Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Nej. Idioter litar på polisen. På samma sätt som idioter litar på rättsväsendet. Eller myndigheter över huvud taget.
Du kanske tycker att det är normalt att vara idiot. Men inte jag. Och inte någon av mina bekanta heller för den delen.
Alla som har lite erfarenhet av livet vet att det inte går att lita på myndigheter, annat än att man kan lite på att de är efterblivna och att man riskerar att bli behandlad lite hur som helst i kontakten med dem.
Jag har stor erfarenhet av livet. Än så länge litar jag på polisen i Sverige. Det är det normala att göra. Jag kanske tycker att de borde lösa fler brott och att de borde ta i med hårdhandskarna med de kriminella, men polisen i fält är väl bundna av sina chefer samt tidsbrist.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheVigilanten
Jag har alltid stått på polisens sida, haft gott förtroende. Men nu hoppas jag att dom jävla horsnutarna som dödat en mentalt utvecklingsstörd kille med downs syndrom, -Aldrig får arbeta som poliser mer och få långt fängelsestraff för dråp.
Hur kan en snutjävel missbedömma en situation så in i helvete? Tre skjutande poliser. Helt jävla ofattbart. Är fan mållös.
Bottennapp av Polisen. Sjukt besviken.
Mmm, det låter sannerligen inte bra. Lagomjante nedan har en plausibel förklaring till händelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
highstakes
Det har du dock rätt i, andra hade kunnat komma till skada, alla kulor skulle självklart ha sats i gärningsmannen.
Tycker det luktar kvinnliga poliser, dom är sämst på att skjuta.
Jag har hört det också. Samtidigt finns det många poliser som är kassa skyttar. Det sägs från säker källa att många bara skjuter en á två gånger per år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Polisen brukar inte ha laser på sina pistoler och enligt vittnen så var det laser på de vapen som användes.
Hur fan kan man missa med hälften av alla skotten om man har laser?!!
Citat:
Ursprungligen postat av
Lagomjante
Fy fan vad vidrigt. På något sätt kan jag inte klandra polisen heller, jag vet hur det är att hamna i skarpa lägen där människoliv står på spel inom vården. Lätt att hamna långt ner i stresskonen. med facit i hand så lär det kännas för jävligt för de inblandade. Främst familjen till killen.
Du blir polis för att skydda samhällets medborgare från våldsverkare, du skjuter en 20 årig downs syndrom med leksalsgevär.
Jösses vilken tragedi, samtidigt kansle ett mått på samhällsklimatet som råder. För 40 år sedan hade poliserna misstänkt ett leksalsgevär. Nu med terrorattentat mot civila är det skarpt läge direkt. Tragiskt.
För fyrtio år sedan hade polisen lågskor och .22or. Vad är det som ändrats i samhället nu igen...?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Division64
Håller med. Denna polisinsats måste gå till historien som fullständigt katastrofal oavsett hur den gått till. Flera poliser sköt...Man blir mörkrädd. Har vi en sååå oproffessionell poliskår?
Dags att utvärdera hur bra det varit med kvotering samt sänkta krav kanske?