Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Tänk om alla tankar skulle skrivas ut.
Kände du LW eller har du gjort ett hopplock av vad som kommit fram i tråden, fakta plus fantasier?
Du insinuerade i en lång tidigare tråd att något "betydligt farligare" än svartsjuka kunnat vara orsaken till mordet. Tänkte du på avundsjuka eller (typ) främlingsfientlighet?
Nej, jag kände inte LW.
Har heller ingen koppling till Örebro eller geocachande. De fakta jag har använt mig av är alltså de uppgifter som, från olika håll, framkommit i denna tråd. Naturligtvis kan hela den här tråden vara ett enda konspiratoriskt näste, likt ett Truman Show, men det har jag svårt att tro på, även om jag med ett leende läser vad '
tjackarismyg' skriver.
Du anväder ordet "fantasi". Gissningar är väl i sak inget annat än en sorts "fantasi", dock med en stor grad av variabilitet vad gäller sannolikhet? Det är i mina ögon mer sannolikt att LW kan ha uppfattats som svekfull än att hon inte uppfattats som svekfull.
Jag har skrivit att LW svikit sitt prästerliga, kristna uppdrag när hon gick i säng med SD, en person hon vigt samman med HD. Bara det sveket är i mina ögon monumentalt och jag kan inte i min vildaste fantasi(!) tänka mig någon i västerlandet som tycker det agerandet är acceptabelt, må sen vara att det inte är straffbart. Men i min bok, och som inte är Ruts, är LW:s beteende tillräckligt uppseendeväckande för att jag kan förstå om nån inte kan tygla sina känslor av att i grunden och kanske offentligt ha svikits av den som vederbörande litat på och trott på.
Sen förstår jag inte vad du menar med "i en lång tidigare tråd"? Syfftar du på ett inlägg jag gjorde gällande Jonna Henningsson? Jag noterade att '
18carath' återkommit med en replik där jag nog får säga att carat-halten vad gäller kunskap och fakta visar sig vara mycket låg. Jag avstod från att gå i svaromål, efrersom det hade fört OffT.
"Främlingsfientlighet" har inte ens korsat min tanke.