Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag skäms absolut inte för att jag fördömer mobbning på offentliga forum och beteenden som att man ignorerar människor, särskilt de mer utsatta i samhället.
Det stämmer faktiskt att människor som blir mobbade i värsta fall antingen begår självmord eller skadar andra som i detta fall. Jag forskar inom psykologi så jag vet.
Den som på offentliga forum försvarar diverse förkastliga beteenden förstår inte jag. Finns många som läser här och påverkas och hade en människa lärt sig ett och annat och slutat mobba så är jag nöjd.
R*nja tar knappast stor skada av att man spekulerar i varför hon inte svarade honom o.s.v. Det såg onekligen ut som att hon ignorerade och nonchalerade honom och ett sådant beteende ska man alltid reagera mot.
Vet fortfarande inte varifrån du fått det att R ignorerade honom, står ju klart o tydligt att hon nästan va hans enda vän.
Och det kommer ifrån en som gått i skolan ihop med dem.
Men det kanske inte ingår att läsa i forskning i psykologi.😉
Om han flyttat till Fagersta efter gymnasiet så har han bott där ett tag, tror definitivt att MGM o BO's vägar korsats förut.
Hade han bara valt en random människa den tiden på dygnet kunde det blivit vem som hellst.
Då den cykelbanan tunneln trafikeras flitigt av skiftarbetare som antingen börjar 05.36 el 05.50 på industrierna som ligger på andra sidan.
Frågan är bara vilken tid han gjorde det då larmet kom in 05.23, så tror absolut inte att det va en random människa han bestämt sig för.
Men det är bara mina teorier, och allt jag läst om R så verkar nog hon inte höra till den gruppen som varken har varit elak emot honom eller nobbat honom snarare tvärt om.