2018-08-02, 08:32
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tredje mordet av polis på ett par veckor. Vad är det som händer? Hur kan brittiska polisen klara sig utan vapen?

Mord!? sjuka individer bör lämpligen avlivas.

Denna nyhet gjorde mig väldigt glad och varm i magen, solen lyser, det kommer att bli en fin dag.
Citera
2018-08-02, 08:33
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja det kan nog stämma. Vifta med en kniv och du är rökt!
Att knarka och hugga med en m/95 då polisen dyker upp är jävligt korkat!

Jag skulle ju bara lägga undan den, och vi var faktiskt ute i skogen. Ingen var hotfull men ingen var heller nykter. Jag tänkte liksom att det skulle bli mindre panik om man lägger undan kniven än att de hittar den, men du har helt rätt i att det var korkat. Men poliserna var också jäkligt stingsliga.
Citera
2018-08-02, 08:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Fast rätt vad det är är det dig de skjuter ihjäl. Polisen i Stockholm är livsfarlig, bland dem går det lösa en massa mördare och den som skjutit ihjäl någon en gång kan nog göra det flera ggr. Ingen bra utveckling.
Nej, men det speglar väl utvecklingen i samhället i stort. Som man bäddar, får man ligga.

Och just i detta fallet gjorde polisen bedömingen att reellt hot förelåg. Vad ska de göra då? Låta sig själva skjutas/dödas?
Senast redigerad av Karman 2018-08-02 kl. 08:37.
Citera
2018-08-02, 08:35
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag tycker inte man skall bedömma poliser för hårt men samtidigt kan man inte blunda för att allt beror på situation och person.

En gång för typ 10 år sedan skulle polisen kolla mig och mina polare när vi satt ute i skogen och söp (+några dagars tjackintag), jag, i minst 3 promille fattade att nu blir det visitation, så jag tänkte vara behjälplig och drog fram min Peltonen m/95 som jag ofta då bar bak på ryggen och slog ned den i bänken bredvid mig, för att samarbeta liksom, men jag hinner höra "kniv!" och plötsligt stirrar jag mot två dragna vapen. Jag sa bara "Ja, och?" och kände att alla liksom överreagerar, full som jag var. Ett missförstånd. Men jag har en känsla av att hade jag varit lite synbart nyktrare och neger så hade jag nog varit död nu.

Skedde det i Finland?
Citera
2018-08-02, 08:39
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
En full finne som drar kniv? Jag skulle säga att polisen visade på ett stort hjärta den dagen. Du borde vara tacksam.

Det var ju ingen hotfull situation och alla befann sig på behörigt avstånd. Min intention var att lägga bort grejerna liksom så det inte skulle bli drama. Visserligen var vi fulla och knarkare, men annars var vi liksom inom lagens ramar. Men givetvis borde man ha förklarat sin intention på lättare svenska så de skulle fattat.
Citera
2018-08-02, 08:40
Medlem
Citat:
Det är iallafall inte så här polisen bygger förtroende.
Jo - hos medborgarna... Att de kriminella inte tycker det är oväsentligt.
Citera
2018-08-02, 08:41
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Skedde det i Finland?

En bit utanför Västerås, man fick tydligen inte fiska där vi fiskade. Finsk polis är mindre skjutglad än svensk, men jag tror det beror mycket på klientel.
Citera
2018-08-02, 08:45
Medlem
Ollenisses avatar
Citat:
Våld föder bara mera våld. Den här polisen kanske har barn. Vad innebär det för dem att växa upp med vetskapen att pappa är en mördare och att de själva riskerar att utsättas för hämndaktioner?

Vad är du för idiot?
På vilket sätt bidrar du till ämnet?
Fattar du inte att barnen till den/de poliser som sköt verkanseld inte skulle haft nån mamma/pappa längre om det tvekats.
Fast det fattar du nog.. du är bara en simpel polishatare och ett troll med uppgift att provocera och förtala.
Kryp nu tillbaka till hålet du kommer från och stör inte vuxna människor som arbetar.
Citera
2018-08-02, 08:45
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De har våldsmonopol. Hotar du en polis kan du mycket väl vara död i nästa sekund. Bara att lära sig.

Varför ska man hota en polis?
I vilket annat land är det ok att göra det?
Helt rätt det polisen gör.
Citera
2018-08-02, 08:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, men det speglar väl utvecklingen i samhället i stort. Som man bäddar, får man ligga.

Och just i detta fallet gjorde polisen bedömingen att reellt hot förelåg. Vad ska de göra då? Låta sig själva skjutas/dödas?

Fast det är alltid polisen som utreder sig själv och de håller varandra bakom ryggen och "statsmedia" skriver förstås bara vad de säger. Värsta tänkbara scenariot är att det går lös en seriemördare bland polisen som skjuter för att döda så fort han ser någon vifta med armen.
Citera
2018-08-02, 08:49
Medlem
Drägg och kriminellt pack blir har tyvärr blivit vanligare i fina lugna Vasastan. Även om detta skedde i en fulare del av Vasastan så är det en tragiskt utveckling. Förortens avskum breder ut sig. Viftar drägget med vapen och inte lägger ner på uppmaning så skjuter polis helt enligt instruktion. Ska bli intressant att se vad detta var för missanpassad idiot som valde att dö på ett för samhället oacceptabelt sätt.
Citera
2018-08-02, 08:54
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Tredje mordet av polis på ett par veckor. Vad är det som händer? Hur kan brittiska polisen klara sig utan vapen?

Som vanligt har du helt fel. Brittiska polisen har vapen och använder dem. Läs på innan du öppnar käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in