För tillfället är Q 1643 högaktuell, framförallt på twitter:
Citat:
We are waiting for a reporter to ask the ultimate question.
What are they waiting for?
They can end this at any time simply by asking POTUS, right?
We may have to ‘force’ this one.
Q
Frågeställningen som dom flesta verkar vilja att någon frågar är i likhet med "
Känner du till Q?". Enligt min åsikt kan det bara svaras med ett jakande eller nekande, vilka båda skulle leda till
mer spekulation. Således skulle inte den frågeställningen som anons verkar för leda till att avsluta all spekulation, som Q 1643 påstår.
Enda frågan jag kan komma på som definitivt skulle avsluta all spekulation är frågan "
Är du Q?" med ett
jakande svar.
Frågan är då, kan Trump vara Q?
Det finns en hel del som talar för att så kan vara fallet, inte minst ur legal synvinkel. Det passar också bra in i min teori om vilka som ligger bakom Q.
- Trump kan ej åtalas för något brott under sin tid som president.
- I de fall Trump sitter på hemlig information som han erhållit i sitt utövande som president finns inget hinder för honom att sprida detta.
- I de fall Trump sitter på hemlig information som ej erhållits i en laglig process kan detta inte spridas utan att riskera åtal för informationens uppgiftslämnare (individ eller organisation).
- Uppgiftslämnare kan skyddas genom att sprida information som frågeställningar och gåtor, vilket förhindrar åtal (Q 1127).
Q 1127:
Citat:
Our comms must be this way.
Refer back - the ‘Why?’
NAT SEC laws.
Trust the plan.
April Showers.
Q
För er som inte har koll på min teori om Q kan jag sammanfatta det som att
teamet bakom Q är
militär underrättelsetjänst av signalspaningskarraktär, möjligtvis
NSA.
Så min teori är att
Trump kan vara den som
postar som Q men
militär underrättelsetjänst skriver texterna.
Fotnot: Jag tror inte att Julian Assange är Q, som en del spekulerar i. Huvudanledningen är att Q med stor sannolikhet reser tillsammans med presidenten och Assange skulle då inte kunna undgå bli sedd.