Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 11:30
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Två mycket speciella observationer som mördaren inte kan ha gjort.

Iakttagelsen av vittnet LJ inne i gränden framför det upplysta huset på Luntmakargatan 14.

Att Palme blott några sekunder efter mordet låg i ryggläge.
När mördaren lämnade platsen låg kroppen framstupa, men vändes strax av Anna Hage.

Dessa två observationer har SE vittnat om.
Hur kunde han göra det om han var mördaren?
I det första förhöret säger han "även att det var folk omkring" någon som låg på marken. SE var med andra ord, inte första men sista vittnet på plats.

När mördaren var ca. 25 meter från kroppen, var Anna H och Karin J vid kroppen. Jag tror hon omedelbart vände kroppen på rygg för hjärtmassage
Citera
2018-08-03, 11:37
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
När man läser taxichaufför Hans J's förhör så hävdar han att det är han som påtalar för poliserna från piket 3230 att ta upp jakten. Detta runt 15-20 sekunder efter deras ankomst till mordplatsen.
Det är fullt möjligt att Stige E har gått in i flera personers roller, för att själv bli det stora stjärnvittnet på mordplatsen, utan att helt lyckas med det.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-03 kl. 11:40.
Citera
2018-08-03, 11:47
Medlem
299792458s avatar
Det verkar som om GM spelar en mängd olika roller medan SE inte får en enda roll på mordplatsen. Fruktansvärt frustrerande för SE.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-03 kl. 11:52.
Citera
2018-08-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
I det första förhöret säger han "även att det var folk omkring" någon som låg på marken. SE var med andra ord, inte första men sista vittnet på plats.

När mördaren var ca. 25 meter från kroppen, var Anna H och Karin J vid kroppen. Jag tror hon omedelbart vände kroppen på rygg för hjärtmassage
Det är också min slutsats.
Citera
2018-08-03, 12:00
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är också min slutsats.
Hans J och Lisbeth P säger GM tittade mot dom när han var ca 25 meter från kroppen. Han kan då ha sett att Anna H vänt Olof på rygg.
Citera
2018-08-03, 12:14
Medlem
Citat:
Hans J och Lisbeth P säger GM tittade mot dom när han var ca 25 meter från kroppen. Han kan då ha sett att Anna H vänt Olof på rygg.
Teoretiskt möjligt.
Observationen av LJ och beskrivningen av hans position är inte ens teoretiskt möjlig att fejka ihop.
Sammantaget kan inte slutsatsen bli annan än att SE åtminstone inte är mannen sim springer. Inblandad på något annat sätt kanske?
Vem var mannen som Karin J berättar om, som påpekade att man måste vända honom i framstupa sidoläge? ”Varför gör ni så här”?
SE påstår ju själv att han gjorde just detta?
Han var förmodligen också mannen som enl AH drog i benen för att ändra kroppens läge till framstupa. ”Vad håller du på med”?
Vem skulle det annars ha varit?
Det finns en hel del som pekar på SE:s närvaro.
Citera
2018-08-03, 13:13
Medlem
Citat:
Även vittnet Jan Andersson säger klädselen "kan vara läder eller skinn"

Jan N och Hans J ser samma framåtlutade kille springa på Tunnelgatan efter mordet. Hans J är 100% säker på att den framåtlutade killen mördade Olof Palme. Jag tror honom.
Jan Nilsson är inget vittne som bara går att förkasta.
Det finns tre typer av klädsel på GM som är svåra att få koll på vilka det är.
1. Lång mörk rock(troligtvis S.E.).
2. Blå täckjacka(medhjälpare).
3. Grå/beige skinnjacka(GM) även Dekorimamannen.
Vi är programmerade att tro att det bara är en GM på plats, tacka vare den systematiska
"ensamma galning teorin propagandan" vi är utsatta av från högre bättre vetande personer.
Vi kan inte tänka oss att det var fler än en person runt BP.
Senast redigerad av sovvandring 2018-08-03 kl. 13:43.
Citera
2018-08-03, 13:44
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Vi är programmerade att tro att det bara är en GM på plats, tacka vare den systematiska
"ensamma galning teorin propagandan" vi är utsatta av från högre bättre vetande personer.
Vi kan inte släppa att det var fler än en person runt BP.
Detta är en möjlighet som många förkastar istället för att ha dörren på glänt.
Citera
2018-08-03, 13:47
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Vi kan inte släppa att det var fler än en person runt BP.
Min uppfattning är att GM vill att vi skal tro två personer sprang på Tunnelgatan.

Jan Nilsson säger "jag fick den uppfattningen att han forsöker följa efter någon eller någonting" vittnet Hans Johansson säger samma sak. Detta är skådespel, GM spelar förföljare, innan denna rollen har han spelat olika andra roller på mordplatsen. Jag tror det är orsaken til att många tror det var flera gärningsmänn på mordplatsen.

Min uppfattning av GM som skådespelare och fake vittne har mött mycket motstånd, men är ändå sant.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-03 kl. 13:54.
Citera
2018-08-03, 14:26
Medlem
Citat:
Vi kan inte tänka oss att det var fler än en person runt BP.

Det talades ju tidigt i utredningen om 2 gärningsmän. Detta har ju dock snyggt tillrättalagts om att den andra i sådant fall skulle vara AB. Förmodligen var det en till medhjälpare på platsen som inte är vittnet AB.
Citera
2018-08-03, 14:27
Medlem
Citat:
Jag tror GM egentligen önskad uppmärksamhet rörande en nedläggningshotad fabrik i Stockholms län. Och reagerade på att barnen i Jämtlands län, tre dagar före mordet, fick den uppmärksamhet han inte fick.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/de-foljde-palme-till-pilgrimstad

Och GM skulle då vara Nicola F? Enligt jenlov och MacMackay är det vad du menar (tack för era svar)
Vem jagar då vem på Tunnelgatan? Varför är "ofamningen" ett försök att förvilla? Vad händer egentligen då på mordplatsen. Jag diskuterar gärna med dig men det är omöjligt så länge du talar i gåtor.
Kan du sammanfatta din teori om vem gm är, vad motivet är, hur han eller dom går tillväga och hur det stämmer med vad vi vet om förhållandena på mordplatsen eller om du tror att dessa förmodade förhållanden är felaktiga, på vilket sätt dom är det.
Tala ur skägget som min mor brukade säga.
Citera
2018-08-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja vårt problem har hela tiden varit att vi inte har tillgång till all information. Bland annat saknar vi Säpos PM från april 1986. När/om det blir offentligt kan vi nog lugnt sluta oss till att WT-männen har betydelse för gåtans lösning.

Ja det som är hemligstämplat i utredningen får man väl utgå ifrån att det beror på att det bränns där ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in