2018-08-03, 06:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump är inte misstänkt för något brott och utreds inte för något.
Rättegången mot Manafort är av ekonomisk karraktär, se inlägg tidigare idag för mer information.

Varför ljuger du?

Trump är misstänkt för Obstruction of Justice plus att om det visar sig att han visste om mötet mellan en av hans söner och en rysk kontakt så kan han bli misstänkt för valbrott och konspiration mot nationen.
Citera
2018-08-03, 07:13
Medlem
Kristofer.s avatar
Alltså drain the swamp har ni förmodligen läst ett antal gånger, anledningen till att alla sealed indicements, hillary o dessa muppar (vad är btw grejen med att både hillary, bill, samt q's bild på donald JR åker commercial och inte privatjet? måste vara trollande? iaf.. OM tex hillary skulle bli åtalad och ställas inför rätta just nu skulle det inte hända mycket, trump måste draina swampet med korrupta dommare osv annars är det ingen jävla mening med att ställa till ett jävla liv, då ser han bara dum ut.. antar att det är därför allt tar sådan tid, inom sinom tid smäller det, hur många prosecutors har inte blivit anställda på senare tid liksom, grab the popcorn and enjoy the show, trust the plan.

mvh

popcorn-eater since months now.
Citera
2018-08-03, 07:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trump är inte misstänkt för något brott och utreds inte för något.

Det vet vi egentligen ingenting om..

Why Trump May Already Be Indicted Under Seal
Mr. Mueller says Mr. Trump is a “subject” of the Russia investigation rather than the “target.” However, police are often permitted to deceive criminal suspects especially in the case of public officials and Mr. Mueller chose his words carefully.
...
The Department of Justice says prosecuting a sitting president can impermissibly distract him. However, indictments under seal remove this fear.
...
It may be that upon his exit from office, Mr. Trump is immediately greeted by a historical prosecution that is revealed to have been initiated years earlier. Whatever happens, we can likely expect one side to be shocked and the other to be satiated.

https://www.attorneyio.com/trump-may-be-indicted/
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-03 kl. 07:23.
Citera
2018-08-03, 07:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ytterligare en koppling som jag har identifierat är allt som sker för tillfället gällande fake news media. Jag börjar misstänka att trumpadministrationen har gillrat en fälla för att oskadligöra fake news, vilket är Deep States farligaste vapen.

• Som jag tidigare har beskrivit misstänker jag att Michael Cohen (trumps advokat) gillrat en fälla där journalister spelats in i hemlighet där presidenten har diskuterats med fientligt uppsåt.
  • Q har denna vecka påvisat fake news medias sammordnade (centralt kontrollerade) "nyheter" (propaganda) mot Q- och trumprörelsen.
  • Trump har infört nya lagar för handlingar mot nationens säkerhet, bl a gällande påverkan av val.

Om journalister och andra aktörer inom fake news media konspirerar mot styrandet av riket (presidenten, kongressen mm) genom samordnad propaganda skyddas dom inte längre av tryck- och yttrandefrihet. Jag misstänker att trumpadministrationen har gillrat en fälla som kan påvisa konspiration mot styrandet av riket, vilket numera är brottsligt.
Qs och Trumps kampanj mot fria media, mot konstitutionen och mot demokrati är FASCISM.

Qanon och Trump är fascister. Någon gång måste det sägas, men detta är ju ett faktum. Tyskland 1933. Detta ÄR farligt.
Citera
2018-08-03, 08:43
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Varför vill ingen Q-troende kommentera detta? Är det lite jobbigt? Är det som lögnen med missilen? Eller som Q:s lögn med explosionen i juli? Eller felaktigheterna om Obama, Clinton, Assange etc? Varför ignoreras allt detta?

För att Q inte är ett fotbollslag som måste försvaras varje gång det blir en felpassning. Vi följer Q från åskådarplats som en ”scripted movie”, där ”disinformatin is necessary”. Vi har förstått att ”future proves past”, och att ”trust the plan”, dvs att tids nog får vi reda på varför Q har postat som hen gjort.

Än så länge har faktiskt ni skeptiker fel varje dag, medan vi har haft rätt varje dag. Visst kan det sluta med ett stort magplask och mynna ut i noll och intet när vi får reda på vad allt handlade om, men oddsen för det minskar varje dag detta fortgår. Varför lägga så mycket tid och energi på något om man inte har en plan för hur det ska sluta? Till skillnad från allt Hollywood producerar numera tror jag detta är något som kommer att ha en riktigt bra final som man inte vill missa.

Jag tror dessutom att vi närmar oss upplösningen. ”Something big is about to drop.” Visst är det spännande?
Citera
2018-08-03, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
För att Q inte är ett fotbollslag som måste försvaras varje gång det blir en felpassning. Vi följer Q från åskådarplats som en ”scripted movie”, där ”disinformatin is necessary”. Vi har förstått att ”future proves past”, och att ”trust the plan”, dvs att tids nog får vi reda på varför Q har postat som hen gjort.

Än så länge har faktiskt ni skeptiker fel varje dag, medan vi har haft rätt varje dag. Visst kan det sluta med ett stort magplask och mynna ut i noll och intet när vi får reda på vad allt handlade om, men oddsen för det minskar varje dag detta fortgår. Varför lägga så mycket tid och energi på något om man inte har en plan för hur det ska sluta? Till skillnad från allt Hollywood producerar numera tror jag detta är något som kommer att ha en riktigt bra final som man inte vill missa.

Jag tror dessutom att vi närmar oss upplösningen. ”Something big is about to drop.” Visst är det spännande?

Fast ni har ju inte rätt varje dag. Oerhörde mängder fel från Q har ju pekats ut från mig och andra i tråden vilket ni hela tiden ignorerar. Detta plus allt hycklande och alla lögner från er sida gör det svårt att tro på Q.

Spännande? Q-troende har ju sedan december förra året lovat att det snart kommer smälla ordentligt. Så nej, jag sitter inte på helspänn nu heller.
Citera
2018-08-03, 09:09
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Fast ni har ju inte rätt varje dag. Oerhörde mängder fel från Q har ju pekats ut från mig och andra i tråden vilket ni hela tiden ignorerar. Detta plus allt hycklande och alla lögner från er sida gör det svårt att tro på Q.

Spännande? Q-troende har ju sedan december förra året lovat att det snart kommer smälla ordentligt. Så nej, jag sitter inte på helspänn nu heller.

Det mest genomtänkta ni kan få fram är att Q inte är något att bry sig om, att det är ett stort skojeri från någon kille i en källare. Inga intelligenta resonemang om vem som ligger bakom överhuvudtaget.

Än så länge är det betydligt mer sannolikt att Q sitter på info, än att det är ett LARP. Självklart kan ni få rätt, och vi kommer att få ett facit, det är jag övertygad om.

Men jag undrar en sak, vad hoppas ni Q motståndare mest på? Kärnvapenkrig? Börskrasch? Är det verkligen så svårt att förstå att vi hoppas på något annat?
Citera
2018-08-03, 10:46
Medlem
Citat:
Det mest genomtänkta ni kan få fram är att Q inte är något att bry sig om, att det är ett stort skojeri från någon kille i en källare. Inga intelligenta resonemang om vem som ligger bakom överhuvudtaget.

Än så länge är det betydligt mer sannolikt att Q sitter på info, än att det är ett LARP. Självklart kan ni få rätt, och vi kommer att få ett facit, det är jag övertygad om.

Men jag undrar en sak, vad hoppas ni Q motståndare mest på? Kärnvapenkrig? Börskrasch? Är det verkligen så svårt att förstå att vi hoppas på något annat?
Jaså? Då kan du självklart backa upp var jag skrivit att Q är någon kille i en källare som skojar. Eller var det ännu en lögn från en Q-troende?

Varför vågar du inte besvara frågan varför du ignorerar alla fel Q kommer med? Som missilen? Som valnötssåsen? Som att ingen explosion ägde rum i juli? Som att Obama och Clinton är fria? (Och det finns många fler fel, vilket du blivit uppmärksammad på). Förstår du inte att vi som inte är fanatiker har svårare att tro på Q med alla dessa fel?
Citera
2018-08-03, 11:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag är inte förtjust i politisk media överhuvudtaget, FOX news inget undantag.
Och nej, jag gillar inte heller människor som gör precis allt för pengar, i synnerhet inte när de använder media, med lögner och vinklingar, för att få stöd för det. Som typ Irakkriget, och i detta avseende kritiserade MSM verkligen inte GWB.
Från wikipedia:

Avd: oberoende journalister?
Detta gäller garanterat inte enbart FOX, utan samtliga stora. Skrämmande tycker jag.
Ja men för fan, Murdochs mediaimperium har ju ingenting att göra med CNN, New York Times, Washington Post, och andra som tRump numera kallar för disgusting fake news och enemy of the people. Acosta jobbar inte för Murdoch.

När det gäller att göra allt för pengar har få (om någon) president gett lika mycket till dollarmiljardärer och storföretag som just tRump genom att t ex avskaffa regleringar i finans och om miljö, och genom enorma skattesänkningar för ffa megarika.

När det gäller drain the swamp (Deep state?) når nepotism och korruption allt högre nivåer pga tRump, som också använder sitt presidentskap för att tjäna mer pengar på sina hotell och golfklubbar. https://eu.usatoday.com/story/opinion/2018/08/03/donald-trump-taxpayer-cash-grab-unprecedented-corruption-column/871902002/

Vad har Q med detta att göra? Ja, de som viftar med Q-skyltar på tRumps stora Sieg Heil-möten, gör det iaf inte som protest mot tRump. Dessa Q-följare är som du, vilseförda individer, långt från makt och rikedom och inflytande, som på något märkligt sätt har fått för sig att den stora lurendrejaren i Vita Huset står på deras sida. De har fel.

Vakna upp innan det är för sent. Vår demokrati är i fara. Försvara det fria ordet!
Citera
2018-08-03, 12:14
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Jaså? Då kan du självklart backa upp var jag skrivit att Q är någon kille i en källare som skojar. Eller var det ännu en lögn från en Q-troende?

Varför vågar du inte besvara frågan varför du ignorerar alla fel Q kommer med? Som missilen? Som valnötssåsen? Som att ingen explosion ägde rum i juli? Som att Obama och Clinton är fria? (Och det finns många fler fel, vilket du blivit uppmärksammad på). Förstår du inte att vi som inte är fanatiker har svårare att tro på Q med alla dessa fel?

Ok, vad är din seriösa spekulation om vem och vad Q är?

Jag svarade på dina frågor i mitt första svar. Q säger future proves past, disinformation is necessary, trust the plan. Det handlar inte om att vi ska få reda i förväg exakt vad som ska hända, utan att vi ska förstå vad som händer när det händer.

Det är heller ingen som bryr sig för fem öre om du tror på Q eller inte. Jag tror inte heller att någon skulle sakna dina poster här eftersom du knappast kan anklagas för att tillföra något. Inte för att jag eller någon annan inte tolererar skeptiker, utan för att det blir intressantare diskussioner om man är intresserad och följer med i ämnet. Något som ni skeptiker undviker så gott ni kan. Det blir bara cirkelresonemang och guldfiskminne, när man gärna lyfter samma frågor gång på gång fast de blivit besvarade flera gånger. Attacker mot nya postare som av naturliga skäl är mindre pålästa, etc.
Citera
2018-08-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
MSM har missbrukat sin ställning å det grövsta och förtjänar att förgöras. De ljuger, svartmålar, manipulerar, vinklar och bedrar. Detta för att tjäna sina herrar som är den värsta sortens kapitalister. Lögnerna om Iraks massförstörelsevapen basunerades ut av dessa "fria medier" och denna handling allena borde vara tillräcklig för att sätta ägarna bakom lås och bom.
Jag hoppas att den ersätts av en ny sort media, med ärlig etik, och som dessutom är politiskt oberoende.
Blix: Inga massförstörelsevapen hittade
https://www.hd.se/2004-03-28/svensken-som-satte-sig-pa-tvaren
Bush jr o kompani borde då hamna bakom lås o bom.
Eller räknar du med Fria Medier som USA's regering 2003? DÅ har du helt rätt i det du säger.
https://www.theguardian.com/world/2003/feb/14/iraq.unitednations1

Antingen har du dåligt minne ang Hans Blix, eller så var du för ung?
Ny sorts politiskt oberoende media, exempel på det?
Citera
2018-08-03, 12:57
Medlem
Citat:

Vad var sanningen som uppdagades i juli?
It's coming! July 2018 - the month the world discovered the TRUTH. - Q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in