2018-07-31, 11:21
Medlem
Tack honan6!

Klokt av dig! Faktiskt så vänder hon sig ju till oss med en del ord, så det känns ju inte fel att lämna ut.

Ledsen, ni mer hårdnackade, men tycker MH förtjänar en kram! Hon har inte haft det lätt i denna röra. Ja, vi har bara hennes sida, men vanligt förstånd säger att det varit tufft.

Och UW behöver granskas! Nu har jag honom och SD på delad förstaplats.
Citera
2018-07-31, 11:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Lite om MH:

Gift med:
KPS 1994-04-30 till 2011-01-26. Under detta giftemål byter MH till makens efternamn mellan 1994-04-30 och 2011-10-06. Sedan tar hon åter efternamnet H.

UW 2014-12-29 till 2016-12-21. Under detta äktenskap behåller MH sitt efternamn, H.

Kan du skriva ut namnet (med någon *) på den (KPS) hon var gift med?
Citera
2018-07-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fy fan vilken skvallerkärring som ventilerar exet och dennes barn i en blogg i efterhand! Särskilt i denna hemska situation de nu har hamnat i.

Jag kräks på sådana skvallerkärringar.
UW gjorde helt rätt som skippade detta miffo.

Vad menar du med i efterhand?

Menar du det enda inlägget som är skrivet efter mordet?
Citera
2018-07-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tänk om alla tankar skulle skrivas ut.
Kände du LW eller har du gjort ett hopplock av vad som kommit fram i tråden, fakta plus fantasier?
Du insinuerade i en lång tidigare tråd att något "betydligt farligare" än svartsjuka kunnat vara orsaken till mordet. Tänkte du på avundsjuka eller (typ) främlingsfientlighet?
Nej, jag kände inte LW.
Har heller ingen koppling till Örebro eller geocachande. De fakta jag har använt mig av är alltså de uppgifter som, från olika håll, framkommit i denna tråd. Naturligtvis kan hela den här tråden vara ett enda konspiratoriskt näste, likt ett Truman Show, men det har jag svårt att tro på, även om jag med ett leende läser vad 'tjackarismyg' skriver.
Du anväder ordet "fantasi". Gissningar är väl i sak inget annat än en sorts "fantasi", dock med en stor grad av variabilitet vad gäller sannolikhet? Det är i mina ögon mer sannolikt att LW kan ha uppfattats som svekfull än att hon inte uppfattats som svekfull.

Jag har skrivit att LW svikit sitt prästerliga, kristna uppdrag när hon gick i säng med SD, en person hon vigt samman med HD. Bara det sveket är i mina ögon monumentalt och jag kan inte i min vildaste fantasi(!) tänka mig någon i västerlandet som tycker det agerandet är acceptabelt, må sen vara att det inte är straffbart. Men i min bok, och som inte är Ruts, är LW:s beteende tillräckligt uppseendeväckande för att jag kan förstå om nån inte kan tygla sina känslor av att i grunden och kanske offentligt ha svikits av den som vederbörande litat på och trott på.

Sen förstår jag inte vad du menar med "i en lång tidigare tråd"? Syfftar du på ett inlägg jag gjorde gällande Jonna Henningsson? Jag noterade att '18carath' återkommit med en replik där jag nog får säga att carat-halten vad gäller kunskap och fakta visar sig vara mycket låg. Jag avstod från att gå i svaromål, efrersom det hade fört OffT.

"Främlingsfientlighet" har inte ens korsat min tanke.
Citera
2018-07-31, 11:27
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Lämnad…
Nedan kommer MH:s 4 senaste inlägg om att bli Lämnad i sin blogg Rutsbok och mer kommer jag inte dela eller skicka i PM. Jag är ledsen, men jag vill inte att hennes blogg ska lusa ner tråden och dessutom är en del av det hon skriver något som polisen bör kontrollera istället för trådläsare.

Ni som vill ta del av hennes blogg, kan kontakta henne via ett Meddelande på hennes Facebook (länk: http:// www.facebook.com/m*l*n.hilgendorf (a, i ). Vem vet, hon kanske gärna delar med sig?

Hmm pratar om mindcontrol och nu är ruter-8 ledig..
Kan jag möjligen ha rätt om att det är ett Knutbydrama
Citera
2018-07-31, 11:28
Medlem
Philomenas avatar
Moralens Väktare: Ser att du är online och undrar då du har insyn och koll, vet du om det finns någon given anledning till att polis inte spärrade av HDs hus också initialt? Undrar med tanke både fysisk närhet till LW, möjligt motiv och närhet till SD som fru/snart exfru.
Citera
2018-07-31, 11:29
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan du skriva ut namnet (med någon *) på den (KPS) hon var gift med?

KPS:

K*j
P*t*r
St*nv*ll
Citera
2018-07-31, 11:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vill passa på att säga att jag inte gick i polemik mot dig eller det du skrev. Jag valde att citera dig eftersom du, till skillnad mot ett par andra skribenter, är förmögen att debattera på ett sakligt vis.

När det gäller frågan om LW:s "väninneinnehav", så måste jag erkänna att jag inte försökt gräva och läsa allt som LW lagt ut, utan baserat mina antaganden på att det t ex inte finns nån kvinna som i tråden anger sig stå LW nära. I andra trådar med kvinnliga mordoffer brukar det ofta dyka upp brottsoffren närstående kvinnliga skribenter som kan berätta om sin sorg och saknad och där det framstår som exempel på äkta väninneskap. Har inte funnit det här.

Mitt mål är absolut inte att svartmåla LW och göra henne till en usel mamma, utan försöka förstå vilka känslor och reaktioner denna starka och färgstarka trebarnsmamma kan ha väckt. Där är mitt fokus.
Plus att vädja till att försöka värna barnen, alla barnen!

Det är lugnt. 🙂 Uppfattade det inte heller så utan ville bara förtydliga hur jag själv tänkte. Jag håller med dig i att detta fokus är viktigt i pusseläggandet och tycker att du har en god balans i hur du skriver. Ser sedan att Flashbackfollower skrivit att flera av LWs vänninor var inne i tråden tidigt men drog sig ur då det blev jobbigt. Har för mig att jag just också läste dessa inlägg tidigt i typ början av juni men att dessa kvinnor valde att sluta skriva då klimatet här började bli hetsigt eller de tog illa vid sig av hur man talade om deras väninna. Men de inläggen var så länge sedan så jag blir i efterhand osäker.
Citera
2018-07-31, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte jag.m

Inte heller tror jag att hon grämer sig. Hon nådde sitt syfte. Det stavas Hämnd.

Hon stampar/ger tillbaka hänsynslöst på redan försvarslösa personer fyllda av sorg. Rent av döda.

Det fyller mig av Förakt.
Äsch..sanningen är väl sanningen vare sig man är levande eller död.. Vad är skillnaden på det hon skriver ut och det som diskuteras och läggs fram här i tråden.. Hon har ju inte bett oss att läsa den..Eller hur.
Citera
2018-07-31, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det är märkligt att denne pastor avslutar sitt senaste inlägg med; Fan!
Lika konstigt som att pastor LW i hemlighet förluster sig med mannen i ett par hon tidigare vigt..
Citera
2018-07-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Hmm pratar om mindcontrol och nu är ruter-8 ledig..
Kan jag möjligen ha rätt om att det är ett Knutbydrama
Förstår inte det där med "ruter-8" men Du kan möjligen ha rätt.
Citera
2018-07-31, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fy fan vilken skvallerkärring som ventilerar exet och dennes barn i en blogg i efterhand! Särskilt i denna hemska situation de nu har hamnat i.

Jag kräks på sådana skvallerkärringar.
UW gjorde helt rätt som skippade detta miffo.
Vad är skillnaden mellan att MH skriver om dem på sin blogg och att UW skriver utmålande om LW på sin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in