2018-07-31, 17:11
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Att Bert Karlsson, trots alla sina miljoner och extremt stora nätverk, inte lyckats åstadkomma nånting av detta uppdukade smörgåsbord som stavas NUJEN-KLANEN, är faktiskt bedrövligt. BK har pengar till att anställa grävare och snokare och paparazzi-folk en masse, men istället sitter han kvar och pöser i sin sofffa. Trist. Trodde faktiskt den gubben om mer än detta.

Utesluter inte att Bert blivit "övertalad" av Nujen-klanen att "dra tillbaka sitt vittnesmål" så att säga.

Det är ju en tilltagande trend i det nya Sverige.
Citera
2018-07-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Utesluter inte att Bert blivit "övertalad" av Nujen-klanen att "dra tillbaka sitt vittnesmål" så att säga.

Det är ju en tilltagande trend i det nya Sverige.
Om det är så att Bert Karlsson för "husfridens skull" vikt ned sig efter särskilda påtryckningar, så kan vi gemensamt konstatera att han i fortsättningen aldrig mer kan undertecka nåt med signaturen: "Hederlig svensk".

Från uppskattad/avskydd revoltist i ankdammspolitiken och skivbolagsmogul, till att kunna sitta i sin soffa och pösa, iklädd en tischa med texten: "Landsförrädare" -ingen vacker vandring precis.
Och inte hjälpte han (KD) heller, snarare blev han under turnén ett sänke för Ebba Busch Thor.
Citera
2018-07-31, 19:54
Medlem
StigAllans avatar
Är det ingen som gett den där djävla skitkurden rejält med stryk?
Själv har jag aldrig träffat på skrapet men andra kurder.

Han har hållit på att kaxa mot svenskar i hela sin karriär och det finns inte en enda dokumenterad box där dvärgen skiter på sig?
Citera
2018-07-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Vem vet, kanske sitter JJ i detta nu och slipar symboliska Branehögsknivar för att efter valet ställa till med ett veritabelt, fast symboliskt, blodbad på inte bara uslingen Özz Nujen, utan också på rättsvårdande och utredande myndigheter och deras företrädare? Vem vet?

Och vem vet om inte kanske valet i sig med dess seger för SD kommer att kunna bli till en pinne i denna falnande brasa? Vem vet?

Att Bert Karlsson, trots alla sina miljoner och extremt stora nätverk, inte lyckats åstadkomma nånting av detta uppdukade smörgåsbord som stavas NUJEN-KLANEN, är faktiskt bedrövligt. BK har pengar till att anställa grävare och snokare och paparazzi-folk en masse, men istället sitter han kvar och pöser i sin sofffa. Trist. Trodde faktiskt den gubben om mer än detta.

Men vi får inte förtröttas eller misströsta. Det lär komma en gryning. Måtte den bli gyllene..

PS: Bäst att tillägga att jag med det sista inte alluderar på grekisk inrikespolitik.

Hade Josefsson varit bättre förberedd inför intervjun hade han för det första kunnat plocka fram intervjun Özz Nujen gav något år tidigare och för det andra kunnat ta fram vittnesmål om att "polacker" arbetat i åratal på deras fastigheter. Jan Josefson är van vid att knäcka ganska vanliga svenskar som inte ljuger på det sätt Nujen gör och fick visserligen en slags sympatiseger hos de redan övertygade men var faktiskt för dåligt förberedd. Josefsson vet inte hur människor från vissa länder kan fungera när de blir trängda. Trots alla år som undersökande journalist var han inte beredd på Özz fräckhet och lämnade ifrån sig ett dåligt arbete.

(Kan så här i efterhand även tillägga att Josefsson kunnat göra intervjun bättre om han satt sig eller någon medarbetare att läsa den här tråden innan han gjorde intervjun. Här framgick hans, Debbies och svågerns upplägg till en viss del redan innan men fräckheten att vara helt oinsatt framgick visserligen inte. Tror faktiskt inte Josefsson kalkylerat med sådan men borde nog gjort det gammal och erfaren inkvisitor som han ju är.)

Redan när man såg den där intervjun med Bert Karlsson borde man förstått att han bara kom med tomma hot och att han minsann visste en massa saker.

En enda av yrkesmässigt arbetande kan gå rakryggad ur detta och det är läckan till Janouch som rimligtvis befinner sig inom polisen och tog en stor risk. (Janouch är sannolikt i sin tur hårdbevakad av SÄPO som rysk påverkansagent.)
Senast redigerad av hannes.muller 2018-07-31 kl. 20:51.
Citera
2018-08-01, 08:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Länken funkar inte?

SVT har ändrat länken, denna funkar just nu:
https://www.svtplay.se/video/18324506/morgonstudion/morgonstudion-31-jul-07-00-1?start=auto&tab=2018

1h 8m in i programmet
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-08-01 kl. 09:34.
Citera
2018-08-01, 09:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Hade Josefsson varit bättre förberedd inför intervjun hade han för det första kunnat plocka fram intervjun Özz Nujen gav något år tidigare och för det andra kunnat ta fram vittnesmål om att "polacker" arbetat i åratal på deras fastigheter. Jan Josefson är van vid att knäcka ganska vanliga svenskar som inte ljuger på det sätt Nujen gör och fick visserligen en slags sympatiseger hos de redan övertygade men var faktiskt för dåligt förberedd. Josefsson vet inte hur människor från vissa länder kan fungera när de blir trängda. Trots alla år som undersökande journalist var han inte beredd på Özz fräckhet och lämnade ifrån sig ett dåligt arbete.

(Kan så här i efterhand även tillägga att Josefsson kunnat göra intervjun bättre om han satt sig eller någon medarbetare att läsa den här tråden innan han gjorde intervjun. Här framgick hans, Debbies och svågerns upplägg till en viss del redan innan men fräckheten att vara helt oinsatt framgick visserligen inte. Tror faktiskt inte Josefsson kalkylerat med sådan men borde nog gjort det gammal och erfaren inkvisitor som han ju är.)

Redan när man såg den där intervjun med Bert Karlsson borde man förstått att han bara kom med tomma hot och att han minsann visste en massa saker.

En enda av yrkesmässigt arbetande kan gå rakryggad ur detta och det är läckan till Janouch som rimligtvis befinner sig inom polisen och tog en stor risk. (Janouch är sannolikt i sin tur hårdbevakad av SÄPO som rysk påverkansagent.)
Janouch är tjeckiska och borde rimligen vara mera antirysk än någon annan.
Citera
2018-08-01, 09:37
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SVT har ändrat länken, denna funkar just nu:
https://www.svtplay.se/video/18324506/morgonstudion/morgonstudion-31-jul-07-00-1?start=auto&tab=2018

1h 8m in i programmet

Tack!
Citera
2018-08-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Janouch är tjeckiska och borde rimligen vara mera antirysk än någon annan.

"Borde" ja men jag tror inte regeringen och andra politiskt korrekta sparar någon som helst kraft i att SÄPO skall kunna bevisa att de som kritiserar svensk asylpolitik är Putin-troll. Efter allt som sagts om risker för utländsk påverkan inför valet i år har man nog satt stora resurser på att kolla upp sådant. Vad hon själv tänker och tycker spelar nog mindre roll i sammanhanget.

He he... så hårdbevakar polisen olika oppositionella i Sverige för att om de har utländska uppgiftslämnare... så hittar de (förhoppningsvis inte!) en läcka inom kåren som tycker man inte går till botten med terrorism och dess finansiärer och då läcker till Janouch. :-) En ödets ironi vore det.
Citera
2018-08-03, 08:09
Medlem
Har just sänt nedanstående anmälan till regionen/kommunen.

"kundtjanst.bygglov@gotland.se

Anmälan om olovlig ombyggnad av fastigheterna Tingstäde Nystugu 1:142 (ägare Nujen Media AB) och Tingstäde Nystugu 1:125 (Özz Nujen och Debbie Nujen 50/50).

Dessa fastigheters huvudbyggnader har enligt tidnings och vittnesuppgifter byggts om för bostadsändamål utan tillstånd. Samtidigt har fastigheten Furbjärs 1:26 byggts om med tillbörliga byggtillstånd av gissningsvis samma arbetskraft, enligt ägarna en av dem och ett byggföretag som upphörde c:a 2012. Enligt kringboende helt andra och att den blivande terroristen Akilov varit en i mängden. Utbetalningen till Akilov (terroristen) har enligt dem varit ett rent undantag. Polis, SÄPO och skattemyndigheter har som det verkar valt att inte undersöka detta närmare.

5 april lämnade Debbie Nujen in en anmälan om Attefallsåtgärd (byggande av växthus) på fastigheten Nystugu 1:125 och 11 april informerade bygglovsenheten Debbie Nujen att Attefallsåtgärd endast kan ske på fastighet som är klassad som bostad. När så Debbie Nujen inte dragit tillbaka sin anmälan om Attefallsåtgärd sände byggnadsnämnden ett meddelande till Debbie Nujen att de blivit tvungna att upprätta ett tillsynsärende men inte att de skulle utöva tillsyn.

Jag vill att byggnadsnämnden OMEDELBART utövar tillsyn på fastigheterna Nystugu 1:125 och Nystugu 1:142 om det finns skäl att tro att olovliga byggåtgärder gjorts av ägarna.

Dessa tre ägare är mer eller mindre offentliga personer. Özz Nujen är framträdande politisk komiker. Debbie Nujen är välkänd advokat med asylärenden som en av sina specialiteter. Rickard Damm är chef på ett statligt ägt företag. Om de olika myndigheterna som är berörda: Polis, SÄPO, skattemyndigheterna och byggnadsnämnd inte agerar resolut i ett sådant här sammanhang är det för vanliga medborgare tecken på en slags vänskapskorruption.

För min del innehåller detta två problem. 1 Att utländsk arbetskraft utnyttjas å det grövsta här på Gotland med osäkra arbetsförhållanden, dåliga löner och ibland mycket farliga arbeten med dåligt skydd. 2. Att det finns tolerans för islamistisk fundamentalism hos betydande opinionsbildare och advokater vilket är mycket farligt för oss som bor här i landet.

Hannes Müller
Regionfullmäktig Klintehamn

Mailadress: Denna

Citera
2018-08-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Snyggt jobbat!

Det där var skrivet i affekt och har redan sänt in en rättelse på ett syftningsfel. :-)

Jag har mycket goda skäl att tro att ingen annan tar tag i detta. (Jag kollade uttag av handlingar häromdagen och det var ju bara en som gjort det - den vet jag vem det är :-)).

Min egen känsla är att denna anmälan inte kommer tjäna något till. Liksom det mesta man gjort eller försökt göra. :-)
Citera
2018-08-03, 09:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det där var skrivet i affekt och har redan sänt in en rättelse på ett syftningsfel. :-)

Jag har mycket goda skäl att tro att ingen annan tar tag i detta. (Jag kollade uttag av handlingar häromdagen och det var ju bara en som gjort det - den vet jag vem det är :-)).

Min egen känsla är att denna anmälan inte kommer tjäna något till. Liksom det mesta man gjort eller försökt göra. :-)
Alla sådana här brev & anmälningar som blir offentliga ökar pressen på myndigheterna.
Mycket bra gjort Hannes.
Citera
2018-08-03, 09:29
Medlem
Citat:
Har just sänt nedanstående anmälan till regionen/kommunen.

"kundtjanst.bygglov@gotland.se

Anmälan om olovlig ombyggnad av fastigheterna Tingstäde Nystugu 1:142 (ägare Nujen Media AB) och Tingstäde Nystugu 1:125 (Özz Nujen och Debbie Nujen 50/50).

Dessa fastigheters huvudbyggnader har enligt tidnings och vittnesuppgifter byggts om för bostadsändamål utan tillstånd. Samtidigt har fastigheten Furbjärs 1:26 byggts om med tillbörliga byggtillstånd av gissningsvis samma arbetskraft, enligt ägarna en av dem och ett byggföretag som upphörde c:a 2012. Enligt kringboende helt andra och att den blivande terroristen Akilov varit en i mängden. Utbetalningen till Akilov (terroristen) har enligt dem varit ett rent undantag. Polis, SÄPO och skattemyndigheter har som det verkar valt att inte undersöka detta närmare.

5 april lämnade Debbie Nujen in en anmälan om Attefallsåtgärd (byggande av växthus) på fastigheten Nystugu 1:125 och 11 april informerade bygglovsenheten Debbie Nujen att Attefallsåtgärd endast kan ske på fastighet som är klassad som bostad. När så Debbie Nujen inte dragit tillbaka sin anmälan om Attefallsåtgärd sände byggnadsnämnden ett meddelande till Debbie Nujen att de blivit tvungna att upprätta ett tillsynsärende men inte att de skulle utöva tillsyn.

Jag vill att byggnadsnämnden OMEDELBART utövar tillsyn på fastigheterna Nystugu 1:125 och Nystugu 1:142 om det finns skäl att tro att olovliga byggåtgärder gjorts av ägarna.

Dessa tre ägare är mer eller mindre offentliga personer. Özz Nujen är framträdande politisk komiker. Debbie Nujen är välkänd advokat med asylärenden som en av sina specialiteter. Rickard Damm är chef på ett statligt ägt företag. Om de olika myndigheterna som är berörda: Polis, SÄPO, skattemyndigheterna och byggnadsnämnd inte agerar resolut i ett sådant här sammanhang är det för vanliga medborgare tecken på en slags vänskapskorruption.

För min del innehåller detta två problem. 1 Att utländsk arbetskraft utnyttjas å det grövsta här på Gotland med osäkra arbetsförhållanden, dåliga löner och ibland mycket farliga arbeten med dåligt skydd. 2. Att det finns tolerans för islamistisk fundamentalism hos betydande opinionsbildare och advokater vilket är mycket farligt för oss som bor här i landet.

Hannes Müller
Regionfullmäktig Klintehamn

Mailadress: Denna

Även jag ansluter mig: Snyggt jobbat!

Det är så tydligt skrivet och så tydligt beskrivet, med eller utan syftningsfel, så kommunen bör rimligen inte kunna missförstå varken innehållet eller din begäran.
Frågan blir då hur länge kommunen kan låta din skrivelse bli liggande i Inkorgen? I lite drygt en månad gissar jag på, alltså till efter valet.
Men även om den raskt diarieförs och du får besked om att den mottagits etc, så skulle det överraska mig om Nujensarna får ovälkommet tjänstemannabesök innan valet. Har tyvärr dåliga erfarenheter av viljan hos byggnadsnämnd att snabbt undersöka anmäld otillåten åtgärd. Detta var inte på Gotland skall dock sägas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in