2018-08-02, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Fast det är alltid polisen som utreder sig själv och de håller varandra bakom ryggen och "statsmedia" skriver förstås bara vad de säger. Värsta tänkbara scenariot är att det går lös en seriemördare bland polisen som skjuter för att döda så fort han ser någon vifta med armen.

Nej, det skulle aldrig kunna förekomma. Du behöver inte oroa dig.
Citera
2018-08-02, 08:57
Medlem
Citat:
Fast det är alltid polisen som utreder sig själv och de håller varandra bakom ryggen och "statsmedia" skriver förstås bara vad de säger.

Andra säger att statsmedia t.ex. inte skriver ut nationalitet och hudfärg på brottslingen, i avsikt att hålla oss i okunskap om vad som verkligen händer i samhället. Det är också sant, eller hur?

Fast media hade haft möjlighet att gå till botten med både det ena eller det andra. Orsaken till att de inte gör det är kanske personlig övertygelse, men antagligen också att en slö samhällsmedborgare hellre läser om annat; inte orkar sätta sig in och inte bryr sig. Så man klickar inte på de verkliga nyheterna utan klickar på artiklar om vem Justin Timberlake festade med igår eller hur huspriserna utveklas.
Citera
2018-08-02, 08:57
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Skönt att veta det finns poliser som gör sitt jobb rätt. Medalj och löneförhöjning omedelbart till den polisen tack.

Ps. Som man viftar får man ligga. Enkelt att lyda en polis när man håller en pistol.
Citera
2018-08-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrimlareN2017
Eftersom du inte var på plats och vi inte vet mer om situationen så kan du inte dra den slutsatsen.

Polisen möter alltså upp en snubbe som har pistol på sig, skarpladdat vapen får man utgå ifrån. Det är inte ovanligt alls, knivar och pistoler är många polisers vardag.

Men den här mannen kan mycket väl ha hotat med att skjuta polisen som då svarar med verkanseld.
Allt sker mycket snabbt och beslut fattas på nägra sekunder.

Denne polis barn skulle lika gärna kunna vara föräldralösa om han inte fattat sitt beslut i tid. Hade det varit bättre kanske?

Ingen oskyldig springer runt med vapen, ingen oskyldig hotar poliser.

helt rätt. man skall inte ta några risker. kanske var personen full eller påtänd och ville polisen skulle skjuta honom för han inte vågade själv
Citera
2018-08-02, 09:02
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Blir så trött på såna nötter som dig som skriver att polisen är mördare.

Finns det nån polis i Sverige som dömts för mord när polis dödat någon när polisen varit i aktiv tjänst?

Typisk negative campaigning i syfte att skapa opinion mot polisens våldsmonopol. Vem som har intresse av att syssla med sådant är självklart för de flesta av oss. Inget att lägga tid på, utan bara ignorera och gå vidare...
Citera
2018-08-02, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Kika själv vad som händer om du ringer in att en man står utanför och viftar med picka, om polisen kommer och pepprar ner första neger dem ser, givetvis är så inte fallet, polisen genomgår tester hårdare än militärens tester gällande empatisk förmåga och slutledning.

Förvånansvärt mycket dödsskjutningar ifrån polisens håll de senaste veckorna men, hör och häpna dem har mina absoluta sympatier, även från en anarkist. Hoppas att personerna som tvingats utföra dödlig verkanseld rannsakar sig själva och hittar ett bra forum att dela sin leda i.

(edit/OT: Vad är du för whitetrash drägg som dels söker stöd hos SD och dels har ett svart polis-hat där du menar att dem inte är kompetenta att nyttja vapen? Är du kanske den där killen med sju halvsyskon, en mamma, ingen pappa och alla dina bröder har i varje fall en gång begått bilstöld?)

Dyker det inte upp någon insamlingssida på facebook så kan vi ju fastslå att personen inte hade bakgrund hos kriminella romer.

Svamla inte en massa, vi vet för närvarande ingenting om bakgrunden bara att en person är skjuten. Att leva med det kan vara fruktansvärt jobbigt för snuten.
Citera
2018-08-02, 09:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Nej, det skulle aldrig kunna förekomma. Du behöver inte oroa dig.

Polisen kommer mer och mer ses på som västprydda typer, alltså livsfarliga typer man aktar sig för att komma för nära.
Citera
2018-08-02, 09:08
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag tycker inte man skall bedömma poliser för hårt men samtidigt kan man inte blunda för att allt beror på situation och person.

En gång för typ 10 år sedan skulle polisen kolla mig och mina polare när vi satt ute i skogen och söp (+några dagars tjackintag), jag, i minst 3 promille fattade att nu blir det visitation, så jag tänkte vara behjälplig och drog fram min Peltonen m/95 som jag ofta då bar bak på ryggen och slog ned den i bänken bredvid mig, för att samarbeta liksom, men jag hinner höra "kniv!" och plötsligt stirrar jag mot två dragna vapen. Jag sa bara "Ja, och?" och kände att alla liksom överreagerar, full som jag var. Ett missförstånd. Men jag har en känsla av att hade jag varit lite synbart nyktrare och neger så hade jag nog varit död nu.

Det rationella hade givetvis varit att berätta för polisen att du bär kniv och låta dem ta den ifrån dig, men jag förväntar mig ingen större tankeverksamhet från en full tjackpundare.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2018-08-02 kl. 09:15.
Citera
2018-08-02, 09:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Fast det är alltid polisen som utreder sig själv och de håller varandra bakom ryggen och "statsmedia" skriver förstås bara vad de säger. Värsta tänkbara scenariot är att det går lös en seriemördare bland polisen som skjuter för att döda så fort han ser någon vifta med armen.
Helvete vad efterbliven du måste vara! Tror du på allvar att en enskild polis kan börja döda massor av människor i tjänsten?
Citera
2018-08-02, 09:09
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Polisen kommer mer och mer ses på som västprydda typer, alltså livsfarliga typer man aktar sig för att komma för nära.

Jamen bra! Eftersom om man beter sig som en jubelåsna och det kommer de facto herrar i västar så har man alltså gjort något så pass dumt att de måste komma dit. Skyll dig själv om de kommer.
Sluta svamla så jävligt och inse att det är en annan samhällsbild än du vill ha, brukar du själv vifta med pistol i Vasastan efter kl 22? Nä men dåså.
Citera
2018-08-02, 09:10
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tredje mordet av polis på ett par veckor. Vad är det som händer? Hur kan brittiska polisen klara sig utan vapen?

Nja, cirka 10% av poliserna i London bär skjutvapen och det är dessa 10% som får rycka ut på uppdrag liknande det denna tråd handlar om.
Citera
2018-08-02, 09:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Andra säger att statsmedia t.ex. inte skriver ut nationalitet och hudfärg på brottslingen, i avsikt att hålla oss i okunskap om vad som verkligen händer i samhället. Det är också sant, eller hur?

Fast media hade haft möjlighet att gå till botten med både det ena eller det andra. Orsaken till att de inte gör det är kanske personlig övertygelse, men antagligen också att en slö samhällsmedborgare hellre läser om annat; inte orkar sätta sig in och inte bryr sig. Så man klickar inte på de verkliga nyheterna utan klickar på artiklar om vem Justin Timberlake festade med igår eller hur huspriserna utveklas.

Exakt. De blåögda batikhäxorna som är medieeliten tycker att de måste "skydda" folket från sanningen. När det gäller polisen tror de bara att allt polisen säger (polisen är ju också mångkulturalister) är sant, de sväljer polisens version med hull och hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in