staterna.

https://m.youtube.com/watch?v=rV7x1U2iq_Q&oref=https%3A%2F%2Fm.youtube.c om%2Fwatch%3Fv%3DrV7x1U2iq_Q&has_verified=1&client =mv-google&layout=mobile

Inför nu BODYCAM och gummikulor till den nervösa och stissiga HBTQ polisen i Sverige.
Citera
2018-08-03, 15:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Noterat. Ser ut som ett softair-pistol som ska se äkta ut sånär som på orange piptopp och ev andra detaljer. Klurigt.
Det där på bilden tas för verkligt vapen i hotfull situation, så vapenfrågan löst.
Citera
2018-08-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0110
nä- det handlar inte om ingångsvärdet "bara ett leksaksvapen" utan om Erics skyddsbehov, att han var anmäld försvunnen, att han inte kunde prata...... de hade ju inte en aning om vad eller vem de sköt på? Han kunde inte efterfölja uppmaningen eftersom han inte förstod eller kunde tala. Att skjuta på skuggor - som målats i huvudet med fantasifulla penseldrag- är det en legitim verksamhet för en poliskår som blivit betrodda med skjutvapen?

Aldrig mer våld än situationen kräver, behovsprincipen - som det också kallas. Poliserna har ett riskfyllt arbete, och om de tror de ska lösa varje situation där de känner sig hotade med vapen, så har de valt fel yrke. Varför i himmelens namn har de så jäkla bråttom med avtryckarfingret. Får man så ska man?

Och utredningen borde göras av personer som står fria från kopplingar till den egna organisationen.

Poliser har samma rätt till nödvärn som alla andra tom utökat pga skydd för tredje part. Ja jag anser det fullt rimligt att skjuta i detta läge baserat på vad vi vet hittills och lagen kommer ge poliserna rätt också.

Mongoloid eller inte, det är oväsentligt om verklighetstrogna vapen riktas mot poliser. Att händelseförloppet kan ske på bara några sekunder från tillstöt gör det bara mer troligt.
Citera
2018-08-03, 15:54
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Otydlig bild, ser oproportionerlig ut. Men det är irrelevant, även om Eric gått ut med ett P-skott/American bulldog på syra eller eldspruta så är det polisens uppgift att retirera och de-eskalera våldsanvändning en. Fanns ingen hotbild mot allmänhet heller.

Men är det så att Eric mittiallt börjat peppra, ja då är det fritt fram... kolla gärna in hur LAPD gjorde för ett tag sen när man hantera en methpåverkad blatte med monsterkniv...han fick fleeeera chanser. Man borrade inte han full med stora håll (till en början). Detta klipp är årets stora snacks i staterna.

https://m.youtube.com/watch?v=rV7x1U2iq_Q&oref=https%3A%2F%2Fm.youtube.c om%2Fwatch%3Fv%3DrV7x1U2iq_Q&has_verified=1&client =mv-google&layout=mobile

Inför nu BODYCAM och gummikulor till den nervösa och stissiga HBTQ polisen i Sverige.

Inget hot mot allmänheten, du menar de som ringde polisen om att en man går runt med ett vapen? vad är ett hot enligt dig egentligen?
Citera
2018-08-03, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det där på bilden tas för verkligt vapen i hotfull situation, så vapenfrågan löst.

Men du var aktiv igår och sa att ett ev vapen ej kunde ses pga. skymning och mörk bakgård. Hur faan skall du ha det?
Citera
2018-08-03, 15:55
Medlem
Illegales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Denna tråden är oerhört underhållande. I synnerhet sen sub-100 inläggs-vänstertrollen kommit in.

Jag är inget större fan av den svenska polisen, dom är inte bara veka och ofta inkvoterade, dom genuscertifieras och dessutom så beskyddar dom ett styre som aktivt arbetar för att förringa och förinta svenskar.

MEN! Dom får nästintill dagligen utstå allt från stenkastning, anlagda bränder etc. Man spränger polishus och skjuter hej vilt och ibland knivar man en polis. Ett klimat skapat av ovannämnda vänsterslödder och detta vanstyre. Vad tror ni då händer när man ställs inför en lirare med vad som ser ut som ett vapen? Personen verkar inte svara på tilltal eller samarbeta med polisen.

"Hurr durr det var ett leksaksvapen" ja jo, men i stundens hetta har du inte en jävla chans att reflektera över det och dessutom får man, med tanke på hur mycket det skjuts och hur vanligt det är med beväpnade kriminella, ALLTID utgå från att vapnet är riktigt. Ni som säger att det är busenkelt att se skillnaden har aldrig sett, hållit i eller avfyrat ett vapen. Jag skulle gissa på att 75% av er som säger dylika saker är typiska innerstads Södertörnare.

Sen såg jag att det skulle varit kvinnliga poliser? Om nu så är fallet så hjälper det inte det minsta. Kvinnor kan inte och SKA inte inneha positioner i samhället som är psykiskt påfrestande, där man kanske hamnar i en situation där dom mest primala reflexerna aktiveras, såsom poliser, brandmän etc. Detta utöver dom rent fysiska aspekterna.

Slutsats; Ni har skapat samhället själva, med hög kriminalitet, skjutningar och mord in absurdum. Noll och ingen respekt för polisen har fått till följd att polisen ses som fritt vilt och det har upprepade gånger visat sig. Det i sin tur har skapat en poliskår på sin spets. "On the toes" som jänkarna hade sagt.

Sen har ni mage att lipa över att grabben fick sätta livet till? Jag lova er att Downien kommer att bli en martyr och en symbol för den "hemska polisen" och ett argument till varför vi ska avväpna svensk polismakt och anställa fler genuscertifierade dialogpolis.

Ni gör mig spyfärdig.
Så det ær bara før polisen att se civilbefolkingen som fritt vilt då? Om dom æven fått info på førhand måste dom varit beredda på ett ingripande och inte handlat i panik, 3 polis bilar och insatstyrckan. Såg en unge med plast ak47 i lekparken ær det fritt fram att skjuta han då med mitt jaktvapen? før han kunde ju ha skjutit in i lægenheten?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Inget hot mot allmänheten, du menar de som ringde polisen om att en man går runt med ett vapen? vad är ett hot enligt dig egentligen?

Mycket folk, mitt på dagen, vid förskola/resecentrum.

Inte en knäpp tyst gata under vargtimmarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jaha

Svenska polisen sköt ihjäl ett mongo med leksakspistol. Vad modigt.

Är det inte dags att vrida skjutvapnen ur händerna på dessa statens våldsverkare?

Det är så man kräks över dessa skitpoliser som tungt beväpnade springer omkring
i samhället.

Om du anser att en tjänstepistol i 9mm vara tung beväpning så har du noll koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in