2018-08-02, 22:39
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
När det var 3000 ”sealed indictments” var det någon i tråden som förklarade att det var helt normalt. När det ökat till 10 000 var det fortfarande inga konstigheter. Vid 30 000 så förklarades det att det var inget ovanligt med det eftersom man inte vet vad som är i dom.

Nu läste jag på twitter att det är uppe i 50 000 sealed indictments.

Trump har dessutom skrivit under en order som sänker kraven för att kunna anställa fler domare.

Enjoy the show.
Jag gick igenom vad sealed indictments innebär (sv. förseglade federala brottsmål) och om siffran 1077 mål för referensåret 2006 var korrekt. Min slutsats var att siffran 1077 var korrekt och skall direkt jämföras med din siffra om 50.000 (ej verifierad av mig).

Inlägget finns här.
Samlingsplats för statistik över sealed indictments finns här. Juli har inte laddats upp ännu.
Citera
2018-08-02, 22:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag gick igenom vad sealed indictments innebär (sv. förseglade federala brottsmål) och om siffran 1077 mål för referensåret 2006 var korrekt. Min slutsats var att siffran 1077 var korrekt och skall direkt jämföras med din siffra om 50.000 (ej verifierad av mig).

Inlägget finns här.
Samlingsplats för statistik över sealed indictments finns här. Juli har inte laddats upp ännu.

Jo, fast förutom frågeställningen i inlägget jag skrev här ovanför så har du ju fått ännu fler frågor du inte kunnat besvara om hur du kommit fram till dina slutsatser:

Det är väl här du kanske gör ett stort misstag - att det står "include criminal charges and search warrants" behöver ju inte betyda att det enbart är sådana fall som utgör databasen/de ihopsamlade fallen, bara att även dessa fall är inkluderade.
Vidare jämför du ju med år 2006 - över tio år sedan, både rutiner för hur man väljer vilka fall som ska bli förseglade och, kanske framförallt, förfarande för att dokumentera dessa fall kan ha ändrats drastiskt sen dess. Hur många fall är redan unsealed? Så länge ingen kollar upp ens en sådan fundamental fakta Vet vi ju inte ens om kanske 95% eller mer redan är öppnat... problemet är ju att Pacer tar betalt för sökningar, och vem vill betala för detta...
Detta kan mycket väl vara "det nya normala" så länge vi inte har något mer relevant att jämföra med, eller ens insikt i vad förseglingarna döljer.
Citera
2018-08-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Oj, nu har Q visst gjort bort sig igen.

Först lägger Q upp två inlägg med Podestas gamla mail om valnötssås*, sen inser han tydligen sin blunder och lägger in ett tredje inlägg där han ber att alla ska radera de två inläggen och alla kommentarer om dem från alla media...
https://imgur.com/a/RZ1VWsx

* För de som inte hängt med i pizzagatetramset så var det många som trodde att "Walnut Sauce" var en pedofil referens, något Q fortfarande verkar ha trott. I själva verket är det dock en berömd ligurisk pastasås som diskuteras, en sås som Podesta t.o.m. la upp film på youtube om hur han lagade långt innan pizzagate (en film som bland annat länkats i pizzagatetråden)..

Artikel från 2014 där Podesta berättar om valnötssåsen: https://www.washingtonpost.com/national/health-science/why-john-podesta-runs/2014/06/02/70e14282-e6a4-11e3-a86b-362fd5443d19_story.html?utm_term=.8c2c2bfefec2

Kanske inte lika allvarlig blunder som när Q blåljög om missiler och fantasinedskjutningar från attackflyg, men ändå ett tecken på att Q börjat spåra ur allvarligt..

Varför vill ingen Q-troende kommentera detta? Är det lite jobbigt? Är det som lögnen med missilen? Eller som Q:s lögn med explosionen i juli? Eller felaktigheterna om Obama, Clinton, Assange etc? Varför ignoreras allt detta?
Citera
2018-08-03, 00:05
Medlem
Fittahoras avatar
Ytterligare en koppling som jag har identifierat är allt som sker för tillfället gällande fake news media. Jag börjar misstänka att trumpadministrationen har gillrat en fälla för att oskadligöra fake news, vilket är Deep States farligaste vapen.

• Som jag tidigare har beskrivit misstänker jag att Michael Cohen (trumps advokat) gillrat en fälla där journalister spelats in i hemlighet där presidenten har diskuterats med fientligt uppsåt.
  • Q har denna vecka påvisat fake news medias sammordnade (centralt kontrollerade) "nyheter" (propaganda) mot Q- och trumprörelsen.
  • Trump har infört nya lagar för handlingar mot nationens säkerhet, bl a gällande påverkan av val.

Om journalister och andra aktörer inom fake news media konspirerar mot styrandet av riket (presidenten, kongressen mm) genom samordnad propaganda skyddas dom inte längre av tryck- och yttrandefrihet. Jag misstänker att trumpadministrationen har gillrat en fälla som kan påvisa konspiration mot styrandet av riket, vilket numera är brottsligt.
Citera
2018-08-03, 00:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ytterligare en koppling som jag har identifierat är allt som sker för tillfället gällande fake news media. Jag börjar misstänka att trumpadministrationen har gillrat en fälla för att oskadligöra fake news, vilket är Deep States farligaste vapen.

• Som jag tidigare har beskrivit misstänker jag att Michael Cohen (trumps advokat) gillrat en fälla där journalister spelats in i hemlighet där presidenten har diskuterats med fientligt uppsåt.
  • Q har denna vecka påvisat fake news medias sammordnade (centralt kontrollerade) "nyheter" (propaganda) mot Q- och trumprörelsen.
  • Trump har infört nya lagar för handlingar mot nationens säkerhet, bl a gällande påverkan av val.

Om journalister och andra aktörer inom fake news media konspirerar mot styrandet av riket (presidenten, kongressen mm) genom samordnad propaganda skyddas dom inte längre av tryck- och yttrandefrihet. Jag misstänker att trumpadministrationen har gillrat en fälla som kan påvisa konspiration mot styrandet av riket, vilket numera är brottsligt.

Att en nyhetsbyrå (i detta fall Associated Press) lägger upp en nyhet som många nyhetsförmedlare väljer att återge är inte olagligt, det är fullständigt normalt och själva affärsidén med nyhetsbyråer...
Citera
2018-08-03, 00:17
Medlem
BushwickBills avatar
FOX News spelar inte, klassisk Trumptrollning om det stämmer:

Anon:
Citat:
Not sure if anyone's mentioned this but:
I think by now it's safe to say that Q is in charge of the MSM 4AM fax feed. "Time to FEED" "We may have to force the issue"
Q mentions Game Theory and that's the basis of my argument. Unless the MSM is 100% confident that they know EVERYTHING that Q knows and can drop, they can't say ANYTHING about Q at all. Up until now, they haven't, another strong point in favor of Q now controlling the FEED.
Think about it, if MSM debunks Q and then Q drops a verifiable bombshell, MSM is fucking toast (This is what I think is coming). The only way MSM can debunk Q without getting toasted is if they know Q can't prove them wrong beyond a shadow of a doubt. The only way for the MSM to win vs. Q is to not play. But now they're playing. Why would they do that? Either they know everything Q has and can prove beyond a shadow of a doubt (possible? Unlikely though), they're desperate (possible, but they must know even this move only ends in failure, being quiet on the issue is still a better option), or Q now controls the feed and is leading them into a trap.
EPIC 5D CHESS Q, I am continually amazed at how thoroughly thought out this plan is.
Citera
2018-08-03, 00:29
Medlem
Det är mycket prat om sealed indictments.

Börjar det inte vara dags, att ta itu med dem snart , om de är så många?
Det känns ju konstigt om man ska börja ha hundratusentals sealed indictments.
Måste bli en hiskelig process i så fall.

Det skulle ju till och med kunna vara Trumpanhängare i den gruppen, man vet aldrig.
Citera
2018-08-03, 00:44
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det är mycket prat om sealed indictments.

Börjar det inte vara dags, att ta itu med dem snart , om de är så många?
Det känns ju konstigt om man ska börja ha hundratusentals sealed indictments.
Måste bli en hiskelig process i så fall.

Det skulle ju till och med kunna vara Trumpanhängare i den gruppen, man vet aldrig.
Det har redan börjat, om än långsamt. Pågående rättegång mot Paul Manafort startade med ett förseglat åtal.
Citera
2018-08-03, 00:49
Medlem
Citat:
Det har redan börjat, om än långsamt. Pågående rättegång mot Paul Manafort startade med ett förseglat åtal.

Men, men stopp nu.
Manafort jobbade tillsammans med Trump i valkampanjen.
Du menar att det är risk Trump kan åka dit också?
Witch hunt.
Citera
2018-08-03, 00:57
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Men, men stopp nu.
Manafort jobbade tillsammans med Trump i valkampanjen.
Du menar att det är risk Trump kan åka dit också?
Witch hunt.
Trump är inte misstänkt för något brott och utreds inte för något.
Rättegången mot Manafort är av ekonomisk karraktär, se inlägg tidigare idag för mer information.
Citera
2018-08-03, 01:02
Medlem
Citat:
Trump är inte misstänkt för något brott och utreds inte för något.
Rättegången mot Manafort är av ekonomisk karraktär, se inlägg tidigare idag för mer information.

Ja, man vet aldrig.
Går Trump säker?

"Både åklagare och försvarare gick ut hårt när rättegången mot Paul Manafort inleddes på tisdagen, rapporterar amerikanska medier.

Han är den förste av Donald Trumps medhjälpare som ställs inför rätta inom ramen för den stora Rysslandsutredningen – som undersöker den misstänkta kopplingen mellan Trumps kampanjstab och Ryssland.

”Extravagant livsstil”
– En man i rättssalen trodde att lagen inte gällde honom, inte skattelagarna, inte banklagarna. Den mannen är den åtalade, Paul Manafort, sade åklagaren Uzo Asonye i sitt inledningsanförande.

– Paul Manafort placerade sig själv och sina pengar över lagen, sade han.

Enligt åklagaren begick Manafort skattebrott genom att undanhålla minst 15 miljoner dollar som han tjänat på konsultarbete i Ukraina – för att finansiera sin ”extravaganta livsstil”.

https://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-manafort-trodde-att-han-stod-over-lagen/
Citera
2018-08-03, 01:06
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:

Inlägget finns här.
Statistik för juli är nu tillgängligt. 45.468 förseglade brottsmål var registrerade den sista juli, inte 50.000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in