2018-07-29, 13:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nu är vi inne på den klassiska tredje säsongen för mourinho. Och redan innan tävlingsmatcherna ens har börjat visar han tecken på att denna tredje säsong inte kommer bli någo annorlunda mot dem tidigare. United kommer krascha den här säsongen.

Citat:
Alexis is the only attacking player we have," said the United manager. "We don't have wingers or strikers. He is the only one who is here and he is trying his best with the frustration of someone who wants more."

Citat:
"This is not even 30% of my squad. What about Paul Pogba, Marouane Fellaini, Marcus Rashford, Jesse Lingard, Nemanja Matic and Antonio Valencia? This is our squad."

Stackars mourinho som inte har tillgång till sina bästa spelare under försäsongen buhu. Titta på city, chelsea, barca med flera. Ser exakt likadant ut där. Men visst stackars offret mourinho vill bara skylla ifrån sig hela tiden. Det lustiga är också att dem flesta tränare använder detta till att se över dem yngre spelarna. Och ge dem chansen. Men inte mou, han väljer istället att kasta dem under bussen. Finns det verkligen inga wingers eller strikers i united akademi? Eller är det bara så att mou vägrar ge unga spelare chansen och utveckla dem då han bara kan jobba med färdigt material? Hur roligt är det för de yngre akademi anfallarna som fått följa med och höra att han inte har några anfallare? Vilken annan tränare uttrycker sig så respektlöst mot sin egna trupp?

Citat:
“The atmosphere was good, but if I was them I wouldn’t come. I wouldn’t spend my money to see these teams," Mourinho said
Snyggt sätt att hantera sina fans. Fans från england som tagit en lång resa för att stötta laget i sitt hjärta inför säsongen, och dem globala fansen som är en viktig del i att united har dem enorma intäkter man har. Pissar dem rätt i ansiktet.

Citat:
The referee thought he was officiating a baseball game
Inte ens när det är försäsong kan mannen undvika att skylla en patetisk storförlust på domaren.

Mou verkar missnöjd över att united inte spenderar. Bara en värvning i sommar. Ovanligt lite för united. Skulle inte förvåna om klubbledningen inte vågar. Dem ser nog det vi alla ser. Mou kommer krascha denna säsong. Att värva in ytterligare mou spelare för miljarder som näste tränare kanske inte har nytta av är bortkastat. Jag menar mou sitter och gråter över en ny mittback. Detta efter att han de senaste två transferfönstrerna spenderat 60 m pund på bailly och lindelöf, som tydligen helt kastats under bussen. Vilket slöseri. Ny ytter vill han ha in också. Detta trots att han redan sitter på martial och rashford. Plus värvningen av sanchez nyss som totalfloppat. Och martial vill han ju ändå inte ha. Sitter och kastar skit på grabben för att han vill vara med när ungen hans föds. Skicka mourinho till nåt jävla psyke. Schizo. Narcicist. Dement. Senil. Mannen har allt.

Ursäkta wall of text, men denna man gör mig så förbannad. Hur fan kan united som klubb acceptera svinet. Noll ryggrad. Noll stolthet.
Citera
2018-07-29, 14:20
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
TEXT

Ursäkta wall of text, men denna man gör mig så förbannad. Hur fan kan united som klubb acceptera svinet. Noll ryggrad. Noll stolthet.

Tyvärr är det något som ligger som ett svart moln över laget ur fan-synvinkel. Började hålla på laget när jag var liten och SAF redan var vid rodret så visst har man haft en del medvind under åren, men tror även många här som håller på andra klubbar ändå har respekt och viss uppskattning för vad SAF gjorde med Man United. Man vann titlar på rullande band och trots att man ibland köpte färdiga stjärnor så värvade man ju mestadels spelare från mindre klubbar som gjorde sig ett namn hos oss och blev bra lirare här. Nu ska det bara värvas stjärnspelare och laget har rasat till att vara i Chelsea/City/PSG's klass där det ska köpas dyrt och kretsar mer kring t-shirt försäljning och att ha ett Football Manager lag än att bygga något eget.

Detta började väl egentligen under LVG men har blivit värre under Mourinho. Är extremt hypad för att Premier League snart börjar, men känner i princip 0 entusiasm för laget jag håller på. Taggad på att se lagen som värvat intressant och gjort förändringar - Liverpool, Arsenal, lag längre ner i tabellen, men inte Mourinho och hans dödgrävar-fotboll. Nästa tränare får gärna bli någon som har en mer positiv personlighet och vill försöka spela fotboll.
Citera
2018-07-31, 17:30
Medlem
LordLancasters avatar
Intressanta iakttagelser angående Mourinho av BBC idag:

https://www.bbc.com/sport/football/45017413
Citera
2018-07-31, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Intressanta iakttagelser angående Mourinho av BBC idag:

https://www.bbc.com/sport/football/45017413
Tack för artikeln det vi kan konstatera är att inte allt står rätt till innanför Old Traffords väggar. Kommer någon våga ta Mourinho ens med tång när nuvarande sejour är över?
Citera
2018-07-31, 17:59
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Tack för artikeln det vi kan konstatera är att inte allt står rätt till innanför Old Traffords väggar. Kommer någon våga ta Mourinho ens med tång när nuvarande sejour är över?

Osannolikt. Om han inte får sparken är det något allvarligt fel på högre nivå i United. Om han får sparken finns två alternativ - tillbaka till Portugal för att varva ner, eller vara så arrogant att vägra se sina fel och bli utskrattad när han letar "större" alternativ i Europa.

United är i ett mardrömsläge, vilket faktiskt var ganska väntat när Mou kom in. Detta händer samtidigt som en mängd lag försöker göra en Burnley. Det är ingen omöjlighet att United gör ett riktigt snedsteg i år och hamnar någonstans i mitten.

Just nu är United närmare sjua än fyra.
Citera
2018-07-31, 20:34
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Osannolikt. Om han inte får sparken är det något allvarligt fel på högre nivå i United. Om han får sparken finns två alternativ - tillbaka till Portugal för att varva ner, eller vara så arrogant att vägra se sina fel och bli utskrattad när han letar "större" alternativ i Europa.

United är i ett mardrömsläge, vilket faktiskt var ganska väntat när Mou kom in. Detta händer samtidigt som en mängd lag försöker göra en Burnley. Det är ingen omöjlighet att United gör ett riktigt snedsteg i år och hamnar någonstans i mitten.

Just nu är United närmare sjua än fyra.
United tog ändå 81 poäng förra säsongen. Det är ingen dålig poängskörd och hade under många säsonger räckt till en ligatitel. Skillnaden förra säsongen är att det var ett lag som var mycket bättre. Inför den här säsongen så kan det mycket väl gå hur som helst. City tror jag kommer få en tung säsong. Har sagt det flera gånger att City är väldigt dåliga på att rotera sina storspelare och nu med ett VM i ryggen så är risken för trötthet och skador väldigt stor.

Jag blir inte förvånad om United slutar sexa, och jag blir inte förvånad om United vinner PL.
Citera
2018-08-02, 15:09
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Kan inte både Rashford och Martial lämna innan fönstret stänger?
Citera
2018-08-03, 08:56
Medlem
Lite orolig som Spursare är man ändå, visst vi har inte förlorat någon spelare ännu men lite nytt hade man ju ändå hoppats på. Sen vill man ju inte heller ha någon Sissoko värvning precis innan deadline

Hade gärna sett en mittback in + anfallare. Kanske en central mitt också, Dembele är ju så satans skadebenägen och Wanyama gick ju skadad typ hela förra säsongen.

Tror annars på en jävligt bra säsong, det e fan dags å vinna något nu.
Citera
2018-08-03, 10:50
Medlem
Läste att Martial skulle bli pappa och ville medverka vid förlossning. Både klubb och Mourinho hade nekat detta. Martial trotsade förbudet och åkte ändå.
Nu lär han bli bötfälld av klubben!!!
Citera
2018-08-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Läste att Martial skulle bli pappa och ville medverka vid förlossning. Både klubb och Mourinho hade nekat detta. Martial trotsade förbudet och åkte ändå.

Han har redan blivit bötfälld 200k för att han inte återvände till USA efter förlossningen, nu vill klubben att han ska böta 2 miljoner till då de misstänker att han misskött sin träning under "ledigheten".

Jag gillar Martial som fan men så som det är mellan honom och Mourinho just nu finns det nästan inget annat alternativ än att han säljs. Jag hade hellre sett att Mou får kicken men det lär inte hända.

Nej, United får svårt att nå topp 4 i år. Titelracet står mellan City och Liverpool med Arsenal som potentiell underdog.
Citera
2018-08-03, 11:29
Medlem
LordLancasters avatar
Spänningarna började när Mourinho gav Martials nummer 9-tröja till Zlatan. Jag fick redan då en dålig känsla av det och misstänkte att det skulle leda till problem längre fram.

Anmärkningsvärt att en uppenbart kortsiktig legosoldat inte kunde nöja sig med ett överblivet nummer utan tvunget skulle stjäla nummer 9 från vad som då verkade verkade kunna bli en framtida klubblegendar för United.

Till och med Ronaldinho accepterade utan omsvep att bära nummer 80 i Milan, men inte Zlatan inte. Det är han för fin för, och Mourinho slickar hans skor precis som många andra gör.
Citera
2018-08-03, 11:29
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Då har vi hört lite olika. Inte för att jag har letat information men som jag uppfattat det hade han tillåtelse att vara med vid födseln men att han stannade kvar längre än vad han hade tillåtelse till. Anledningen ska ha varit komplikationer för mamman. Att han då inte vill lämna henne är förståeligt men han borde givetvis hört av sig till klubben och meddelat det. Är en hiskeligt massa om och kanske i den här historian så vilken åsikt man har beror nog på vilken information man fått och väljer att tro på.

* Hade Martial tillåtelse att närvara vid födseln? Tycker man ju.
* Stannade han längre än vad det från början var bestämt? Det verkar ju helt klart.
* Varför stannade han kvar? Komplikationer vid födseln? Hur allvarligt i sådana fall. Försöker han bråka sig bort från klubben?
* Berättade han för klubben att han skulle stanna längre?
* Fick han i så fall tillåtelse att stanna eller gick han emot klubbens beslut?
* Om han gick emot klubben förtjänar han böter?
* Får han böter eller är det bara ett löst rykte?

Edit: Väldigt sen på bollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in