2018-08-02, 08:39
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Citat:
Ursprungligen postat av Bladee
Väldigt ironiskt hur dom som tror minst på Q gör flest inlägg i denna tråd.
Intressant också att det oavsett motiv eller diagnos följer samma ökade intensitet man kan se på twitter och i amerikansk massmedia. Tror vi närmar oss ”the tipping point”. Q’s mål har ju hela tiden att nå ut till så många att rörelsen inte går att stoppa.
Mockingbird har släppt på censuren av Q-rörelsen i ett desperat försök att kontrollera narrativet.

Helt plötsligt ligger "Qanon" på plats 4 över söktermer i Google Trends och fake news media fullkomligt öser ut artiklar om Q-rörelsen.

Som sagt, dom är desperata nu.
Citera
2018-08-02, 10:02
Medlem
Bladees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Mockingbird har släppt på censuren av Q-rörelsen i ett desperat försök att kontrollera narrativet.

Helt plötsligt ligger "Qanon" på plats 4 över söktermer i Google Trends och fake news media fullkomligt öser ut artiklar om Q-rörelsen.

”Enjoy the show”
Citera
2018-08-02, 10:15
Medlem
nerdnerds avatar
Det som har hänt på senare tid är
(1) att folk har börjat vifta med Q-skyltar på president Trumps valmöten,
(2) att vissa lite mer kända stollar (t ex Roseanne Barr) har kommit ut som Q-troende,
(3) att en del Q-troende nu har börjat vifta med vapen för att få fram "sanningen"

Det vore nog faktiskt bara konstigt om inte kvalitetsmedia som t ex New York Times och Washington Post uppmärksammade detta.

https://www.nytimes.com/2018/08/01/us/politics/what-is-qanon.html
Senast redigerad av nerdnerd 2018-08-02 kl. 10:18.
Citera
2018-08-02, 10:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det som har hänt på senare tid är
(1) att folk har börjat vifta med Q-skyltar på president Trumps valmöten,
(2) att vissa lite mer kända stollar (t ex Roseanne Barr) har kommit ut som Q-troende,
(3) att en del Q-troende nu har börjat vifta med vapen för att få fram "sanningen"

Det vore nog faktiskt bara konstigt om inte kvalitetsmedia som t ex New York Times och Washington Post uppmärksammade detta.

https://www.nytimes.com/2018/08/01/us/politics/what-is-qanon.html

En punkt till faktiskt:
4) Att en journalist ställde en fråga om Qanon till Sarah Sanders - svaret pekade ju knappast på någon Vita huset-uppslutning bakom Q, snarare tvärtom...:
“Does the President encourage the support of people who showed up last night in these QAnon and Blacks for Trump fringe groups.”

Sanders responded, “the President condemns and denounces any group that would incite violence against another individual and certainly doesn’t support groups that would promote that type of behavior. We’ve been clear about that a number of times since the beginning of the administration.”
https://heavy.com/news/2018/08/sarah-sanders-qanon-question-answer-video/
Citera
2018-08-02, 10:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bladee
Väldigt ironiskt hur dom som tror minst på Q gör flest inlägg i denna tråd.
Intressant också att det oavsett motiv eller diagnos följer samma ökade intensitet man kan se på twitter och i amerikansk massmedia. Tror vi närmar oss ”the tipping point”. Q’s mål har ju hela tiden att nå ut till så många att rörelsen inte går att stoppa.

Mycket av det Trump och Q talar om märker jag att människor som inte följer Q och som inledningsvis inte gillade Trump nu talar om. Det borde vara en indikation att informationen nått ut, oavsett hur den spridits.

Bladee inlägg är ju borttaget men jag noterar att flera som skriver mest i den här tråden även skriver mest i några andra trådar i synnerhet trådar som diskuterar judar/sionister/förintelsen osv.

Citat:

V4 länderna står på sig i mirgrationsfrågan. Österrike har svängt och nu talar Österrikes ÖB och försvarsminister om att invandringen är det största hotet mot Österrike och att försvaret behöver mera pengar. Danskarna har tvärvänt. Likaså Italien. Frankrike och England går på knäna och Trump, Putin och Xi Jinping förefaller i avgörande frågor vara på samma sida.

Tilltron till MSM är på all time low. Alternativmedia exploderar.

Jag tror också att de är desperata, men samtidigt kan man fundera över hur de hade räknat med att det skulle gå och hur långt de trodde de skulle komma innan reaktionen från folket skulle komma.
Citera
2018-08-02, 11:18
Medlem
Nytt Trump rally ikväll, torsdag i Pennsylvania, tweet:

Citat:
Join me tomorrow night at 7pmE in Wilkes-Barre Township, Pennsylvania for a MAKE AMERICA GREAT AGAIN RALLY! Tickets: https://www.donaldjtrump.com/rallies/wilkes-barre-pa-august-2018/

Intressant att se om det dyker upp några Q-skyltar där också...

...från Tampa, Florida rally:

Citat:
Anonymous No.2382201 📁
Jul 31 2018
ThanQ.png

I know it's a bit late, but thank you Q for the IRL (You).
Watching a rally on TV does not come anywhere near the atmosphere of a rally in person and up front. I had a blast and to tippy top it off, I found out i was a Q drop. Best day ever!

>>2382201
We saw you, Patriots.
God bless!
WWG1WGA!
Q
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-02 kl. 11:35.
Citera
2018-08-02, 11:56
Medlem
I det här klippet från CNN talar man bland annat om "Q" och Seth Rich.

Cuomo: White House doesn't support free speech when they don't like it

https://www.youtube.com/watch?v=yFYdXvyMl6A

Murder of Seth Rich
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Seth_Rich
Citera
2018-08-02, 12:01
Medlem
Pussykings avatar
Intressant att de som i tråden avfärdar Q med en axelryckning, inte är mer intresserade av vem som ligger bakom allt. En kille i en källare är ju omöjligt. Är det inte Trump måste det vara en främmande makt. Är det inte Trump är det betydligt allvarligare än den Russian collusion som alla är överens om INTE påverkade utgången av valet 2016.

Q kommer definitivt att påverka utgången av novembervalet. Om massmedias bevakning fortsätter hålla samma låga nivå, kommer det att påverka valet 2020. Hur kommer det sig att ingen bryr sig om vem som ligger bakom? Obegripligt.
Citera
2018-08-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Alex Jones är en perfomence artist, jag tror han efter att ha pushat Qanon tagit avstånd från fenomen också, rätta mig om jag har fel.

Men Agendan jag syftar på är att båda, om än parallellt driver en agenda där Martial Law i USA kommer framstå som någonting bra för den publik som Qanon och Infowars riktar sig till.
Om du lyssnar på sändningen av Matthew North så får du ge mig att den risken åtminstone finns?
Länkar igen om nån har missat då jag tror detta är viktig info: https://youtu.be/fwepfQ3Rdyo
Matthew North på Twitter: @MatthewNorth369

Kan passa på och klargöra min ställlning gällande Qanon igen:
Jag tror inte Q followers är onda människor och jag har absolut ingenting mot dem (er) utan ser dem som vanliga människor desperata efter få rättvisa. Finns givetvis absolut ingenting fel i det.
Det som jag däremot kraftigt oroar mig för, och tror att Qanon är, är en annan Agenda, delvis den som jag redan redogjort för i detta inlägget.

Vi såg i valrörelsen hur Trump använde sig av data-mining via Cambridge Analytica till och med för att få fram vad han diskuterade på sina rallys, någonting man var helt öppna med, exempel Trump Jr på CNN: https://youtu.be/So93QSsJBLk

Min övertygelse är att Qanon är en fortsättningen på den här psykologiska operationen, men, som sagt, inte att dess följare är onda etc. (däremot har de en tendens att tycka jag är det för jag inte helt omfamnar Qanon, kanske inte här på Flashback men på engelskspråkiga delar av nätet)

Alex Jones/Infowars är irrelevant, ingenting för mig att diskutera vidare här.
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-02 kl. 12:57.
Citera
2018-08-02, 13:44
Medlem
Donald Trump i högform på Twitter:

Citat:
Wow, @foxandfriends is blowing away the competition in the morning ratings. Morning Joe is a dead show with very few people watching and sadly, Fake News CNN is also doing poorly. Too much hate and inaccurately reported stories - too predictable!

Edit: Q kanske anknyter till Trump tweet, med ytterligare en post i dag:

Citat:
Aug 2 2018
Welcome to the mainstream.
We knew this day would come.
(glimpse)(what to expect)
>POTUS’ twitter comments
Liberal Democrats
Fake News WW
Fake MAGA supporters
Bandwagon shills
Paid shills (Media Matters)
Intel infiltration (neg dissemination).
MSM infiltration (neg dissemination).
Twitter bot attack (twitter controls dir/fake accts)
(FB/Twitter/etc create massive amounts of fake user accts for SP (fake user growth %)/bot use etc).
All activated past 24hrs.
Full attack mode (brute force).
False ‘violent’ narrative push.
Ask yourself, why?
Enjoy the show!
Q

POTUS = President Of The United States
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-02 kl. 14:30.
Citera
2018-08-02, 14:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Intressant att de som i tråden avfärdar Q med en axelryckning, inte är mer intresserade av vem som ligger bakom allt. En kille i en källare är ju omöjligt. Är det inte Trump måste det vara en främmande makt. Är det inte Trump är det betydligt allvarligare än den Russian collusion som alla är överens om INTE påverkade utgången av valet 2016.

Q kommer definitivt att påverka utgången av novembervalet. Om massmedias bevakning fortsätter hålla samma låga nivå, kommer det att påverka valet 2020. Hur kommer det sig att ingen bryr sig om vem som ligger bakom? Obegripligt.
Vem/vilka/vad Q är borde ffa ligga i er Q-stollars intresse att reda ut. Tror ni på vad som helst? Varför bryr inte ni er mer?

Trump sa 17. 17=Q. Wtf??? Idioti.
Citera
2018-08-02, 14:29
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vem/vilka/vad Q är borde ffa ligga i er Q-stollars intresse att reda ut. Tror ni på vad som helst? Varför bryr inte ni er mer?
Dom flesta är rätt överens om vilka som ligger bakom Q: amerikanska försvarsmakten. Det har beskrivits i den här tråden flera gånger, vilket du väljer att ignorera då det inte passar din ståndpunkt.

Ett av mina inlägg går en bit längre och spekulerar om Trump kan vara den som postar Q's meddelanden för att på så sätt skydda övriga individer:
Citat:
För tillfället är Q 1643 högaktuell, framförallt på twitter:
Citat:
We are waiting for a reporter to ask the ultimate question.
What are they waiting for?
They can end this at any time simply by asking POTUS, right?
We may have to ‘force’ this one.
Q

Frågeställningen som dom flesta verkar vilja att någon frågar är i likhet med "Känner du till Q?". Enligt min åsikt kan det bara svaras med ett jakande eller nekande, vilka båda skulle leda till mer spekulation. Således skulle inte den frågeställningen som anons verkar för leda till att avsluta all spekulation, som Q 1643 påstår.

Enda frågan jag kan komma på som definitivt skulle avsluta all spekulation är frågan "Är du Q?" med ett jakande svar.

Frågan är då, kan Trump vara Q?

Det finns en hel del som talar för att så kan vara fallet, inte minst ur legal synvinkel. Det passar också bra in i min teori om vilka som ligger bakom Q.

• Trump kan ej åtalas för något brott under sin tid som president.
  • I de fall Trump sitter på hemlig information som han erhållit i sitt utövande som president finns inget hinder för honom att sprida detta.
  • I de fall Trump sitter på hemlig information som ej erhållits i en laglig process kan detta inte spridas utan att riskera åtal för informationens uppgiftslämnare (individ eller organisation).
  • Uppgiftslämnare kan skyddas genom att sprida information som frågeställningar och gåtor, vilket förhindrar åtal (Q 1127).
Q 1127:
Citat:
Our comms must be this way.
Refer back - the ‘Why?’
NAT SEC laws.
Trust the plan.
April Showers.
Q

För er som inte har koll på min teori om Q kan jag sammanfatta det som att teamet bakom Q är militär underrättelsetjänst av signalspaningskarraktär, möjligtvis NSA.

Så min teori är att Trump kan vara den som postar som Q men militär underrättelsetjänst skriver texterna.

Fotnot: Jag tror inte att Julian Assange är Q, som en del spekulerar i. Huvudanledningen är att Q med stor sannolikhet reser tillsammans med presidenten och Assange skulle då inte kunna undgå bli sedd.

Q #60 är intressant:
Citat:
You can count the people who have the full picture on two hands.
Of those (less than 10 people) only three are non-military.
....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in