2018-07-30, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Du är inte ensam, har även haft tokig dåliga matcher senaste dagarna IS-3 samt Leo som jag skaffade 3 dagar sedan, har 34% W/L (35battles som IS-3) och 37% W/L (19battles som Leo). Ja vad kan man göra? Märker även man var oftast i botten tiers i varenda battle.
¨
Både IS3 och Leo är rätt bra vagnar i sig tycker jag. kanske blivit lite sämre med tiden av powercreeps och OP premiums men ändå rätt dugliga. Tier 8 Kaos matchmaking är ett faktum och det är bevisat vara mycket sämre än alla andra tiers. Men Leos matchmaking borde vara något bättre.
Citera
2018-07-30, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Tror jag hittat ännu en tank jag kommer att få använda free xp för att ta mig förbi utan att bli tokig på kuppen.

KV-85 har mindre armor än en amerikansk medium man kan välja mellan två kanoner som suger get röv och som lök på laxen 3 grader i gun depression.

Antar att det bara kan vara så att jag haft otur med den hittills men jag blir fan inte klok på denna vagn.

Nä jag kan förstå att kv-85 är kaos. den är inte speciellt bra alls. ännu sämre är den om man forskar på den och har kass crew till råga på det.
Citera
2018-07-30, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyDoo
¨
Både IS3 och Leo är rätt bra vagnar i sig tycker jag. kanske blivit lite sämre med tiden av powercreeps och OP premiums men ändå rätt dugliga. Tier 8 Kaos matchmaking är ett faktum och det är bevisat vara mycket sämre än alla andra tiers. Men Leos matchmaking borde vara något bättre.

Det var inte vagnarna som var problemet, det var MM hehe. Gjorde rätt bra ifrån mig trots stock gun men herregud, förlorade varenda battles. Ett par veckor sedan (tror jag gjorde ett inlägg i tråden om det) så vann jag minst 30battles i rad. Man måste bara älska WoT.
Citera
2018-07-30, 16:29
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insertrandomname
IS-4 var tier IX tanken som ledde till IS-7.
Just det, den var IXa från början men det var faktiskt inte den jag tänkte på. Hade bara för mig att det fanns någon annan vagn där mellan IS-4 och IS-8? Men det är väl bara jag som börjar bli senildement eller nått....
Citat:
Jag köpte en AMX Cda, Tier 8 Prem idag. den är helt sanslöst skön att lira speciellt i 3 man pluton när alla 3 har den vagnen. och sen skjuter man systematiskt på samma mål. Nä jag gillar den skarpt, vunnit något hejdlöst ofta med den iallafall
Kan bara hålla med. Riktigt riktigt kul premium. En av de roligaste jag har.
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Som vad?

https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/915/472/13e.jpg
Ha ha! Skulle kunna vara live-filmat hemifrån mig.
Citat:
Tror jag hittat ännu en tank jag kommer att få använda free xp för att ta mig förbi utan att bli tokig på kuppen.

KV-85 har mindre armor än en amerikansk medium man kan välja mellan två kanoner som suger get röv och som lök på laxen 3 grader i gun depression.

Antar att det bara kan vara så att jag haft otur med den hittills men jag blir fan inte klok på denna vagn.
Citat:
Nä jag kan förstå att kv-85 är kaos. den är inte speciellt bra alls. ännu sämre är den om man forskar på den och har kass crew till råga på det.
Hmmm.... den har jag sparad faktiskt, även om jag inte spelat den på år och dar. Iofs hetten den KV-1S eller nått sånt när jag lirade och sprarade den. Fast då var den lite OP. Sen blev den delad till två olika tanks varav KV-85 var en av dem. Testkörde den då och tyckte att den fortfarande var ganska kul så jag behöll den. Men som sagt. Det var riktigt länge sedan och den har samlat rejält med damm här. Ännu en rolig tank som dödats av powercreeps och premiums? Kanske dags att slänga den nu då....
Citat:
Det är synd att tråden har blivit mindre aktiv.
Kan bara svara för mig själv men faktum är att det går så sjukt dåligt för mig överlag att jag tröttnat (igen). Har sänkt mitt "genomsnitts-WN8 senaste 1000 matcherna" det här året med över 800 pinnar till rena katastrofsiffrorna. Spelar ingen roll vad jag gör allt bara skiter sig, för ofta, för tidigt i matcherna. Kanske är motivationen eller så har jag tappat stinget. Vet faktiskt inte? (FL gick ju grymt jäkla bra men det räknades inte i statistiken, tappade också massor av sug när FL slutade. Så det är nog risk för att det är motivationen helt enkelt).

Nu orkar jag bara gå in och bränna av lite grinds, när andan faller på. Max en handfull matcher, med jämna mellanrum. Tycker fortfarande att WoT i sig är skoj men något är det som inte lirar för mig? Oavsett vad så påverkar det naturligtvis all aktivitet runt spelet. Försöker dock hålla flaggan högt när jag skriver här och inte vara för mycket neggo.
Senast redigerad av Ace Ventura 2018-07-30 kl. 17:03.
Citera
2018-07-30, 21:09
Medlem
Funderar att skita i T-10 och flytta alla crew till en KV-2 och leka derping istället. Dåligt ide eller jag bör köra på ändå?

Har ändå en medium Panther som jag spelar mest på.
Citera
2018-07-30, 21:13
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Skulle kunna vara live-filmat hemifrån mig.
Hmmm.... den har jag sparad faktiskt, även om jag inte spelat den på år och dar. Iofs hetten den KV-1S eller nått sånt när jag lirade och sprarade den. Fast då var den lite OP. Sen blev den delad till två olika tanks varav KV-85 var en av dem. Testkörde den då och tyckte att den fortfarande var ganska kul så jag behöll den. Men som sagt. Det var riktigt länge sedan och den har samlat rejält med damm här. Ännu en rolig tank som dödats av powercreeps och premiums? Kanske dags att slänga den nu då....

Jo jag gillade både KV-1 och KV-1S men KV-85 är inte i närheten av dessa tyvärr
Citera
2018-07-31, 02:11
Medlem
Citat:
Hmmm.... den har jag sparad faktiskt, även om jag inte spelat den på år och dar. Iofs hetten den KV-1S

kv-1S var statpadder OP, omgjorda KV-85 är inte det
Citera
2018-07-31, 12:20
Medlem
liddens avatar
Citat:
Iofs hetten den KV-1S eller nått sånt när jag lirade och sprarade den. Fast då var den lite OP.

Veckans underdrift, det var en sovjetisk tank som var så OP så WG var tvungen att göra något. Jo, jag sparade den också
Citera
2018-07-31, 13:33
Medlem
franges avatar
Första polska premium heavyn kom idag, 50TP Prototyp - till shopen för "bara" 353 spänn. Någon som gått ner på alla fyra och slantat för den än?

Verkar ju vara ännu en WG-gamebreaker, så man skall väl inte vara förvånad.

Citat:
Oh look, it's Defender all over again. How effing suprising.

Seriously though *edited* has:

-Armor (has 10mm armor less at sides and rear compared to Defender but makes it with 170mm front armor)
-High alpha (440 FTW, ready to delete any tier 6)
-Accurate 122mm (Yes the dispersion and aim time is better than Defender)
-Mobility (Better PtW ratio and hull traverse compared to defender for example)
-380 view range (way better than Defender 350)

If you thought Defender was P2W and powercreep, then till you get your hands on this.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/680194-pre-sales-the-50tp-prototyp/page__st__20#topmost
Citera
2018-07-31, 13:47
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Första polska premium heavyn kom idag, 50TP Prototyp - till shopen för "bara" 353 spänn. Någon som gått ner på alla fyra och slantat för den än?

Verkar ju vara ännu en WG-gamebreaker, så man skall väl inte vara förvånad.

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/680194-pre-sales-the-50tp-prototyp/page__st__20#topmost

Mjo möta den där i sin tier 6 heavy lär inte bli skojigt men den lär väl mest se tier 9 och 10 och då blir det ju en helt annan sak.
Bara det att den har weak spots ut över lower plate gör att den kan bli väldigt spännande att spela mot högre tier vagnar som kan penna den även med standard ammo. =)

QB tar en titt på den.

World of Tanks || 50TP Prototyp - Tank Preview
https://www.youtube.com/watch?v=FdfOp4bLOvw
Citera
2018-07-31, 13:51
Medlem
franges avatar
Citat:
Mjo möta den där i sin tier 6 heavy lär inte bli skojigt men den lär väl mest se tier 9 och 10 och då blir det ju en helt annan sak.
Bara det att den har weak spots ut över lower plate gör att den kan bli väldigt spännande att spela mot högre tier vagnar som kan penna den även med standard ammo. =)

QB tar en titt på den.

Ah, fint. Satt precis och letade efter reviews på den samt läser på WG-forumet. Folk verkar skeptiska men vad jag sett så har ingen testat den "på riktigt" än. Så ska se vad QB sägernu!
Citera
2018-07-31, 15:45
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Första polska premium heavyn kom idag, 50TP Prototyp

Citat:
QB tar en titt på den.

Ni är elaka, med QBs hjälp lurar ni iväg mina surt förvärvade pengar till ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in