2018-08-01, 23:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är ändå fascinerande vilken empati det finns med MGM när det kommer fram att är vit, tönt och oskuld. Hade det varit en hazar hade det inte psykologiserats på det här viset, eller hur?

Vill ändå påminna om att det är en random tjej med problem som blivit kallblodigt mördad, främst på grund av hon är kvinna och avvisat fel man. Jag tror jag kan hålla igen på sympatierna för MGM lite.
Det finns ju vissa data att psykologisera utifrån. Vem känner en hazar här? De är ju nyanlända hela bunten.
Citera
2018-08-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza
Hushagsgymnasiet var det
FELPOST och värmeslag. Sorry, måste dricka vatten, pissa å lägga mig. Gonatt =)
Gonatt, värmen tar hårt på en sånna här dagar.. 🤒😴

På både hans Facebook med svart bakgrundsbild och den med en röd bil som bakgrundsbild står dock att han gått på Kristine gymnasiet i Falun. På den ena att det var på omvårdnad å att ”det var en trevlig skola”. 😮
Citera
2018-08-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Två sexprofiler, o de brudarna bryr sig inte.
Sen är det bara 2 killar kvar, Ronja o två till har gått ur hans fb.
Tack.
Rödblond m skägg och glasögon? Är det rätt?
Citera
2018-08-01, 23:44
Medlem
pixiewings avatar
Han verkar minst sagt annorlunda...

https://www.garaget.org/Chevroletchevelless
Citera
2018-08-01, 23:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tack.
Rödblond m skägg och glasögon? Är det rätt?

Ja.
Citera
2018-08-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Hur lyckas ni se detta?
Hittar 2 profiler med bild, men ingen R*nja i vänlistan. Hela 4 vänner, varav en verkar vara nån fake-porr sida. Verkar vara en populär kille.
Det syntes förut. Tror nog den där R*nja har tagit bort honom som vän! Har för mig att han hade 7 vänner förut nu bara 4.
Citera
2018-08-02, 00:23
Medlem
JackDeLarges avatar
Vad var det han hade skrivit till denna R*nja då som var skumt?
Citera
2018-08-02, 00:23
Medlem
Han har två "vänner" av fyra på Facebook som är rena sexprofiler...tror på sexrelaterat mord, han har försökt hota till sig sex med en kniv eller blivit kränkt av ett avvisande och dragit fram kniven och huggit. Inte svårare än så.
Citera
2018-08-02, 00:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Vad var det han hade skrivit till denna R*nja då som var skumt?

MGM: Hej. Minns du mig? Vi gick på högstadiet ihop.

Ronja: Hej. Ja jag minns

MGM: Ok vad hittar du på nu då?

Ronja: *inget svar*

Det är ungefär så här jag minns den enda kontakten de hade. Eventuellt var det gymnasiet han skrev istället för högstadiet. Osäker på just det.
Citera
2018-08-02, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oj då. Kan det tänkas vara så extremt att hans kompis bad honom skada BO? Och MGM kanske inte visste när det var "lämpligt" att sluta misshandeln utan det gick alldeles för långt?
Blir orolig över den där kompisen.Är det en trettonåring så är det riktigt otäckt.
Denne tonåringen är ute nattetid med 28åring-och så sker denna blodiga attack på en kvinna.
Vilka omständigheter finns till att 13åringen-drar runt så?
Grabben/13år, saknar han vuxna i sin närhet? eftersom han dragits till 28åringens sällskap?
Behovet av stabila vuxna och stöttning på alla sätt behövs för den grabben .
Han är ju ett barn,bara. Och han var väl inte aktiv i mordplanen. Hoppas man iallafall.
Citera
2018-08-02, 00:39
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Blir orolig över den där kompisen.Är det en trettonåring så är det riktigt otäckt.
Denne tonåringen är ute nattetid med 28åring-och så sker denna blodiga attack på en kvinna.
Vilka omständigheter finns till att 13åringen-drar runt så?
Grabben/13år, saknar han vuxna i sin närhet? eftersom han dragits till 28åringens sällskap?
Behovet av stabila vuxna och stöttning på alla sätt behövs för den grabben .
Han är ju ett barn,bara. Och han var väl inte aktiv i mordplanen. Hoppas man iallafall.
Tycker vi kan släppa grabben om det nu är en sån som varit ute med honom under natten. Han har nog med problem utan att vi behöver sitta och diskutera om vem det är och hur han är. Har han dessutom varit med om en sån sak som det här så är säkert flera instanser redan inblandade.
Citera
2018-08-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
MGM: Hej. Minns du mig? Vi gick på högstadiet ihop.

Ronja: Hej. Ja jag minns

MGM: Ok vad hittar du på nu då?

Ronja: *inget svar*

Det är ungefär så här jag minns den enda kontakten de hade. Eventuellt var det gymnasiet han skrev istället för högstadiet. Osäker på just det.
Det är dålig stil av den där Ronja. Varför kan hon inte bara svara vänligt på hans fråga.
Vissa,tror kanske att det är fint att vara nonchalant. Har han dessutom haft låg status så ansåg hon kanske att hon inte behövde svara honom. EN markering att hon nonchalerade honom,inte värd att svara.
Fel, det är dålig stil.Tyder på dålig uppfostran.
Det kostar igenting att visa vänlighet, och vanlig enkel respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in