2018-07-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag har förklarat varför det inte kan stämma. Och allvarligt. Vad är ett påstående från en vänsterlus värt?
Men plocka fram faktiska riktiga siffror du själv då och sluta bara sitta och gissa.
Citera
2018-07-31, 12:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Men plocka fram faktiska riktiga siffror du själv då och sluta bara sitta och gissa.

Det har jag redan gjort. Däremot finns det inga utomstående källor för siffrorna det här året.
Citera
2018-07-31, 12:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Har nu betalat för tjänsten. Enligt Alexa har NF 11 332 unika besökare per månad.

Så schack matt. Det är nu bekräftat att NF är en obetydlig sida som representerar en ännu mer obetydlig organisation.

En skärmdump eller liknande för att visa Aegis att det stämmer? Om det stämmer?
Citera
2018-07-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
En skärmdump eller liknande för att visa Aegis att det stämmer? Om det stämmer?

Men skärp dig! Alexa HAR inte uppgifterna! Varför fattar inte rödingar enkla sammanhang?
Citera
2018-07-31, 13:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxmigrant
Men skärp dig! Alexa HAR inte uppgifterna! Varför fattar inte rödingar enkla sammanhang?

Varför har då Aegis och diverse andra försökt använda dem som källa från början, duger bara Alexa som källa när Ledarsidorna hänvisar till dem?
Verkar orimligt.
Citera
2018-07-31, 13:05
Medlem
Citat:
Det har jag redan gjort. Däremot finns det inga utomstående källor för siffrorna det här året.
Nej det har du inte. Du har ur luften tagit siffran 500 000. Du har hänvisat till "någon artikel på ledarsidorna" utan att helt klargöra vilket. Du har påstått att NMR tidigare haft 300-400 000 läsare och sedan påstått att de växt mycket sedan dess. Du har länkat till NF (alltså en väldigt partisk källa i frågan) de de själva uppger att de har 350 000 läsare. Denna artikel på NF har en artikel från LS som källa och i artikeln på LS framgår det inga som helst siffror utan artikeln klargör bara att NF har vuxit. När LS gjort denna undersökning har dom använt Alexa och du hänvisar då till att svaret finns där men att det är betalvägg.

Du har alltså presenterat NOLL källor som styrker ditt påstående om 500 000 unika besökare.
Citera
2018-07-31, 13:07
Medlem
Citat:
NF/NMR har ju skrutit om att LS med hjälp av Alexa har tagit fram dessa siffror? Menar du att NF medvetet sprider fake news?
Citera
2018-07-31, 13:16
Medlem
Citat:
Varför har då Aegis och diverse andra försökt använda dem som källa från början, duger bara Alexa som källa när Ledarsidorna hänvisar till dem?
Verkar orimligt.

Vet ej. Jag känner inte Aegishjalmr. Men det torde vara uppenbart för alla och envar att enskilda aktörer som Alexa INTE kan ha tillgång till de trafikströmmar som krävs för ändamålet. Endast någon som sitter "in-line" eller ägaren (Nordfront) vet med säkerhet. Om nu inte någon röding lyckats plantera en pixel på Nordfront.se och säljer data till Alexa. (inte ens det skulle iofs hjälpa till med att avgöra ration besökare kontra unika)
Citera
2018-07-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av togs
NF/NMR har ju skrutit om att LS med hjälp av Alexa har tagit fram dessa siffror? Menar du att NF medvetet sprider fake news?

Det har jag i så fall missat. Vem/vad är LS i sammanhanget?
Citera
2018-07-31, 13:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det har jag i så fall missat. Vem/vad är LS i sammanhanget?

LS = Ledarsidorna
Citera
2018-07-31, 13:34
Medlem
Citat:
LS = Ledarsidorna

Jaha. Mycket förkortningar nu bara. Har inte rödingar auto-complete på sina lurar eller? Mycket av försörjningsstödet går väl till annat kan jag tro.

Var/hur har man skrutit? Har Nordfront gått ut med siffra X så har man väl hämtat den från egna system eller sina leverantörer. Inte speciellt troligt att en samhällsbärande institution som Nordiska Motståndsrörelsen skulle ljuga.
Citera
2018-07-31, 13:46
Medlem
Citat:
Säkert hörrudu. Trollet som inte ens fattade vad ”unika besökare” var för något nyss. Jag tror att du blandat ihop ”unika besökare” och ”aktiva användare”. För Ledarsidorna hade helt andra siffror från Alexa.
Haha, du beter dig precis som en religiös fanatiker som desperat försöker försvara sin världsbild även då han har all fakta emot sig.

Liksom, kom igen. Endast en procent av partiets sympatisörer kommer att rösta på partiet? Den enda du möjligtvis kan hoppas övertyga om detta är dig själv. Förstår du verkligen inte hur fullständigt hopplös din sak är? Det enda du lyckas åstadkomma med dina inlägg är att idiotförklara dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in