2018-08-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Tycker vi kan släppa grabben om det nu är en sån som varit ute med honom under natten. Han har nog med problem utan att vi behöver sitta och diskutera om vem det är och hur han är. Har han dessutom varit med om en sån sak som det här så är säkert flera instanser redan inblandade.
Han har figurerat, i inlägg, och som vittne.
Han behöver verkligen inte pekas ut med namn och bild.
Citera
2018-08-02, 01:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är dålig stil av den där Ronja. Varför kan hon inte bara svara vänligt på hans fråga.
Vissa,tror kanske att det är fint att vara nonchalant. Har han dessutom haft låg status så ansåg hon kanske att hon inte behövde svara honom. EN markering att hon nonchalerade honom,inte värd att svara.
Fel, det är dålig stil.Tyder på dålig uppfostran.
Det kostar igenting att visa vänlighet, och vanlig enkel respekt.

Jag har en känsla av att de flesta av hans kontakter med andra människor såg ut så här. Han hälsade och ville gärna få vänner men det blev aldrig något. Bara nonchalans och ignorerande. Hemskt.
Citera
2018-08-02, 01:07
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Det är dålig stil av den där Ronja. Varför kan hon inte bara svara vänligt på hans fråga.
Vissa,tror kanske att det är fint att vara nonchalant. Har han dessutom haft låg status så ansåg hon kanske att hon inte behövde svara honom. EN markering att hon nonchalerade honom,inte värd att svara.

Det finns ju massvis av anledningar, vi kan bara spekulera. Fel av dig att döma henne enbart pga av en sådan skitsak. Hon var ju vänlig nog att vara en av hans få Facebookvänner åtminstone. Den riktiga världen stannar inte upp bara för att någon skriver något på Facebook.
Citera
2018-08-02, 01:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Det finns ju massvis av anledningar, vi kan bara spekulera. Fel av dig att döma henne enbart pga av en sådan skitsak. Hon var ju vänlig nog att vara en av hans få Facebookvänner åtminstone. Den riktiga världen stannar inte upp bara för att någon skriver något på Facebook.

Om man ser att en människa är såpass ensam med endast sju FB vänner och hen tar kontakt för första gången så kan man väl ta en stund och utbyta några ord. Det betyder så mycket för den stackars ensamma olyckliga människan.
Ett vänligt ord, ett leende kan göra stor skillnad för någon annan men det förstår inte de flesta människor tyvärr.
Citera
2018-08-02, 01:28
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om man ser att en människa är såpass ensam med endast sju FB vänner och hen tar kontakt för första gången så kan man väl ta en stund och utbyta några ord. Det betyder så mycket för den stackars ensamma olyckliga människan.
Ett vänligt ord, ett leende kan göra stor skillnad för någon annan men det förstår inte de flesta människor tyvärr.

Så du har koll på hur många vänner alla dina vänner har på Facebook? Du går in och kollar?
Jag tänker inte ta plats i tråden genom att försvara en tjej från Facebook jag inte känner, vill bara påpeka att Facebook är rätt så skitsamma för många människor. Hon hade kanske snackat en stund längre om de träffats på stan, vad vet jag.
Nu vet jag inte när han skrev, men tänk om hon kände till att han hade varit hotfull mot andra förr?
Senast redigerad av JackDeLarge 2018-08-02 kl. 01:31. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-02, 01:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Så du har koll på hur många vänner alla dina vänner har på Facebook? Du går in och kollar?
Jag tänker inte ta plats i tråden genom att försvara en tjej från Facebook jag inte känner, vill bara påpeka att Facebook är rätt så skitsamma för många människor. Hon hade kanske snackat en stund längre om de träffats på stan, vad vet jag.
Nu vet jag inte när han skrev, men tänk om hon kände till att han hade varit hotfull mot andra förr?

Enligt en postare som kände MGM i högstadiet var han snäll och omtänksam men hade ingen social kompetens eller dylikt. Jag tror därför inte att han var hotfull o.s.v. under skoltiden så att Ronja hade anledning att vara rädd för honom. Snarare tänker jag att hon visste att han var "speciell" och mobbad under skoltiden och det borde gett henne ännu mer motivation att vara trevlig och snäll när han kontaktade henne.
Betänk att hon nu är en vuxen på 28 år och borde veta bättre än att behandla en svagare människa på detta vis. Man får väl hoppas på att hon skäms och därför unfriendade honom nu så att det inte längre skulle synas hur hon ignorerade honom.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-02 kl. 01:57.
Citera
2018-08-02, 02:43
Medlem
Citat:

Håller fullständigt med dig - finns ingen anledning att "sparka på en som redan ligger" !
Kan ju ha varit en av väldigt många liknande saker som fått honom att tappa kontrollen (mixat med alkohol och ev droger eller läkemedel).
Sorglig historia.
Senast redigerad av Flashybits 2018-08-02 kl. 02:43. Anledning: sf
Citera
2018-08-02, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Totalt socialt inkompetent. Extremt alltså. Men han var väldigt snäll och omtänksam, därför jag finner detta så märkligt.

Exempel: När han gick i nionde klass lekte han fortfarande med leksakssoldater i plast i skolan. Inget konsekvenstänk. Mobbarna sa åt honom att kasta sönder bilar med stora stenar, och han lydde blint.

Om detta stämmer så måste ju GM vara utvecklingsstörd och har han gjort saker som att kasta stora stenar på bilar för att någon provocerade fram detta så kan det ju vara samma sak med mordet.
Någon har skojat med honom och sagt att han inte vågar döda en annan människa och han har nu bevisat att han inte är feg utan tuff och kanske hade hoppats på att få lite respekt.
Ja det är så sorgligt det hela - tycker verkligen synd om denne GM - självklart också BOs familj och vänner.

Sedan undrar jag om Fagerstapolisen fått solsting - i häktningsframtällan står att han behöver tolk. Att han inte har någon fast bostad i landet, att hans identitet är okänd (samtidigt som hans namn och adress står på pappret).
Citera
2018-08-02, 05:38
Medlem
GM har även ett pinterestkonto som ingen verkar tagit upp än om jag inte missat något. Kontot heter bara hans namn och innehåller två pins på amerikanska bilar. Men det mest anmärkningsvärda är bilder med citat som "Sweet as sugar, hard as ice. Hurt me once, I'll kill you twice".. Kontot användes tillsynes för senast 2 månader sen.
Citera
2018-08-02, 06:16
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Om detta stämmer så måste ju GM vara utvecklingsstörd och har han gjort saker som att kasta stora stenar på bilar för att någon provocerade fram detta så kan det ju vara samma sak med mordet.
Någon har skojat med honom och sagt att han inte vågar döda en annan människa och han har nu bevisat att han inte är feg utan tuff och kanske hade hoppats på att få lite respekt.
Ja det är så sorgligt det hela - tycker verkligen synd om denne GM - självklart också BOs familj och vänner.

Sedan undrar jag om Fagerstapolisen fått solsting - i häktningsframtällan står att han behöver tolk. Att han inte har någon fast bostad i landet, att hans identitet är okänd (samtidigt som hans namn och adress står på pappret).

Det märkliga är att hans familj är intelligenta. Syskonen tror jag är forskare av något slag. Mamman läkare och pappan advokat. Detta är ingen "ond" mördare i traditionell mening utan en snäll och lite efterbliven kille som förmodligen velat imponera på någon.

Jag lovar att han sitter där i häktet och verkligen inte fattar hur han kunde hamna där. Noll konsekvenstänk!

Om någon annan blev mobbad så var det här grabben som sa ifrån. Ett direkt citat ifrån honom: "man ska vara snäll mot människor".

Jag tror att någon lurat honom att göra det här. Han är så lättledd. Stackars stackars grabb.
Senast redigerad av Kadodi 2018-08-02 kl. 06:56.
Citera
2018-08-02, 07:49
Medlem
Troligtvis en liknande händelse typ jogging mordet på Ida i upplandsväsby
Citera
2018-08-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Det märkliga är att hans familj är intelligenta. Syskonen tror jag är forskare av något slag. Mamman läkare och pappan advokat. Detta är ingen "ond" mördare i traditionell mening utan en snäll och lite efterbliven kille som förmodligen velat imponera på någon.

Jag lovar att han sitter där i häktet och verkligen inte fattar hur han kunde hamna där. Noll konsekvenstänk!

Om någon annan blev mobbad så var det här grabben som sa ifrån. Ett direkt citat ifrån honom: "man ska vara snäll mot människor".

Jag tror att någon lurat honom att göra det här. Han är så lättledd. Stackars stackars grabb.
Otroligt vad mycket medkänsla det är med mördaren i detta fall. Han har trots allt huggit ner en kvinna, till synes oprovocerat. Hur kommer hennes barn må under sin uppväxt osv sånna tankar verkar inte slå många härinne nu.
(Så här skulle det nog aldrig låtit från så många om han inte varit rödblond i håret inte.)

Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits

Låter märkligt! Endera har dom klippt och klistrat från nåt annat fall eller så tjaa... kan han behöva tolk för att han är så svagbegåvad eller typ autistisk för att förstå ” på sitt sätt ”.
Att inte ha fast bostad eller är identifierad behöver ju inte va så konstigt , han kanske bodde på nåt stödboende eller inneboende/andrahand hos nån å kanske han inte hade nån id handling på sig vid gripandet. Men som sagt kanske är det bara ett ctrl c misstag från föregående skrivelse
Senast redigerad av Siasoss 2018-08-02 kl. 08:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in