Citat:
Ursprungligen postat av
Kadodi
Det märkliga är att hans familj är intelligenta. Syskonen tror jag är forskare av något slag. Mamman läkare och pappan advokat. Detta är ingen "ond" mördare i traditionell mening utan en snäll och lite efterbliven kille som förmodligen velat imponera på någon.
Jag lovar att han sitter där i häktet och verkligen inte fattar hur han kunde hamna där. Noll konsekvenstänk!
Om någon annan blev mobbad så var det här grabben som sa ifrån. Ett direkt citat ifrån honom: "man ska vara snäll mot människor".
Jag tror att någon lurat honom att göra det här. Han är så lättledd. Stackars stackars grabb.
Otroligt vad mycket medkänsla det är med mördaren i detta fall. Han har trots allt huggit ner en kvinna, till synes oprovocerat. Hur kommer hennes barn må under sin uppväxt osv sånna tankar verkar inte slå många härinne nu.
(Så här skulle det nog aldrig låtit från så många om han inte varit rödblond i håret inte.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashybits
Om detta stämmer så måste ju GM vara utvecklingsstörd och har han gjort saker som att kasta stora stenar på bilar för att någon provocerade fram detta så kan det ju vara samma sak med mordet.
Någon har skojat med honom och sagt att han inte vågar döda en annan människa och han har nu bevisat att han inte är feg utan tuff och kanske hade hoppats på att få lite respekt.
Ja det är så sorgligt det hela - tycker verkligen synd om denne GM - självklart också BOs familj och vänner.
Sedan undrar jag om Fagerstapolisen fått solsting - i häktningsframtällan står att han behöver tolk. Att han inte har någon fast bostad i landet, att hans identitet är okänd (samtidigt som hans namn och adress står på pappret).
Låter märkligt! Endera har dom klippt och klistrat från nåt annat fall eller så tjaa... kan han behöva tolk för att han är så svagbegåvad eller typ autistisk för att förstå ” på sitt sätt ”.
Att inte ha fast bostad eller är identifierad behöver ju inte va så konstigt , han kanske bodde på nåt stödboende eller inneboende/andrahand hos nån å kanske han inte hade nån id handling på sig vid gripandet. Men som sagt kanske är det bara ett ctrl c misstag från föregående skrivelse